Elektra rotzooi

daveykanning

MF'er
2 mei 2010
172
0
Hallo mensen.

Ik ben bezig met een xv750se project.
Hiervoor heb ik ook de bedrading onderhanden genomen.

De hele kabelmeuk is gereduceerd tot een plus en min kabel. En de kabels van tci en ontsteking enzo.

Maaaaar natuurlijk werkt het niet direct.
Ik heb alles nagelopen de startmotor draait maar geen vonk.

Er lopen 2 kabels naar de bobbine toe en op beide kabels meet ik12v
Ik heb alleen geen idee of dit ook zo hoort.

Als ik dan de bougiekabel meet dan meet ik ook die 12v echter als ik het contactslot draai zodat de startmotor gaat draaien is die spanning weg..

Dit kan zijn door een kortsluiting of dat de bougiekabel dan op wisselspanning gaat denk ik.


Kan iemand iets met dit verhaal?
Ik heb ook een schema van de elektra zoals het nu is maar moet even opzoeken hoe dat uploaden ookalweer ging :)
 
Samengevat:
- je weet niet hoe elektronica werkt
- je hebt alles weggeknipt op een paar draden na
- nu werkt het niet meer

3 vragen van mijn kant:
- ben je serieus?
- wat verwacht je als antwoord?
- heb je je geknutsel al vergeleken met het originele bedradingsschema?
 
Laatst bewerkt:
Als je het plaatje van de bobine bekijkt begrijp je waarom er 12 v op de bougie staat.
Zolang de primaire spoel geen min heeft zal de spanning via de primaire spoel door de secundaire spoel naar de bougie gaan.
Wat heb je gedaan met de bedrading van de jiffy, nood en koppelingsschakelaar?
 
Als je het plaatje van de bobine bekijkt begrijp je waarom er 12 v op de bougie staat.
Zolang de primaire spoel geen min heeft zal de spanning via de primaire spoel door de secundaire spoel naar de bougie gaan.
Wat heb je gedaan met de bedrading van de jiffy, nood en koppelingsschakelaar?


De bedrading van alle "veiligheidsschakelaars" zijn weg. Alle bedrading is weggehaald van de motor met uitzondering vd kabels van de dynamo en cdi.
 
Het is een simpele bedrading, controleer eerst of alles precies zoals de schema is aangesloten maar ook of de aansluitingen deugdelijk zijn.
Is de accu niet leeg? Een schakelaar er tussen waarmee je de verlichting kan uitzetten is beter voor de start capaciteit.
 
Laatst bewerkt:
De bedrading van alle "veiligheidsschakelaars" zijn weg. Alle bedrading is weggehaald van de motor met uitzondering vd kabels van de dynamo en cdi.
Dan zit daar de clou denk ik. Je kunt niet zomaar alle "veiligheidsschakelaars" weghalen zonder de rest aan te passen. Je zult er in moeten duiken welke schakelaar wat doet. Alleen al omdat sommige schakelaars maak-contacten zijn en andere juist breek-contacten.
bedradingxv920_zps1b649317.jpg


bedradingsschema_xv_zps0763796c.gif


Het originele schema ziet er vergeleken met het alternatief hopeloos ingewikkeld uit, maar toch kun je het niet vergelijken. Het origineel houdt rekening met stekkers bijvoorbeeld. Het alternatieve simpele schema heeft alle min/- draden niet ingetekend. En hoe splits je de plus/+ kabel in de praktijk zoveel op?
Verdomd handige site !!!! *O* _O-
Ze hebben zelfs een flux capacitor! :}
 
Laatst bewerkt:
Met betrekking tot die schakelaars.
Die lopen toch allemaal via het starting circuit cut out relay?

Mijn aanname daarvan was dan ook dat relais te overbruggen. Dan zouden de schakelaars toch komen te vervallen?

De plus kabel loopt nu eigenlijk exact zoals in de tekening. Een 2.5mm draad van koplamp tot achterlamp. Met de + aansluitingen met 1.5mm draad eraan gesoldeerd waar nodig. Wel de belangrijke delen nog extra gezekerd.


Maar de 2 kabels die van de tci komen naar de bobbines. Moeten die ook een constante 12v aangeven als de motor op contact staat?
 
Met betrekking tot die schakelaars.
Die lopen toch allemaal via het starting circuit cut out relay?

Mijn aanname daarvan was dan ook dat relais te overbruggen. Dan zouden de schakelaars toch komen te vervallen?

De plus kabel loopt nu eigenlijk exact zoals in de tekening. Een 2.5mm draad van koplamp tot achterlamp. Met de + aansluitingen met 1.5mm draad eraan gesoldeerd waar nodig. Wel de belangrijke delen nog extra gezekerd.


Maar de 2 kabels die van de tci komen naar de bobbines. Moeten die ook een constante 12v aangeven als de motor op contact staat?
-O-
En hoe heb je de "aftakkingen" afgewerkt? Isolatietape?
 
auto contactslot dus dat fout is aangesloten :X


Hoe bedoel je dat? Ik kan zo'n contactslot toch gewoon gebruiken? En er is op alle contacten aangegeven wat erop aangesloten moet worden.

Je hebt één draad op je TCI voor de beveiliging; de zwart/witte. Wat heb je daar mee gedaan?


Ik ben momenteel nog niet thuis ik zal zo snel mogelijk even kijken. Wat zou ermee gedaan moeten worden dan? |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan