Raad van ervaren rijders

Blaugrana

Rookie
16 feb 2017
2
0
Hallo allen,

Momenteel rijd ik met een Zero S 11kW rond, deze staat nu te koop en ben bezig met het behalen van het motorrijbewijs.

Ik was altijd al fan van de bobber look, echter niet de mechanische en technische kennis om van een moto zelf een bobber te maken. Mijn oog viel dus op de, door sommige geliefd door sommige verafschuwd, Triumph Bonneville Bobber. Daar gaat dus mijn vraag over.

Als eerste motor met schakelmechanisme, is een 1200cc met ongeveer 105nm koppel een slim begin? Of zou het beter zijn om eerst een lichtere (600cc) aan te schaffen. Het zou sowieso pas voor in de lente zijn of tegen de zomer maar, ik dacht ik vraag al even de mening van de meer ervaren rijders.

Thanks
 
Ja, dat ben je zo weer zat. Een H2R is toch wel echt het minste waaraan je je na een paar maanden niet aan zal vervelen.
 
Hallo allen,

Momenteel rijd ik met een Zero S 11kW rond, deze staat nu te koop en ben bezig met het behalen van het motorrijbewijs.

Ik was altijd al fan van de bobber look, echter niet de mechanische en technische kennis om van een moto zelf een bobber te maken. Mijn oog viel dus op de, door sommige geliefd door sommige verafschuwd, Triumph Bonneville Bobber. Daar gaat dus mijn vraag over.

Als eerste motor met schakelmechanisme, is een 1200cc met ongeveer 105nm koppel een slim begin? Of zou het beter zijn om eerst een lichtere (600cc) aan te schaffen. Het zou sowieso pas voor in de lente zijn of tegen de zomer maar, ik dacht ik vraag al even de mening van de meer ervaren rijders.

Thanks
Lekker lessen, rbw halen, en motorrijden.
 
Eerst je A halen en probeer daarna en 600 en een 1200 en oordeel zelf wat je prettig vindt.

Veel succes !!
 
Hallo allen,

Momenteel rijd ik met een Zero S 11kW rond, deze staat nu te koop en ben bezig met het behalen van het motorrijbewijs.

Ik was altijd al fan van de bobber look, echter niet de mechanische en technische kennis om van een moto zelf een bobber te maken. Mijn oog viel dus op de, door sommige geliefd door sommige verafschuwd, Triumph Bonneville Bobber. Daar gaat dus mijn vraag over.

Als eerste motor met schakelmechanisme, is een 1200cc met ongeveer 105nm koppel een slim begin? Of zou het beter zijn om eerst een lichtere (600cc) aan te schaffen. Het zou sowieso pas voor in de lente zijn of tegen de zomer maar, ik dacht ik vraag al even de mening van de meer ervaren rijders.

Thanks
Het kan wel meteen op een zware motor, maar het hangt er erg van af wat voor type rijder je bent en of, en zo ja hoe snel, de testosteron vrijkomt.
 
Er zit nogal een verschil tussen een 1200cc die ontworpen is om in een rijdende schuur dienst te doen, en een 1200cc uit een sportmotor. Die eerste kan je proberen te vergelijken met een 600cc supersport en dan is de 600 een stuk giftiger.
 
"ongeveer 105nm". Dat is juist. Niet 104nm, dat is veel te weinig. Ook niet 106nm, dat is teveel. Ongeveer 105nm is goed. Beter nog, ongeveer 105.1 nm, dat is ideaal.

wtf....
 
"ongeveer 105nm". Dat is juist. Niet 104nm, dat is veel te weinig. Ook niet 106nm, dat is teveel. Ongeveer 105nm is goed. Beter nog, ongeveer 105.1 nm, dat is ideaal.

Maar het is een 1200! Is dan 105,5Nm niet beter? Zeker als het een rode is.

Zonder gein. Ga proefrijden, misschien bevalt chopper wel helemaal niet. Vermogen zit in je rechterhand. Je kunt echter net zoveel lol beleven op een 300 als op een 1200. Je foutmarge is alleen iets groter of kleiner ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha, eerste 3 reacties gelijk alle clichés gepost.

Ik zou overigs gewoon kopen wat je leuk vind.
Je wilt er toch met plezier op rijden.
 
Die hele nieuwerwetse term bobber (wie heeft het verzonnen) toch maar niet teveel gebruiken....Gewoon een belediging voor zo'n motor als een Bonnie!
 
Waarom vraag je dit aan ervaren rijders? Die haalden na 6 lessen hun A en mochten gelijk op een 100pk (was toen erg veel) motor stappen met een elastieken frame en soms al iets heel moderns als een (enkele) schijf voor maar meestal nog gewoon trommels.
Gewoon kopen wat je graag wilt.
 
Ik zoek een auto om een krat bier te halen bij de super om de hoek. Ik dacht zelf aan een Lamborghini Gallardo. Of is dat geen goed idee.
Soms denk ik dat de trollen van Denk hier ook binnen zijn geslopen.
 
Haha, eerste 3 reacties gelijk alle clichés gepost.

Ik zou overigs gewoon kopen wat je leuk vind.
Je wilt er toch met plezier op rijden.

Mee eens. Koppel maakt juist dat de fiets rustig te rijden valt. Vermogen heeft ie vast ook, maar hoeveel er op de weg komen heeft toch echt te maken met je rechterhand!
 
Zolang het maar een rode is.

Nee, niet rood! Ik ben niet een fan van Hayabusa, maar............
Ik zag er vanmiddag eentje staan in Heerenveen.
Ingetogen mooie zwarte kleur, en dan eigenlijk niet eens zo lelijk!

Voor mij mag een motor alle kleuren hebben als die maar ZWART is.
Ook mijn FZ had vroeger kermis-kleuren maar is nu ook gewoon zwart.
Wel in 2 tinten: te weten mat-zwart en glans-zwart.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Momenteel rijd ik met een Zero S 11kW rond, deze staat nu te koop en ben bezig met het behalen van het motorrijbewijs.


Ik was altijd al fan van de bobber look, echter niet de mechanische en technische kennis om van een moto zelf een bobber te maken. Mijn oog viel dus op de, door sommige geliefd door sommige verafschuwd, Triumph Bonneville Bobber. Daar gaat dus mijn vraag over.

Als eerste motor met schakelmechanisme, is een 1200cc met ongeveer 105nm koppel een slim begin? Of zou het beter zijn om eerst een lichtere (600cc) aan te schaffen. Het zou sowieso pas voor in de lente zijn of tegen de zomer maar, ik dacht ik vraag al even de mening van de meer ervaren rijders.

Thanks

Het daarvoor benodigde rijbewijs krijg je bij een pakje boter ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als TS'r ook niet meer reageren.

Misschien is tie er vandoor op een knalrode H2R en met een gieter achterop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan