M'n nieuwe kentekenplaat (en waarom)

Grolleman

MF'er
10 jul 2016
33
0
Amsterdam
Ik reed zaterdag naar m'n ouders (Amsterdam-Hattem), en de passagier van een auto hield een A4tje omhoog met 'KENTEKEN'. Toen dacht ik al, 'ay, die zal ik wel kwijt zijn', want op m'n CBR600RR zit die maar met één schroefje vast. Ik stoppen, ja hoor, kentekenplaat weg. Ik hoefde nog maar tien kilometer naar m'n ouders, dus dat gereden en uitgekeken of ik politie zag :P

cYNax6O.jpg


Eenmaal daar een nieuwe kentekenplaat geschilderd (komt die kunstacademie toch nog van pas!), zodat ik in ieder geval naar huis kan en daar een nieuwe kan bestellen.

Toen keek ik in WhatsApp om te kijken of de kentekenplaat er vanochtend nog wel op zat (toen had ik een foto gestuurd), en nee hoor. Verder terug in de foto's kwam ik erachter dat hij er eind oktober al niet meer op zat :o Oops. Ik heb dus ruim 1000 kilometer gereden zonder kentekenplaat :X En ik nog trots vorige week tegen een collega, 'Ik ben nog nooit geflitst!'

Ik ga wel even een iets sterkere verbinding maken zodra ik een nieuwe plaat heb :)
 
net begonnen met de kunstacademie hoop ik, anders snap ik waarom er emmers subsidie die kant op moeten.

Volgende plaat beter borgen in ieder geval. Ik heb vroeger ook wel eens een weekje zonder plaat gereden omdat ik die na een sleutelklus terug had vergeten te zetten, ging toen ook goed.
 
net begonnen met de kunstacademie hoop ik, anders snap ik waarom er emmers subsidie die kant op moeten.

Ja ja, rustig maar, kunstacademie is gewoon een opleiding zoals elke andere en ik heb gewoon een baan in de creatieve sector, niks subsidie :P

Volgende plaat beter borgen in ieder geval. Ik heb vroeger ook wel eens een weekje zonder plaat gereden omdat ik die na een sleutelklus terug had vergeten te zetten, ging toen ook goed.

Ja, het t-plaatje was afgebroken. Geen roest dus lijkt me metaalmoeheid.
 
Maar even serieus, ik vraag me echt af hoe je dat sinds oktober niet gezien kan hebben? Ik bedoel, als je op je motor afloopt van achteren zou het mij opvallen. Of als je hem wast, bandenspanning checkt of ketting insmeert bijv...
 
Sorry, maar dan ben je echt extreem kippig. De kentekenplaat bij jouw motor is een enorme spatlap onder je demper. Als die weg is zit daar een heel gat. Ondertussen maak je er wel foto's van en nog zie je het niet :?

Dan ben je echt wel een beetje blind hoor. Ik hoop dat je in het verkeer beter kijkt dan naar je motor..

Edit : En die kentekenplaat, als je dat niet kon voor dat je naar de kunstacademie ging, dan weet ik het ook niet meer :+
 
Laatst bewerkt:
Je bent wel een erg belangrijk detail vergeten in je kentekenplaat. Waar is de MF stickert? :+
Ow en iets minder belangrijk, waar is het blauwe NL hoekje? Zie overigens wel vaker auto's of aanhangers met zelf gemaakte kentekenplaten.
 
Waar is je kentekenverlichting? :p of rij je je uitlaat gloeiend rood?
 
Ik rij al maandenlang rond met een gevonden kentekenplaat, ook nog nooit een bekeuring gehad.
 
Die ophanging gaat dan ook niet werken. Kijk eens hoe een beetje aftermarket houder gemonteerd zit en dan begrijp je waarom.
 
_O- Hoe kan je nou maandenlang je kentekenplaat missen?
En dat niemand je er daar op gewezen heeft? _O-

:^

Ik haal de kentekenplaat van mijn auto altijd los bij de wasstraat (schiet daar altijd los door die luchtblazer).. en ben in 10min ongeveer 3x gewezen op het ontbreken er van _O-

Wellicht dat het bij een motor minder opvalt omdat er niet een 'zwart gat' van een houder overblijft.
 
die ruilt hij in voor een 1tje -O-
en dat zou ik maar snel doen
als ze nu wat uitvreten met die plaat
dan heb je de poppen aan het dansen -O-
 
Laatst bewerkt:
Op mijn oude motor zat het op dezelfde manier. Ook bijna kwijt geraakt, ik zag de plaat al scheuren. Ik heb er toen een plastic plaat bij achter geschroeft. (en de kentekenplaat weer aan de plastic plaat op vier punten) Dat is daarna altijd goed blijven zitten.

Deze foto is trouwens nog van voor de aanpassing, je kan de scheur al zien zitten.

full
 
Laatst bewerkt:
Maar even serieus, ik vraag me echt af hoe je dat sinds oktober niet gezien kan hebben? Ik bedoel, als je op je motor afloopt van achteren zou het mij opvallen. Of als je hem wast, bandenspanning checkt of ketting insmeert bijv...

Ik heb is een tijd, zonder motorfiets gereden, kwam ik ook pas na een halfjaar achter, terwijl ik toch regelmatig de ketting smeerde en de bandenspanning controleerde :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan