Suzuki GSXR-600 k4 geen remdruk en remmen lopen vast

gsxrmart

Rookie
14 feb 2017
7
0
Hey iedereen.

Ik heb momenteel een probleem met de voorremmen van mijn Suzuki GSXR-600 uit 2004.
onderweg naar huis begon hij al af te remmen, en te "bokken"op mijn stuur.
Soort van stuiteren net alsof mijn remschijven aanliepen en ergens op "hakte".

Eenmaal thuisgekomen remklauw rechts losgemaakt, remschijf liep nog steeds vast.
In die 4 rem cilinders in de klauw zat wel beweging in, dus zitten niet vast.
Deze terug gemonteerd en toen de linker remklauw losgemaakt.

remschijven liepen niet meer aan, dus leek mij dat het probleem in deze klauw zit.
ook hier weer getest of er beweging in de rem cilinders.
hier zat beweging in.
dus blokken weer naar buiten geduwd en terug gemonteerd.
ik trek aan mijn remhendel ik heb druk, totdat de blokken op de remschijven zitten, en de druk is weg.

de remolie zit nog voldoende in, remklauwen lekken ook geen olie.
ik heb de motor nu een half jaar in bezit en heb nog niks aan de remmen gedaan in deze periode.
remblokken zit nog ongeveer een 5mm aan "blok"op.
ik heb nog een foto toegevoegd van mijn remklauwen.
full

full




wie weet wat hier het probleem is en hoe dit op te lossen is?
 
De motor heeft al een andere rempomp gehad via de dealer.
Dat vertelde de vorige eigenaar er toen bij.
ik ga zometeen nog even alles demonteren en schoonmaken.
Ik zal ook even nog kijken naar die vrije slag en compensatiegaatje.
 
Net nog even alles losgehaald. Die kommen zo goed als schoongemaakt en met wd40 ingespoten.
Maar helaas na het terug monteren en een aantal keer pompen blijft weer de rem op mijn voorwiel hangen.
Het rare is wel dat het maar 1 klauw is....
@martel ja het is van de een of de andere dag zo.
@midlifecris nee ik heb er geen andere hendels opgezet.

Ik moet wel even opmerken dat de 2 zuigers aan de buitenkant makkelijker terug gingen als de 2 aan de binnenkant..
Zou mischien dat terug loop kanaal voor de olie dicht zijn?
 
Net nog even alles losgehaald. Die kommen zo goed als schoongemaakt en met wd40 ingespoten.
Maar helaas na het terug monteren en een aantal keer pompen blijft weer de rem op mijn voorwiel hangen.
Het rare is wel dat het maar 1 klauw is....
@martel ja het is van de een of de andere dag zo.
@midlifecris nee ik heb er geen andere hendels opgezet.

Ik moet wel even opmerken dat de 2 zuigers aan de buitenkant makkelijker terug gingen als de 2 aan de binnenkant..
Zou mischien dat terug loop kanaal voor de olie dicht zijn?
Wat bedoel je met kommen? De remcilinders?
Als dat het geval is zou ik ze maar weer heel snel uit elkaar halen en schoonmaken.
Die rubbers kunnen goed tegen remvloeistof en remvet maar niet tegen olie e.d.
 
met je remmen kan ik je niet helpen, maar als ik het zo zie lekt de keerring van je linker voorppoot. (geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik zou daar ook gelijk ff naar kijken)
 
met je remmen kan ik je niet helpen, maar als ik het zo zie lekt de keerring van je linker voorppoot. (geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik zou daar ook gelijk ff naar kijken)
dat kan ermee te maken hebben.

De rem seals zwellen op door olieproducten als vork olie, WD40 etc. etc.

Wanneer die opzwellen klemmen ze de zuiger vast. Ook rubber remleidingen kunnen slecht tegen olie producten.
 
Je hebt 2 dingen:
Een klauw die op de schijf vast blijft zitten
En
Verlies van remdruk

Ik zou beginnen bij de klauw.
Je weet dat de ene zuigers moeilijker gaan dan de andere.
Geen mechanische schade? Remblokken scheef, glijpen scheef, iets tegen klauw getikt?

Systeem leeg maken (hoeveel zit er eigenlijk in reservoir?).
Klauw er af, cups er uit, controleren. Splitsen en kanaaltje controleren.

Handig is om nu ook de andere klauw te bekijken.

Kijk of reservoir en hrc schoon zijn, alles monteren, vullen, beetje spoelen, en op druk zetten. Dan weer controleren. Daarna voorzichtig testrondje
 
Ik had ook gezien dat de keerring lek was.
Het is wel precies de binnenklauw die blijft hangen....
Reservoir zat op hetzelfde niveau als altijd en dat is tegen de max aan als hij recht staat.
De cups heb ik al een stuk uitgepomt en proberen schoon te maken.
Dit heeft niet geholpen.

Hoe kan ik het beste het systeem hierna ontluchten?
 
Net nog even alles losgehaald. Die kommen zo goed als schoongemaakt en met wd40 ingespoten.
Maar helaas na het terug monteren en een aantal keer pompen blijft weer de rem op mijn voorwiel hangen.
Het rare is wel dat het maar 1 klauw is....
@martel ja het is van de een of de andere dag zo.
@midlifecris nee ik heb er geen andere hendels opgezet.

Ik moet wel even opmerken dat de 2 zuigers aan de buitenkant makkelijker terug gingen als de 2 aan de binnenkant..
Zou mischien dat terug loop kanaal voor de olie dicht zijn?




Pffff waarom in hemelsnaam prutsen met je remmen en schoonmaken met troep die je er niet voor moet gebruiken. Laat dat WD40 gedoe toch een keer staan.
 
doe het nu gewoon van de eerste keer goed : op zijn minst de klauw die problemen geeft volledig demonteren, groeven achter seals proper maken, alles weer monteren (nieuwe seals als je het van de 1ste keer zeker in orde wil), kijken of zuigers vlot in en uit gaan .

en daarna ontluchten.
 
En is je hoofdremcilinder wel orgineel en heb je orginele handles???
Compensatiegaatje wel open, wat voor remvloeistof en wat Master Tommie ook zegt, pak het goed aan, liever nog goed aan laten pakken door iemand die er wel verstand van heeft.
 
Ik had ook gezien dat de keerring lek was.
Het is wel precies de binnenklauw die blijft hangen....
Reservoir zat op hetzelfde niveau als altijd en dat is tegen de max aan als hij recht staat.
De cups heb ik al een stuk uitgepomt en proberen schoon te maken.
Dit heeft niet geholpen.

Hoe kan ik het beste het systeem hierna ontluchten?

Je gaat pas ontluchten, als je de rest hebt gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan