U gebruikt een truck als windscherm. Mag dat?

Die mag wel even opnieuw zijn motorrijbewijs halen, tjonge jonge..
Koop dan gewoon een motorscooter als benzine je te duur is.

Zelfs als je dit in de auto doet ben je gevaarlijk voor jezelf bezig. :X
 
Totdat er een steen op de weg ligt, zie die dan maar eens te ontwijken.

Overigens moet hij er dichter achter rijden om zuiniger te rijden, half metertje of zo.
 
Tuurlijk hij draagt toch zo'n belachelijk reflectie hesje :+
Als die achterop mij knalt merk ik het niet eens _O-
 
Hoe dichter op de voorganger, hoe minder hard de impact als de voorganger hard temt en achterop rijder niet.
 
Persoon in kwestie is gewoon enorm positief ingesteld en ziet niet in wat er mis kan gaan.

Maar serieus. Als de wind je even te veel is. Neem je ff pauze ergens anders dan op de weg.
 
Iets zegt mij dat hij moet tanken en aan het slipstreamen is. Heb dit ook wel eens gedaan.. wel in een auto dan.

Wel mooi dat automobilisten zich de tijd nemen hun mobiel te pakken en ons motorrijders te filmen. Zullen minder ongelukken van gebeuren omdat we onder de aandacht zijn...
 
Ik weet niet wat ik erger vind, de slipstreamende motorrijder of al die reacties van mensen die denken dat het wel kan "omdat een motor veel meer remvermogen heeft dan een vrachtwagen". :N B|
 
Had beter moeten weten door op een link naar 'geen stijl' te klikken. Wat een ongelofelijk ranzige mestvaalt is die website toch.
 
Afgelopen zomer toen ik terug kwam van Spanje-vakantie heb ik in België ook bijna zo achter een oplegger gereden. Het regende zo vreselijk hard, dat én sneller rijden, én zelf je richting bepalen in die grijze waas niet te doen was. Door die stortbui met slecht zicht en dikke plassen op de weg was 90 mij wel snel genoeg. Toen effe geen behoefte aan sneller. Ik hield tussen mijn motor en de truck wel 50-100m meer afstand dan in link van TS.

Normaal wil ik helemaal niet zo rijden en wellicht was stoppen bij een resto in dit geval een betere keus geweest. Maar ja, in de verte lonkt al je eigen bedje thuis en dan is voor mij stilstaan geen optie.
 
Grinnikend...
Geen Stijl inderdaag, Mestvaalt is nog een compliment.
reaguursels...
en waarschijnlijk vinden al die mongoolse reaguurders ons ook totale mongolen ... lekker landje toch.

maar.. hier ook schuldig:
ik maak wel eens routeplan van tankstation-naar-tankstation (kleine tank, merkgebonden tankpas)
Als je dan (vooral in D en P) wat te enthousiast begint dan raak je sneller door die benzine heen dan je dacht (range-indicator duikt onder de GPS-distance-remaining). Dan moet je de vervolgens weer een stukje "zuuuunig" doen.
Dan scheelt een vrachtwoggle of bestelauto voor je neus wel een slok brandstof (e.g. je range-indicator loopt snel weer op). Ben ooit in Polen bij station aangekomen met nog 12km op de indicator - dan rijd je de laatste kms wel als een nonnetje hoor. pffwt.

Verder is bij mist of regen, slecht zicht, een auto of vrachtwagen die "voor je uit gaat" ook wel een gerust gevoel, maar dan liefst met 1 of 2 sec er tussen.
 
Laatst bewerkt:
Rij overwegend provinciaal, dus dan zijn de vrachtwagens irritant, maar ik heb een PCX, die gaat maar 110, dus op het moment dat ik wat langere snelweg stukken moet rijden en het waait hard hang ik ook wleeens achter een vrachtwagen. Probeer wel net ff ietsje meer afstand te houden. Wat t scheelt op benzine verbruik wil je al helemaal niet weten.

Is het echt heel veilig? Nee dat dan weer niet, overigens als k Google maps op hebt staan op de navigatie zie je digitaal vooraf waar de file staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan