LED J.W. Speaker ervaringen

Beekberger

MF veteraan
12 mei 2010
3.217
1.383
Hey,
zijn er hier medemotorrijders die ervaring hebben opgedaan met de J.W. Speaker LED koplampen?
Dat zijn dus complete vervangers van je koplamp spiegel plus lamp.
Het gaat met name om de 8700 evolution 2 en de 8790 adaptive.

Om te zien een plaatje, maar wat zijn de ervaringen?
Nog een wervend filmpje voor een impressie
 
Zo, netjes die dingen

Hoe kan het dat hij in de bocht 'mee schijnt'?

Zit er in die lamp iets wat de hellingshoek meet, of moet de motor zelf daar voor uitgerust zijn met zo'n soort systeem.

En welke prijs klasse Zit dit?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie ze ook nog wel es op ebay etc. langskomen voor een eurootje of 30. Vast niet zo goed als the real deal, maar als het je meer om de looks gaat..
 
Zo, netjes die dingen

Hoe kan het dat hij in de bocht 'mee schijnt'?

Zit er in die lamp iets wat de hellingshoek meet, of moet de motor zelf daar voor uitgerust zijn met zo'n soort systeem.

En welke prijs klasse Zit dit?

Zal wel een accelerometer in zitten. Zodra de unit merkt dat je een bocht neemt/de motor kantelt zet hij wat extra lampjes aan die kant aan. Als het je hobby is kan je dat voor een paar centen ook in elkaar zetten met een Arduino, accelero bordje en twee LED schijnwerpertjes.

Leuk idee maar ik vraag me toch af waarom de filmpjes minutenlang worden gevuld gelul over hoe fantastisch het product wel is en dan 2 seconden beeld van iets dat een vergelijking met halogeen moet voorstellen.

Verder zal ik vast de open deur in trappen: Als ik de bocht in stuur draait mijn lamp ook mee :+
 
Laatst bewerkt:
Sorry. Het is een Amerikaans product ipv Zuid-Afrikaans: Contact – J.W. Speaker

Maar dit is de enige Europese dealer, die kan je veel wijzer maken dan ik kan: J.Führ GmbH » Fahrscheinwerfer » Alle Fahrscheinwerfer

Nou, als ik bij de producent zelf kijk naar dealers, krijg ik deze pagina.

Bij de motorcycle lightning zie je dan 3 dealers in Europa, twee shops online, die jij noemt en deze
en een "find a retail location" kom ik bij deze website.
Als ik daar een nederlandse plaatsnaam intik kom toch heel wat nederlandse dealers tegen die op zijn minst banden hebben met partseurope.eu .

Het hele principe werkt uiteraad met een hellingshoek sensor in de lampunit. Maar het blijft een tering :X duur ding. Was daarom op zoek naar ervaringsdeskundigen.

Wel een "review" gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Wat een ongelofelijk lelijke dingen, daar wil je toch niet mee gezien worden. Als je goedkoop een beetje extra licht op je fiets wilt hebben dan zet je er toch een ralley lamp in ipv je standaart h4 pitje.
 
Als je een artikelnummertje geeft, kan ik kijken wat de prijs is. Er is zo te zien heel veel van.
 
Bij de fabrikant gaat het om artikel nr 0551331

Alternatief is er natuurlijk de niet adaptieve gewone LED koplampunit 8700 2 Evolution met bij de fabrikant artikel nr 0549711

Bij beide heb ik voor een R1150R deze adapterring 3156351 nodig.
 
Wat een ongelofelijk lelijke dingen, daar wil je toch niet mee gezien worden. Als je goedkoop een beetje extra licht op je fiets wilt hebben dan zet je er toch een ralley lamp in ipv je standaart h4 pitje.

Beauty is in the eye of the beholder.
De goedkope oplossing 100W (en zelfs 130w) rally lampen heb ik gehad. Mijn K1100LT kon daar prima mee overweg, maar mijn R1150R koplampunit wordt zo heet dat de bedrading in het koplamphuis begon te smelten.
 
0551331 - 829 advies incl btw
0549711 - niet bekend
3156351 - 93 advies incl btw
 
0549711 - In Engeland ter indicatie want voor links rijdend verkeer.

Prijzen blijven gevalletje "auw" :(
 
Laatst bewerkt:
Stevig, maar normale prijzen voor een full-led unit. Een LED unit voor een auto kost hetzelfde, en dat is massaproductie.

Lichtopbrengst is makkelijk vele malen meer dan een gewone halogeenlamp. Logisch ook, dit soort units zijn wezenlijk wat anders dan een reflector-met-een-LED-pitje-er-in.
 
Laatst bewerkt:
Daarom zat ik er ook naar te kijken. Maar een adviesprijs van 829 incl BTW is geen kattenpis. Weet niet wat er nog van de adviesprijs afkan. Hint, hint, hint. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi of lelijk? Dat moet ieder zelf maar uitmaken. Zelf vind ik 't wel een mooi stukje techniek.
Maar, zou de lamp met die kanteltechniek ook op een zijspan werken? Zijspannen kantelen niet (als alles goed gaat), of zou er nog iets anders achter zitten dat de bochtenverlichting 't alsnog zou doen?
 
Systeem werkt met hellingshoek van de motor, dus tenzij je je zijspan met een voetje van de vloer stuurt, kun je met een andere en duidelijk goedkopere versie uit de voeten.
 
Laatst bewerkt:
Systeem werkt met hellingshoek van de motor, dus tenzij je je zijspan met een voetje van de vloer stuurt, kun je met een andere en duidelijk goedkopere versie uit de voeten.


Dit houd in dat als ik eens te hard rechtsom ga, en het hele spul naar links kantelt. Dat dan het deel voor linkerbochten gaat branden, zodat ik in het donker beter kan zien waar ik op m'n smoel ga.

Nee, laat maar. Daarvoor zijn die lampen me te duur. ;)
 
Zoek op Ebay maar eens op 'Daymaker led 7', dan zie je dat je voor een redelijke prijs een complete koplampunit kan kopen. Dan is ie wel niet 'adaptive', maar geeft toch een berg licht. Ik heb er een paar maanden geleden een gekocht en ben er heel tevreden over, meer licht en de motor heeft een meer moderne look gekregen.

Op het Valkyrie forum staat een draadje over onze ervaringen, inclusief foto's: Bracket voor LED koplamp - VRCC Forum
 
Terug
Bovenaan Onderaan