motogp le mans trip

thykha

Die hard MF'er
2 jan 2016
322
0
Oss
Ik zou graag een keer naar een buitenlandse motogp race gaan.
In assen ben ik nu al een keer of vijftien geweest (waarschijnlijk dit jaar weer ;) ).
Le mans is nog het meest dichtbij behalve Duitsland maar dat is het weekend na Assen en dat vind ik er een beetje te kort op.
Voornemen is om er op zaterdag heen te gaan hotelletje te pakken, op zondag de race kijken en na de race weer terug naar huis kom uit Oss dus ongeveer 800 km terug.
Zijn er hier die dat al vaker gedaan hebben (niet perse Ossenaren :P ).
Ben op zoek naar wat tips wat wel en niet te doen en wat handig is en niet.
 
Enkele keren de MotoGP van Le Mans bezocht.

Beslis pas enkele dagen van tevoren -al dan niet- te gaan.
Het is prachtig weer of het regent cats and dogs in Le Mans.....

Mooie rit, circuit is wat minder.

Wijchen


NB. Op de wedstrijddag hoef je als motorrijder niet te betalen op de tolwegen. :]
 
Laatst bewerkt:
weer een heel klein stapje verder.
Ik heb besloten vandaag een mooi bagagerek gekocht voor de cbr 600 rr om daar een tas op te kunnen binden.
Ook bedacht niet naar le mans te gaan maar naar catalunya spanje af te reizen.
Het idee is om op zaterdag 10 juni rond een uur of zes s'morgens te vertrekken en dan eind van de dag ongeveer 1200km verderop op een camping te overnachten rond de grens van frankrijk/spanje.
Op de racedag (zondag) de laatste 200km afleggen de race bekijken en na de race weer terug richting huis.
Die middag ronde de 300km terug rijden en rond Montpellier weer op een camping te overnachten.
Maandag 12 juni rijd ik dan de resterende 1100km terug naar huis.
Hebben mensen dit hier al vaker zo gedaan of zie ik het wat rooskleurig in en word het een hele opgave om zo een rit te maken.
er gaat denk ik wel de nodige planning aan vooraf maar wil graag zelf mijn spulletjes meenenemen (klein tentje,slaapzak,luchtbedje enz).
 
weer een heel klein stapje verder.
Ik heb besloten vandaag een mooi bagagerek gekocht voor de cbr 600 rr om daar een tas op te kunnen binden.
Ook bedacht niet naar le mans te gaan maar naar catalunya spanje af te reizen.
Het idee is om op zaterdag 10 juni rond een uur of zes s'morgens te vertrekken en dan eind van de dag ongeveer 1200km verderop op een camping te overnachten rond de grens van frankrijk/spanje.
Op de racedag (zondag) de laatste 200km afleggen de race bekijken en na de race weer terug richting huis.
Die middag ronde de 300km terug rijden en rond Montpellier weer op een camping te overnachten.
Maandag 12 juni rijd ik dan de resterende 1100km terug naar huis.
Hebben mensen dit hier al vaker zo gedaan of zie ik het wat rooskleurig in en word het een hele opgave om zo een rit te maken.
er gaat denk ik wel de nodige planning aan vooraf maar wil graag zelf mijn spulletjes meenenemen (klein tentje,slaapzak,luchtbedje enz).

Ik weet niet hoe ervaren je bent met het rijden van lange afstanden op de motor?

Ik krijg al spontaan overal pijn als ik alleen al denk aan 1200 km op één dag op een CBR600RR. Maar waar een wil is....

1200 km zijn vaak al 13 rij uren. Zonder pauzes, of te tanken, of te eten. Dan ook nog lekker 's avonds je tentje opzetten en de volgende morgen weer vroeg op pad te gaan..... :/

Liever jij dan ik. :+
 
ben tig jaar geleden eens op de motor naar Lloret de mare geweest (fantastische tijd) zijn we smorgens vertrokken sávonds geslapen in een hotel en de volgende dag acht uur vertrokken en rond twaalf uur ofzo op de camping aangekomen.
Hoe ik me toen voelde weet ik niet precies meer de alcohol die daarna volgde heeft veel verwoest :+
 
Laatst bewerkt:
Le Mans schijnt prima te doen te zijn met de TGV. Het is maar een idee. En ik zou er een langer weekend van maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil gewoon graag weer een mooi motoravontuur aangaan vandaar dat ik voor de motogp in catalunya wil gaan.
Kan alsnog le mans worden natuurlijk maar wil zeker mooi weer hebben en de datum van catalunya past mij beter.
 
Laatst bewerkt:
dat is wel pittig hoor, ik ben zelf afgelopen jaar en dikke week in oostenrijk geweest en heb de terugweg vanuit regio Red Bull ring in een ruk gedaan, 950 km. dan weet je wel dat je dat niet te vaak op een supersport moet doen (gsxr 750). dit jaar weer terug naar oostenrijk maar dan op mijn GSXS, stukje meer comfort!
 
Ik ben inderdaad hierom ook al wat meer aan le mans aan het denken.
Eerst maar kijken hoe dat gaat.
Uiteindelijk is dat toch ook nog even 800km.
Voor een eerste keer ook al een hele reis.
 
en de Sachsenring dan? dat is vanaf Utrecht nog geen 700 km. ik heb daar in de buurt op een camping bij een Stausee gezeten, redelijk rustig, goed bier, goed eten. pendelbus naar het circuit voor een appel en een ei.

en een van de drukst bezochte GP's van de kalender. en ja vorig jaar compleet verregent, maar dat risico is in spanje wel minder, maar ook daar kan het gewoon slecht weer zijn.

Sachsenring naar mijn mening ook het beste qua eten/drinken prijstechnisch. en lekker!
 
Ik weet niet hoe ervaren je bent met het rijden van lange afstanden op de motor?

Ik krijg al spontaan overal pijn als ik alleen al denk aan 1200 km op één dag op een CBR600RR. Maar waar een wil is....

1200 km zijn vaak al 13 rij uren. Zonder pauzes, of te tanken, of te eten. Dan ook nog lekker 's avonds je tentje opzetten en de volgende morgen weer vroeg op pad te gaan..... :/

Liever jij dan ik. :+
:^

Lekker met de koekblik radiotje aan veel minder vermoeiend etc: etc: Voorstellen dat het zeiknat weer is op de terugweg van Le Mans poeh moet er niet meer aan denken :X
Al dat talk dat je met de motor naar races moet gaan plak ik al jaren op mijn buik :+

Anders is het als je er een vakantie aan vast plakt zeg meer een weekje naar een GP kijk dan heb je geen tijdsdruk.
Na de GP lekker chillen in de omgeving en stapvoets terug tuffen naar huis :Y
 
precies Marlig. ik ben er nog over aan het denken om weer eens de GP van Brno mee te pakken (alleen Zondag) en dan door naar Oostenrijk. maar zeker op mijn gemakje dit keer weer!
 
Ik zou graag een keer naar een buitenlandse motogp race gaan.
In assen ben ik nu al een keer of vijftien geweest (waarschijnlijk dit jaar weer ;) ).
Le mans is nog het meest dichtbij behalve Duitsland maar dat is het weekend na Assen en dat vind ik er een beetje te kort op.
Voornemen is om er op zaterdag heen te gaan hotelletje te pakken, op zondag de race kijken en na de race weer terug naar huis kom uit Oss dus ongeveer 800 km terug.
Zijn er hier die dat al vaker gedaan hebben (niet perse Ossenaren :P ).
Ben op zoek naar wat tips wat wel en niet te doen en wat handig is en niet.


iets meer tijd nemen ..

in 2 dagen heen 2 dagen terug lijkt mij een beter plan

hotels zullen al vol zitten?
 
Vind helemaal niet dat je op de motor naar een gp moet.
Vind het gewoon leuk dat met de motor te doen.
Misschien doe ik het nooooit meer maar voornu lijkt het me erg gaaf
 
Het is officieel! :Y
Ik heb net een kaartje op de motogp site gekocht voor de race in Le mans op 21 mei.
Tentje luchtbedje slaapzak drybag en wat ander spul regelen en gaaaan met de honda.
Heb er zin in ben benieuwd hoe dit avontuur zal gaan. *D
 
Alles geregeld.
Kaartje voor de le mans gp is net bezorgt via skynet.
Tent slaapzak en luchtbed zitten in de drybag nog wat klein spul erin de motor even wassen kettingkje smeren en dan is alles klaar om te gaan.

Ik heb een staanplaats kaartje gekocht (de rest was natuurlijk allang uitverkocht) misschien dat ik wat kippig ben ofzo maar ik kan nergens een mooi overzichts kaartje vinden waar alle staanplaatsen zijn op het circuit.
Ik wil graag een beetje voorbereid naar het circuit en al een beetje weten welke kant ik op moet.
Misschien dat er hier wat mensen zijn die weten waar een mooi staanplek is met een beetje fatsoenlijk zicht op de baan.
 
...
misschien dat ik wat kippig ben ofzo maar ik kan nergens een mooi overzichts kaartje vinden waar alle staanplaatsen zijn op het circuit.
...
Voor de iets kippige mensen, klik maar eens op onderstaande foto :+ heb ik zelf vorig jaar gemaakt op het circuit.
Je kunt echt overal komen, zelfs op het middenterrein met fanzone etc. en het complete circuit rondlopen. Alleen de rode tribunes kun je niet op met een staanplaatskaart (ook niet op vrijdag/zaterdag). De blauwe tribunes kun je wel op met je staanplaatskaart!

Y76wl9TD.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat overzichtje zat ook in de envelop met mijn kaartje maar kon de staanplaatsen erop niet ontdekken dat is dus alles behalve de rode tribunes.
Supergaaf dat ik dan ook nog op een tribune kan zitten.
Bedankt voor de info en ga eens een mooi plekkie zoeken.

De camping waar ik wil slapen ligt ongeveer 20 km van het circuit af volgens mij kan je ook kamperen bij het circuit maar dat zie ik door de herrie enzo niet zo zitten.
Ik rijd op maandag weer terug en vind het fijn als ik van zondag op maandag nog een beetje uitgerust aan de rit kan beginnen.
Heb er echt zin in!!
Wel jammer dat ik niet een motormaatje heb die ook mee gaat.
Vrienden zat maar die zitten allemaal in een koekblik ;)
 
Alles geregeld.
Kaartje voor de le mans gp is net bezorgt via skynet.
Tent slaapzak en luchtbed zitten in de drybag nog wat klein spul erin de motor even wassen kettingkje smeren en dan is alles klaar om te gaan.

Ik heb een staanplaats kaartje gekocht (de rest was natuurlijk allang uitverkocht) misschien dat ik wat kippig ben ofzo maar ik kan nergens een mooi overzichts kaartje vinden waar alle staanplaatsen zijn op het circuit.
Ik wil graag een beetje voorbereid naar het circuit en al een beetje weten welke kant ik op moet.
Misschien dat er hier wat mensen zijn die weten waar een mooi staanplek is met een beetje fatsoenlijk zicht op de baan.

Damn, is het dan toch zover?

latest


Maar veel plezier op Le Mans alvast! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan