Muuranker zonder boorwerk

-TimP-

MF veteraan
28 jul 2007
2.335
15
Goedenavond allemaal,

Ik zit al een tijdje met het volgende.
Mijn vriendin woont in een appartement op 1 hoog en heeft geen berging waar mijn motor in kan staan. Nu zet ik hem het liefst onder haar balkon zodat ik er zicht op heb, het alarm kan horen afgaan, en tegenover een lantaarnpaal staat aan een voetpad. Nu wil ik de motor d.m.v. een anker vast zetten, maar kan/mag daar niets in de gevel boren. Aan de lantaarnpaal kan ik hem niet zetten want de grond daar is veel te zacht.

Is er iets waardoor ik de motor in het gras of aan de muur vast kan zetten zonder daarvoor hoeven te boren of graven? Ik zat zelf te denken aan iets van een oversized tuimelplug die ik in de spouwmuurventilatie gleuf kan drukken, met daar een oog aan waar ik mijn ketting kan doorhalen. Nu kan ik zoiets nergens op internet vinden.

Dus, weet iemand of zoiets bestaat? Of heeft iemand andere ideeën?
 
De lantaarnpaal staat bij een sloot met ongeveer een meter tussen de stoep en de paal. Ik heb al lopen stampen en doen maar de grond is domweg veel te zacht en blijft zacht.
 
Wat ik deed bij het vorige huis in Amsterdam. Daar was een regenpijp met op heuphoogte een bevestiging aan de muur. Er zat genoeg speling tussen de regenpijp en de muur om mijn ketting door te halen en dan langs de muurbevestiging. De ketting zat zodoende 20 a 30 cm boven de groen. Ketting zat met remschijfslot vervolgens vast aan mijn achterremschijf. In dat remschijfslot zit dan weer een alarm.
Dus als ze hem wilden stelen moesten ze wel de regenpijp gaan slopen.
Kijken of er een vergelijkbare plek is waardoor je een ketting boven de grond kan vast maken?
 
Doen alsof :). Plak met een lijmpistool een beugel op de muur en plak wat afgeslepen boutkoppen erbij. Lijkt net echt en misschien trapt een potentiele dief erin :+
 
@ 2d0,

Helaas zit er geen regenpijp aan die kant van de gevel. Wel staat er een PTT kastje, maar als ik daar een slot om leg krijgen ze het deurtje niet meer open.

@ Downunder,

Het liefst zet ik hem gewoon ECHT goed vast :p



Maar niemand kent iets van een grote tuimelplug, of iets wat er op lijkt?
 
Dan zou ik het om het PTT kastje hangen. Wanneer doen ze dat deurtje open?
Lijkt mij niet midden in de nacht.
 
@ 2d0,

Helaas zit er geen regenpijp aan die kant van de gevel. Wel staat er een PTT kastje, maar als ik daar een slot om leg krijgen ze het deurtje niet meer open.

@ Downunder,

Het liefst zet ik hem gewoon ECHT goed vast :p



Maar niemand kent iets van een grote Budplug, of iets wat er op lijkt?
9200000009988279.jpg


In de grond rammen en je ketting kun je er aan bevestigen :)
 
Zelf een muuranker maken die in die spouwventilatie kan?

2 profielen die als een soort omgekeerde schaar naar buiten klappen binnen in spouw ofzoiets.
 
Ik zat zelf te denken aan iets van een oversized tuimelplug die ik in de spouwmuurventilatie gleuf kan drukken, met daar een oog aan waar ik mijn ketting kan doorhalen. Nu kan ik zoiets nergens op internet vinden.

Flink doorsteekanker in die gleuf duwen met een bijbehorende oogmoer

Stukje koker met een mooie wanddikte waar de ketting doorheen gaat is meer hufterproof. Enkel zo'n draadeinde of oog heb je met een ijzerzaagje in een minuut of wat doormidden met weinig geluid :+
 
Laatst bewerkt:
Voor haar huis of naast de lantaarnpaal een speciekuip volstorten met beton en daarin een anker maken.
 
Katrol aan onderkant balkon maken en de motor elke avond omhoog tillen.

Maar zonder gekheid - controleert men het vaak of er iets in de grond / muur zit? Vooral een stuk beton onder de stoeptegels en een klein n vormige metalen beugel die net boven de tegel uit komt...valt toch amper op? Je kan altijd zeggen dat ie er al zat en dat je er dankbaar gebruik van maakt.
 
Grondboor de grond in boren, en daar een oog aan vastlassen....
Losdraaien gaat niet als je motor er aan zit, en voor de show een betonnen neptegel eromheen gieten
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga eens kijken of ik vanavond een foto kan maken en de overige opties bekijken.

@ Kapiteinkoek,

Een doorsteekanker is misschien ook wel een mooie optie idd. eens even de gleuf opmeten.
 
Een andere plek ipv onder het balkon zoeken?

Staat er verderop nergens een lantaarnpaal met een stevige ondergrond?
 
Terug
Bovenaan Onderaan