Navigeren met de iPhone nog maar een keer

Welke app ik nog niet voorbij heb zien komen is Osmand. Die gebruik ik, de betaalde variant is eenmalig zeven euro. Daarvoor krijg je actuele kaarten die je kunt downloaden en zo offline kunt gebruiken. Ik maak mijn GPX-routes met Tyre (een programma om routes te maken). Zo krijg je een mooie route zonder herladen bij waypoints. Verder is Osmand fijn omdat het een hoop prettige informatie geeft zoals hoogte, tijd tot aankomst, aantal satellieten beschikbaar etc.

......

Goeie toevoeging! Heb ik over gelezen. Kort eens geïnstalleerd, maar me niet echt in verdiept. Maar ik weet dat ie gebruikt wordt. Misschien handig als we in dit draadje een overzicht maken van de handige apps voor de motor. Ik kom nu op:

A naar B navigatie met offline kaarten:
- TomTom Go (gratis tot 75 km per maand)
- Sygic (gratis, maar betaald als je alle opties wilt)
- Navigon (betaald)
- Here WeGo (gratis, was vroeger Nokia Maps)
- CoPilot GPS (gratis)
- Google maps (tegenwoordig ook offline, maar beperkt gebied)

Apps voor routes:
- Scenic (delen en laden van routes, in-app navigatie, credit systeem voor offline kaarten en extra opties)
- MyRoute-App (betaalde optie, tracken van gereden routes, bekijken van routes die je in de browser op je pc maakt, in-app navigatie is in de maak en is ergens in de komende weken beschikbaar)
- Sygic (via Dropbox zijn routes in te laden (na omzetting met ITN convertor) met beperkt aantal waypoints). Sygic heeft iets laten weten over een speciale motor-app, maar daar heb ik langs niks meer van gehoord.
- Osmand (basis gratis, goedkope betaalde versie. Erg uitgebreid, hoogte, tijd tot aankomst, aantal satellieten beschikbaar etc. Routes die je in Tyre maakt kun je inladen. Naar mijn idee minder gebruiksvriendelijk, heb ik zelf nog geen ervaring mee)
- Navigon schijnt binnenkort (mei 2017) te komen met "Cruiser" een speciale motorapp voor de phone:
https://cruiser.navigon.com/

Iemand nog toevoegingen? Aanpassingen?
 
Laatst bewerkt:
TomTom Go voor smartphones ondersteunt binnen 1 á 2 maanden het importeren van gpx routes voor iPhone (net als bij Android) aldus de tomtom support :-)
 
Nee. Ik weet dat TomTom het op zich kan (android), het is alleen de vraag of iOS niet te beperkend is.
Nou HOPELIJK krijgen ze het voor mekaar want ik zou het erg prettig vinden om routes te kunnen laden.
Bij iOS heb ik altijd het gevoel gehad dat het wel kan maar van appel niet mag. Ik heb vanaf de introductie van de iPhone 3 in Nederland al iPhones in gebruik maar heb altijd het idee van "mag niet van ons" gevoel erbij.
 
Nee. Ik weet dat TomTom het op zich kan (android), het is alleen de vraag of iOS niet te beperkend is.


Nee ios is niet te beperkend.
Het grappige is namelijk dat met de vorige app Tomtom for Android nog niets van dit mogelijk was, terwijl mn vriendin met haar tomtom for iphone gewoon kronkelwegen had.
 
Ik heb de nep-X-grip. Ik schuif de iPhone (6 in mijn geval) iets naar boven waardoor het net goed uitkomt.

Gisteren voor het eerst gereden (150 km) met de X-grip, telefoon net iets hoger plaatsen dan gaat het goed.
Ik heb een siliconen beschermhoesje om de mijne zitten, hierdoor wordt hij extra stevig vastgehouden, heb hem eerst horizontaal gebruikt, op de terugweg verticaal, blijft perfect op zijn plek zitten, maar zou het zonder de beschermhoes niet willen gokken en het elastieken ding van €1.60 gebruiken voor de zekerheid.
 
Ik heb deze besteld ipv de x-grip. In combinatie met een anti glare folie/ glaasje zou dit een cleanere look moeten geven.
Voor regenachtige dagen heb ik nog steeds een waterdichte optie.


image_1.jpg
 
Genoeg druk uitgeoefend?

Onderstaande medewerkwer verwees mij naar: www.tomtom.com/22107 waar zou staan dat er GPX routes kwamen en dat deze update binnen 1 á 2 manden zal uitkomen.




Reference Number: 170303-002676
Recently you contacted us at TomTom Customer Care. Here is a summary of your request. You can find our response below.
Diego R. (NL), 09/03/2017 01.05 NM
Beste Mechiel,

Bedankt voor uw reactie.

Op de pagina staat het inderdaad niet specifiek vermeld dat het over GPX routes gaat, echter als u het volgende stuk ziet:

Ondersteuning voor MyDrive (om de app te synchroniseren met MyDrive om veilig back-ups te maken van je favoriete plaatsen en deze te herstellen en om Nuttige Plaatsen uit de community te importeren).

Dit betreft het toevoegen van POI en GPX bestanden, omdat u dit via onze MyDrive pagina kunt doen: TomTom MyDrive
Normaal gesproken zou dit dan automatisch gesynchroniseerd worden met de GO Mobile applicatie, echter is deze functie er nog niet voor Apple.

Deze optie zal binnenkort worden toegevoegd.

Excuses voor de verwarring.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij gerust mailen.


Met vriendelijke groeten,


Diego R. (NL)
TomTom Customer Care Team
 
...
Dit betreft het toevoegen van POI en GPX bestanden, omdat u dit via onze MyDrive pagina kunt doen: TomTom MyDrive

...

Dat de ondersteuning voor MyDrive en POI's in de planning zat wist ik. Dit bericht geeft aan dat daar ook de GPX routes aan toegevoegd worden. Dat geeft hoop! Maar toch wil ik het graag eerst zien.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is jullie ervaring met de Scenic navigatie app op de iPhone?

En hoe zorgen jullie er voor dat jullie de spraakbegeleiding horen, gebruiken jullie oordopjes, andere oplossingen of hebben jullie de spraakbegeleiding zelfs uit?
 
Hoe is jullie ervaring met de Scenic navigatie app op de iPhone?

En hoe zorgen jullie er voor dat jullie de spraakbegeleiding horen, gebruiken jullie oordopjes, andere oplossingen of hebben jullie de spraakbegeleiding zelfs uit?

Ik heb Scenic geïnstalleerd maar nog niet echt gebruikt, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Wat betreft spraakbegeleiding: ik koppel mijn iPhone aan mijn Cardo Scala headset. Werkt prima.
 
Onderstaande medewerkwer verwees mij naar: www.tomtom.com/22107 waar zou staan dat er GPX routes kwamen en dat deze update binnen 1 á 2 manden zal uitkomen.




Reference Number: 170303-002676
Recently you contacted us at TomTom Customer Care. Here is a summary of your request. You can find our response below.
Diego R. (NL), 09/03/2017 01.05 NM
Beste Mechiel,

Bedankt voor uw reactie.

Op de pagina staat het inderdaad niet specifiek vermeld dat het over GPX routes gaat, echter als u het volgende stuk ziet:

Ondersteuning voor MyDrive (om de app te synchroniseren met MyDrive om veilig back-ups te maken van je favoriete plaatsen en deze te herstellen en om Nuttige Plaatsen uit de community te importeren).

Dit betreft het toevoegen van POI en GPX bestanden, omdat u dit via onze MyDrive pagina kunt doen: TomTom MyDrive
Normaal gesproken zou dit dan automatisch gesynchroniseerd worden met de GO Mobile applicatie, echter is deze functie er nog niet voor Apple.

Deze optie zal binnenkort worden toegevoegd.

Excuses voor de verwarring.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij gerust mailen.


Met vriendelijke groeten,


Diego R. (NL)
TomTom Customer Care Team
Klinkt veelbelovend. Ik heb nog een paar maand tot de vakantie, misschien komt het net op tijd.
 
922A62CE-FEE7-43F9-993B-3776B93F7C12.jpg

47E07110-0308-40B1-A866-F05674CA9115.jpg

7965BAFA-DB74-450D-A680-6F67A28E356A.jpg


iPhone klem voor de 6S plus zit er op en jonge wat zit dat strak. Om het stukje draadeind (m8) komt nog een stukje rubber slang om af te werken.
Dat met het bericht dat er een update voor de TT GO applicatie komt maakt het een beetje compleet.
 
Hoe komt dat gaat daar waar je die houder inzet? Zeg niet dat je een gat in je frame hebt lopen boren...............
 
Mooi topic! Moet zoiets ook voor android aangemaakt worden?

Ik heb zelf ook veel gelezen over de nieuwe rider en de app op zowel android als iphone. Ik heb gekozen voor een galaxy S5 icm met een chinese x-grip. Eigenlijk vanwege de kosten maar uiteindelijk omdat je met een smartphone gewoon veel meer kan!

De galaxy S5 is met een 5inch scherm best wel groot. ik had er eerst een hoesje omheen zitten maar dan past hij niet meer in de houder. Hoesje kwam ook uit china van het merk lovemei. Voordeel van de chinese x-grip is dat er een usb poort ingebouwd zit zodat je met een kabeltje altijd je telefoon kan bijladen.

Omdat een S5 (spat)waterdicht is, ben ik bezig iets te verzinnen icm wireless charging. Dan kom je in mijn ogen het dichtste bij het gevoel van een dedicated GPS zoals de rider of een zumo. Telefoon in de lader en automatisch opladen.

Voor mensen die last hebben van de x-grip die tijdens het rijden de volume/power button onbedoeld indrukt kan je voor android gemakkelijk de hardware buttons uitschakelen.

Verder gebruik ik een app om tomtom op fullscreen te draaien zodat de notificatie balk verdwijnt. Ik ben ook aan het testen met app die het de telefoon in "drive mode" zet. grote knoppen die al dan niet aan te passen zijn aan de voorkeuren van de gebruiker. vaak kunnen deze apps gekoppeld worden aan een bluetooth verbinding(headset) die tot stand komt zodat deze automatisch opstart. Zo kan je feilloos schakelen tussen bijvoorbeeld spotify en tomtom app. Ook een tracker aanzetten zodat de route word opgenomen behoort allemaal tot de mogelijkheden. Ik denk alleen dat het meeste van bovenstaande alleen voor android is weggelegd.
 
Laatst bewerkt:
Mooi topic! Moet zoiets ook voor android aangemaakt worden?

Ik heb zelf ook veel gelezen over de nieuwe rider en de app op zowel android als iphone. Ik heb gekozen voor een galaxy S5 icm met een chinese x-grip. Eigenlijk vanwege de kosten maar uiteindelijk omdat je met een smartphone gewoon veel meer kan!

................

Ik denk alleen dat het meeste van bovenstaande alleen voor android is weggelegd.

Ik heb ook die Chinese X-grip. Misschien een goed idee, een Android draadje. Ik wordt alleen maar jaloers als ik zie wat Android kan (en de iPhone niet) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan