Elektra rotzooi

daveykanning

MF'er
2 mei 2010
172
0
Hallo mensen.

Ik ben bezig met een xv750se project.
Hiervoor heb ik ook de bedrading onderhanden genomen.

De hele kabelmeuk is gereduceerd tot een plus en min kabel. En de kabels van tci en ontsteking enzo.

Maaaaar natuurlijk werkt het niet direct.
Ik heb alles nagelopen de startmotor draait maar geen vonk.

Er lopen 2 kabels naar de bobbine toe en op beide kabels meet ik12v
Ik heb alleen geen idee of dit ook zo hoort.

Als ik dan de bougiekabel meet dan meet ik ook die 12v echter als ik het contactslot draai zodat de startmotor gaat draaien is die spanning weg..

Dit kan zijn door een kortsluiting of dat de bougiekabel dan op wisselspanning gaat denk ik.


Kan iemand iets met dit verhaal?
Ik heb ook een schema van de elektra zoals het nu is maar moet even opzoeken hoe dat uploaden ookalweer ging :)
 
De zwartwitte draad van de tci was niet aa gesloten. Inmiddels wel. Maar nog geen vonk.


Ik heb geen schema van het contactslot maar er staat bij de contacten gescreven: ign: kabel naar de accu
Acc: +kabel aangesloten waarop alle onderdelen die plus nodig hebben zijn aangesloten.
St. : Kabel naar startrelais aangesloten.

En nog een aansluiting batt. : Maar hierop is voor redenen onbekend niks op aangesloten
 
De zwartwitte draad van de tci was niet aa gesloten. Inmiddels wel. Maar nog geen vonk.


Ik heb geen schema van het contactslot maar er staat bij de contacten gescreven: ign: kabel naar de accu
Acc: +kabel aangesloten waarop alle onderdelen die plus nodig hebben zijn aangesloten.
St. : Kabel naar startrelais aangesloten.

En nog een aansluiting batt. : Maar hierop is voor redenen onbekend niks op aangesloten
ga nog maar eens interpreteren :z
 
De zwartwitte draad van de tci was niet aa gesloten. Inmiddels wel. Maar nog geen vonk.


Ik heb geen schema van het contactslot maar er staat bij de contacten gescreven: ign: kabel naar de accu
Acc: +kabel aangesloten waarop alle onderdelen die plus nodig hebben zijn aangesloten.
St. : Kabel naar startrelais aangesloten.

En nog een aansluiting batt. : Maar hierop is voor redenen onbekend niks op aangesloten

Dit moet wel haast een vrijdagtopic zijn, kan niet anders _O-
 
ign: kabel naar de accu geschakelde plus oftewel alles wat over contact geschakeld is
Acc: +kabel aangesloten waarop alle onderdelen die plus nodig hebben zijn aangesloten.accessoires die alleen op de accessoire stand spanning krijgen
St. : Kabel naar startrelais aangesloten. jeee, 1 goed *O*

En nog een aansluiting batt. : Maar hierop is voor redenen onbekend niks op aangeslotenbatterij oftewel accu
 
Laatst bewerkt:

Dankjewel ik ga het dalijk proberen.
Heb alleen nog 1 vraag dan.
Ik heb het licht gewoon aangesloten dat contact aan ook licht aan is.
Dus er is dan in principe geen draad meer voor acc? :X ( durf niks meer vanzelf aan te nemen :X )
 
Enorm bedankt voor de reacties. Zonet nog even wat getest. Contactslot juist aangesloten.check.

De zwart witte kabel van de tci is bij de 750se nergens van blijkbaar. Het schema wat eerder gepost was is geloof ik van een ander typ. Anywho. Ik bleek nog 2 kabels vergeten te zijn... dom dom. Maar ik was dan ook al dom bezig dus dat mag.

Schema nog eens nagekeken de 2 kabels aangesloten zoals het hoort en nu is er weer een vonk. Hoera :)
 
Wel een apart schema. De spanningsregelaar/gelijkrichter zou m.i. direct naar de accu moeten gaan. Nu loopt het volgens schema via de contactschakelaar.

Hoe zet je dit ding weer uit? Er zit geen dodemansknop op en als je de contactschakelaar uitzet dan staat er nog steeds spanning op zeg maar de centrale rode draad vanaf de SR. Als dit genoeg is om de bobines te blijven sturen dan loopt de motor gewoon door.
 
Wel een apart schema. De spanningsregelaar/gelijkrichter zou m.i. direct naar de accu moeten gaan. Nu loopt het volgens schema via de contactschakelaar.

Hoe zet je dit ding weer uit? Er zit geen dodemansknop op en als je de contactschakelaar uitzet dan staat er nog steeds spanning op zeg maar de centrale rode draad vanaf de SR. Als dit genoeg is om de bobines te blijven sturen dan loopt de motor gewoon door.
:^
Goed opgemerkt :Y
 
Oh gewoon de bougiedoppen eraf trekken iedere keer als het uit moet :p

Dus dan nog maar even de kabel van de spanningsregelaar naar de accu leggen ipv contactslot is iets makkelijker :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan