Motor-Forum

Select Forum

Online auto's kopen een feit. Straks ook motoren?

Dus ik kom die bocht door...

Reg. datum:
01 aug. 2005
De eerste Nederlandse webwinkel voor auto's is een feit. Lekker boeiend, dit is Motor-Forum. Toch ook interessant, want het is wachten tot de eerste motoren online te bestellen zijn. Vraag is, zit de motorrijder daar op te wachten?

Vanaf nu is het mogelijk om tweedehands auto's online uit te zoeken, te betalen via iDEAL en nog dezelfde week thuis te laten bezorgen. De start-up Bynco is de eerste in Nederland die de verkoop van occasions geheel online mogelijk maakt.

Koop jij straks je motor online?
Het is natuurlijk wachten op de eerste online webshop voor motoren. Super handig, motor uitkiezen, je favoriete kleur en nog wat accessoires. Na een druk op de knop staat je nieuwe motor de volgende dag bij je voor de deur. Maar gaat dat wel werken bij een persoonlijk product als een motor? De lol zit 'm toch juist in het bekijken van verschillende modellen, even aanraken, even zitten en uiteindelijk een proefrit. Wat denken jullie, wordt dit ook de toekomst van de motorwereld?

qu qu
Screenshot van Bynco.com

Bynco (Buy Your Next Car Online) richt zich in ieder geval voorlopig alleen op de online verkoop van jong gebruikte auto's. Volgens Jeroen Veldman, general manager, is het initiatief uniek in Nederland. "In de markt van gebruikte auto's is in ons land al decennia lang weinig tot niets gebeurd op het gebied van innovatie. We geloven dat dit de nieuwe manier is voor consumenten om gebruikte auto's te kopen."

Dezelfde week nog thuisbezorgd
Wat Bynco volgens Veldman wezenlijk anders maakt is de koperservaring. "Het online kopen van een tweedehands auto is door Bynco net zo makkelijk als het online kopen van een paar schoenen." Kopers rekenen af met iDEAL en krijgen de auto nog dezelfde week thuisbezorgd. Omdat het bij een auto om grote bedragen gaat, werkt Bynco met een onafhankelijke derdengeldenrekening. Het aankoopbedrag staat hier veilig geparkeerd en kan ieder moment geannuleerd worden door de koper.

groets

Reg. datum:
25 okt. 2009
het succes van Bynco moet zich nog laten zien denk ik; Voor auto's geldt m.i. hetzelfde als voor motoren. Ook die wil je zien, ruiken, voelen en proefrijden. En inderdaad het liefst verschillende modellen zodat je een goed beeld en gevoel krijgt bij de auto / motor.

De tijd zal het laten zien of nederland meegaat. Voor mezelf denk ik van niet.
Frank

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
Een nieuwe manier om je een voertuig met mankementen door de strot te duwen.
Een nieuwe motorfiets zou ik eventueel wel online willen kopen, hoewel ik daar ook het voordeel niet van inzie. Mijn dealer levert hem ook voor de deur af wanneer ik daarom vraag.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
12 mei. 2008
:^

Raar concept.

Auto's (en ook motoren) zijn veel te duur om ff snel online te kopen.

Ik wil dit jaar bijvoorbeeld graag een 3 Serie coupe van 2008+ kopen. Zo'n ding kost minimaal rond de 10k en dat geld heb ik normaliter never nooit niet. Nu eens in mijn leven misschien wel en dan ben ik niet van plan deze ff online te bestellen en dan maar hopen dat die er net zo uitziet en rijdt als aangegeven.

De grens ligt bij mij toch wel bij max een paar honderd euro en dan met de garantie dat ik het retour kan sturen en mijn geld terug kan krijgen zoals wettelijk staat aangegeven. Dus niet een paar honderd euro via Markplaats overmaken.

Ik denk niet eens dat het "de lol" is om te gaan kijken, zitten voelen etc. Het heeft er mee te maken dat het om een smak met geld gaat. Het zijn geen paar schoenen.

Of ik mis hier wat info of dit is gedoemd om te falen.
turboO wijzigde dit bericht op vrijdag 17 februari 2017 11:15 (14%)

'17 Yamaha MT-10

Reg. datum:
28 jul. 2015
Kan zowaar werken. Ik zelf, heb op alle 3 mijn motoren geen proefrit gemaakt. Ik werk nu al een poosje voor een motor dealer, en ik zie vaak zat mensen binnen komen die alleen willen af rekenen. Is nieuw, is vers, maar geloof best dat het kan werken.

YamahaR6

Reg. datum:
06 apr. 2003
Online auto's te koop aanbieden is een feit.
*** #NickyHayden69 *** #RideOnKentuckyKid ***

Yamaha Tracer 900

Reg. datum:
07 aug. 2010
ergens in FRL (in de buurt van Leeuwarden)
quote:
Wij geloven niet dat u een juiste keuze kunt maken op basis van een haastige proefrit bij een dealer. Daarom kunt u bij Bynco gedurende 14 dagen uw auto in uw eigen omgeving uitproberen en er tot 200 kilometer mee rijden. En bevalt ie niet? Dan nemen we hem binnen 14 dagen gewoon terug en krijgt u het volledige aankoopbedrag teruggestort. Zonder dat we lastige vragen stellen.

Lekker uitproberen, kijken en keuren wat je wilt.. Ben benieuwd na hoeveel auto's je niet wéér 200km mag testen :)
Edit, zie niks staan over retour kosten, dus zal wel geld kosten ineens op het moment dat je hem toch niet wilt (of ben ik dan weer te pessimistisch? ;)).
Rappie wijzigde dit bericht op vrijdag 17 februari 2017 12:01 (13%)

Dus ik kom die bocht door...

Reg. datum:
01 aug. 2005
quote:
ventje schreef op 17 februari 2017 @ 11:54:
Online auto's te koop aanbieden is een feit.

Alternative facts ;)

Onverzorgd

Reg. datum:
12 okt. 2015
Alles moet sneller toch?

Er zijn mensen die bereid zijn risico's te nemen en compromissen te sluiten om een, in hun ervaring, langzaam proces te versnellen.

Daarom werken die diensten die je fiets voor je verkopen. Als daar animo voor is, is er voor diensten als bynco ook animo.

Eat right, keep smart

Reg. datum:
03 jul. 2008
Een barrel van300 euro misschien als je een maandje moet overbruggen voordat je een leasewagen krijgt...?
"Sturen met je heupen": de homeopathie van het motorrijden. '17 Street Triple RS '05 CBR600RR

Mr. Ducloos

Reg. datum:
28 jan. 2006
quote:
OmedaveMT schreef op 17 februari 2017 @ 11:49:
Kan zowaar werken. Ik zelf, heb op alle 3 mijn motoren geen proefrit gemaakt. Ik werk nu al een poosje voor een motor dealer, en ik zie vaak zat mensen binnen komen die alleen willen af rekenen. Is nieuw, is vers, maar geloof best dat het kan werken.

Dat heb ik dus echt nooit begrepen. Dan koop je dus niet de motor om de rij-eigenschappen, maar puur op de looks. En dan achteraf niet roepen dat je de beste hebt gekocht, want ja, als je nergens proefritten op maakt ..

Dat vind ik dus meer iets voor mensen die eigenlijk weinig waarde hechten aan het rijden zelf, maar meer om hoe ze er uit zien als ze rijden :N
Cpt. Screwboot wijzigde dit bericht op vrijdag 17 februari 2017 21:52 (11%)
Ex - Aprilia AF1 '91, CBR600F '92, CBR954RR '02, 848 Evo '11, Thundercat '02

Reg. datum:
31 jul. 2004
quote:
Cpt. Screwboot schreef op 17 februari 2017 @ 21:51:

[...]

Dat heb ik dus echt nooit begrepen. Dan koop je dus niet de motor om de rij-eigenschappen, maar puur op de looks. En dan achteraf niet roepen dat je de beste hebt gekocht, want ja, als je nergens proefritten op maakt ..

Dat vind ik dus meer iets voor mensen die eigenlijk weinig waarde hechten aan het rijden zelf, maar meer om hoe ze er uit zien als ze rijden :N

Noem eens een nieuwe motor met slechte rijeigenschappen?
www.facebook.com/cncdepartment

Mr. Ducloos

Reg. datum:
28 jan. 2006
quote:
Speakerfreak schreef op 17 februari 2017 @ 21:56:

[...]

Noem eens een nieuwe motor met slechte rijeigenschappen?

Als je het daadwerkelijk belangrijk vindt dat je de voor jou best rijdende motor koopt dan ga je proefrijden op verschillende motoren uit diezelfde categorie. En ze verschillen allemaal ja...

In mijn ogen geef je in dat geval weinig om de rijbeleving, maar meer om de looks.

In het geval van Dave met zijn MT09, waar ik op reageerde, vond ik de MT09 ook een leuke fiets. Maar na op meerdere nakeds te hebben gereden was de MT09 achteraf een domper en een hakerig rijdend hok. Maarja, daar kom je nooit achter zonder te gaan proefrijden. Als je dat niet hebt gedaan lijkt hij misschien geweldig. Ignorance is a bliss :W
Cpt. Screwboot wijzigde dit bericht op vrijdag 17 februari 2017 22:06 (27%)

Reg. datum:
14 mrt. 2007
quote:
Cpt. Screwboot schreef op 17 februari 2017 @ 21:51:

[...]

Ik heb mijn motor vooral voor woon-werk. Mijn eisen zijn dus hoofdzakelijk brandstofgebruik en onderhoudskosten. Hoe hij rijd is minder belangrijk, en ik denk ook dat er geen écht slecht rijdende motorfietsen zijn. Overal is aan te wennen.
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

Mr. Ducloos

Reg. datum:
28 jan. 2006
quote:
DAF400 schreef op 17 februari 2017 @ 22:36:

[...]

Ik heb mijn motor vooral voor woon-werk. Mijn eisen zijn dus hoofdzakelijk brandstofgebruik en onderhoudskosten. Hoe hij rijd is minder belangrijk, en ik denk ook dat er geen écht slecht rijdende motorfietsen zijn. Overal is aan te wennen.

Voor woon-werk snap ik dat nog. Maar waarom zou je 10k of meer uitgeven (voor je funfiets) om er vervolgens maar 'aan te wennen' ? Dat is een beetje een rare manier van een motor kiezen :+
Terwijl er misschien andere modellen zijn die een veel leuker motorkarakter of betere stuureigenschappen hebben en je dus vanaf de eerste meter al meer lol mee kunt hebben.

Maarja goed, die mensen zijn alleen maar goed voor de economie :+
Cpt. Screwboot wijzigde dit bericht op vrijdag 17 februari 2017 23:21 (10%)

Beterder bekent als Mijk Sgenk

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
Rappie schreef op 17 februari 2017 @ 11:54:

[...]

Lekker uitproberen, kijken en keuren wat je wilt.. Ben benieuwd na hoeveel auto's je niet wéér 200km mag testen :)
Edit, zie niks staan over retour kosten, dus zal wel geld kosten ineens op het moment dat je hem toch niet wilt (of ben ik dan weer te pessimistisch? ;)).

Valt gewoon onder koop op afstand, 14 dagen bedenktijd en je moet het product kunnen uittesten.
Honda XL600V Transalp 1997 | BMW R1200GSA LC 2014

Reg. datum:
08 jun. 2013
quote:
Mike Schenk schreef op 17 februari 2017 @ 23:24:

[...]

Valt gewoon onder koop op afstand, 14 dagen bedenktijd en je moet het product kunnen uittesten.

Testen wordt volgens mij niet over gesproken. Je zal er even in mogen zitten, een keer tegen het bandje trappen en alle deuren een paar keer open en dicht doen. Zodra je de auto voor een (proef)ritje neemt dan neem de je auto als het ware in gebruik waardoor de zichttermijn komt te "vervallen" en de garantie in gaat.

Het concept om motoren en auto's online te kopen zal ongetwijfeld goed werken mits het goed wordt aangepakt uiteraard. In een wereld waar alles draait om tijd is het handig als je 's avonds zodra de vrouw op bed ligt nog snel even die nieuwe motor kan bestellen. Als het retourbeleid net zo gunstig wordt als dat van de V&D H&M dan kunnen doei doei zeggen tegen 80% van de huidige showrooms.
"You just have to keep reminding yourself that you're on something equivialiant to a cruise misile at zero feet"

Nu met 2 cilinders!

Reg. datum:
11 jul. 2001
Bynco is net zo vreemd als Motoshare. Of ik ben ouderwets.
Gebruikte auto online kopen? Echt niet. 200km, ok leuke regel, maar ik doe wel een proefrit voor ik geld op tafel leg.
Met motoren wil je het toch zelf ook eerst zien en rijden.

Wat is het volgende, een vrouw online uitzoeken en direct trouwen? Bevalt het niet, gratis scheiden zonder dat ze de helft van je geld en spullen eist.
Startersmotor.nl - 11kW-35kW | Motorverzekering | MotoZoekers.nl | YouTube

Reg. datum:
24 mei. 2012
Uiteindelijk wordt het online aanschaffen van o.a. een motor door je strot geduwd, banken en winkels verdwijnen. Het is een kwestie van tijd dat het raar is je motor niet online te kopen, net zoals het inmiddels vreemd is bankzaken in een bankgebouw te doen, of iets met contant geld te betalen (is bijna een criminele activiteit aan het worden).
assembly of Japanese motorcycles requires great peace of mind (Pirsig)

Nu met 2 cilinders!

Reg. datum:
11 jul. 2001
Straks schaffen ze auto's en motoren af. Kan je teleporteren naar je werk en naar je vakantieoord, de sportschool. Boodschappen teleporteren automatisch in je koelkast. :+
Lopen over straat is dan een criminele activiteit. :P
Startersmotor.nl - 11kW-35kW | Motorverzekering | MotoZoekers.nl | YouTube

Yamaha Tracer 900

Reg. datum:
07 aug. 2010
quote:
Foegol schreef op 18 februari 2017 @ 00:25:

[...]

Testen wordt volgens mij niet over gesproken. Je zal er even in mogen zitten, een keer tegen het bandje trappen en alle deuren een paar keer open en dicht doen. Zodra je de auto voor een (proef)ritje neemt dan neem de je auto als het ware in gebruik waardoor de zichttermijn komt te "vervallen" en de garantie in gaat.

Je mag 200km testrijden. Na de 200km ga je een prijs per km betalen als je hem nog wilt retourneren. Dus wat dat betreft zo gek nog niet. Vind 200km nog aardig wat eigenlijk. Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar de retourkosten etc, want die auto moet wel terug of worden opgehaald (het leveren is 'gratis').
Als dat ook kosteloos is dan is het zeker geen verkeerde deal.

Gewoon net al kleding doen; verschillende dingen (auto's) bestellen, testen en dan de rest terug wat je niet bevalt :+. Moet je wel wat geld hebben liggen, dat dan weer wel.

als nog iemand een job heeft

Reg. datum:
14 dec. 2005
nou eens gekeken maar weinig keus en de oudste is van 2016 (sorry 2 van 2014)dus een overgangs auto zit er niet in en beperkte aantal merken
help zoek werk in de buurt van etten-leur

trixpower

Reg. datum:
27 okt. 2010
Ik zit hier persoonlijk helemaal niet op te wachten. Een motor koop je volgens mij toch grotendeels om het gevoel wat je er mee hebt, dus proefrijden, daarvoor een paar keer omheen kijken in de showroom en weer quasi ongeïnteresseerd weglopen terwijl die man achter de balie al lang weet dat jij die motor toch wel heel erg gaaf vind. Dan ga je uiteindelijk over tot de aankoop en onderhandel je misschien nog wat over de prijs. Die dingen worden met zo'n online bestelling ineens onmogelijk en dan is voor mij de lol er wel af.

En dan nog één ding: een motorzaak zit waarschijnlijk ook niet te wachten op een klant die ergens anders een motor heeft gekocht zonder te weten wat die koopt, om dan vervolgens de rotzooi weer voor meneer de onwetende klant te gaan klaren. Alhoewel dat natuurlijk wel pegels oplevert.

Reg. datum:
09 mei. 2005
Functie:
quote:
FighterEddy schreef op 19 februari 2017 @ 14:31:
Ik zit hier persoonlijk helemaal niet op te wachten. Een motor koop je volgens mij toch grotendeels om het gevoel wat je er mee hebt

Ik heb mijn huidige motor gekocht door bij de dealer wat opties aan te vinken en een handtekening te zetten. Proefrijden kon niet, want het eerste exemplaar moest nog van de band rollen.

Dat had ook prima online gekund.
Mike Schenk wijzigde dit bericht op zondag 19 februari 2017 16:58 (56%)
Honda XL600V Transalp 1997 | BMW R1200GSA LC 2014

Yamaha Tracer 900

Reg. datum:
07 aug. 2010
quote:
FighterEddy schreef op 19 februari 2017 @ 14:31:
En dan nog één ding: een motorzaak zit waarschijnlijk ook niet te wachten op een klant die ergens anders een motor heeft gekocht zonder te weten wat die koopt, om dan vervolgens de rotzooi weer voor meneer de onwetende klant te gaan klaren. Alhoewel dat natuurlijk wel pegels oplevert.

Wat de fuck maakt het uit waar een motorzaak op zit te wachten.. ze willen geen geld verdienen met werk uitvoeren? Stop dan per direct en ga wat anders doen, wat een onzin zeg. Dan ben je toch een ondernemer van niks.

Dan communiceer je duidelijk en vriendelijk wat er mis is aan de motor, help je de klant als een koning, verdien je er je avondeten mee (en dat van je personeel) en zorg je ervoor dat die klant in de toekomst ook weer bij je terug komt. Nah.. veels te lastig.. stel je voor zeg..
Rappie wijzigde dit bericht op maandag 20 februari 2017 03:02 (0%)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.