Beginnend rijder

Zalmpje

Rookie
19 feb 2017
3
0
Brakel
Ik als 17-jarige ong 1.80 lang wil graag beginnen met crossen, ik heb het hierbij niet over een baan, maar bij ons in de buurt zijn veel dijken en zandpaden ik lees enorm veel reacties maar ik wordt er niet wijzer van ik wil ongeveer 1700 uitgeven rond die koers. Wat adviseren jullie? Een 125? Een 250 een 2 takt of een 4 takt?
Voor de duidelijkheid het gaat dus alleen over rijden langs zandpaden en door weilanden
Alvast erg bedankt!

Gr roan
 
250 4takt is allemans vriend en perfect om op te leren rijden. Kan serieus hard, maar ook toch zeer doseerbaar
 
250 4takt is allemans vriend en perfect om op te leren rijden. Kan serieus hard, maar ook toch zeer doseerbaar
Oke, bedankt voor je snelle antwoord. Is er nog een specifiek merk, bouwjaar te adviseren? Wat vind jij van de mensen die zeggen dat je het op een 125 moet leren omdat een 250 te zwaar en te lomp is?
 
Rijden over weilanden, langs dijken en zandpaden vereist een motor met kenteken. En lang niet overal mag je "zomaar" rijden. Valt in de categorie, als het al een categorie genoemd mag worden, "Wildcrossen". Wordt niet gedoogd door de wetshandhavers en geitenwolle sokken. En je rijd onverzekerd rond met een crossmotor en zonder rijbewijs.

Jesus, wat een preek.
 
Bewaar dat geld en haal er straks je rijbewijs van zou ik zeggen. Bij jouw in de buurt rondjes rijden is niet echt crossen natuurlijk, daarvoor kan je beter een crossbaan opzoeken. Maar als je nu toch wilt rijden koop dan in ieder geval een tweetakt. Kan je makkelijker zelf aan leren sleutelen en is ook goedkoper om te repareren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan