Triumph koffers witte vlekjes?

Theelepel

Die hard MF'er
10 aug 2015
391
4
Motor is 850 km oud, na elke rit word hij uitgebreid gepoetst, en dan niet met een tuinslang even eroverheen, maar echt alle spaken, alle kiertjes etc... Nooit met pekel gereden, zaterdag zat dit er nog niet op, en vandaag even naar het werk gereden, kom thuis, poets de motor... en zie ik dit op de koffers......

Iemand enig idee? Krijg het er niet af met WD40,Dasty,Auto shampoo,Interieur cleaner,RVS reiniger of isopropanol alcohol doekjes.....

Normaal poets ik hem alleen met auto shampoo en de niet geverfde delen met WD40, zo ook de koffers, maar nu even op de bodem wat andere middeltjes geprobeerd, helaas zonder effect...

full
 
Ojee, ik zie het al...
Toevallig in contact geweest met andere motoren?



Even zonder gekheid; Probeer eens neverdull?
 
Ojee, ik zie het al...
Toevallig in contact geweest met andere motoren?



Even zonder gekheid; Probeer eens neverdull?

En dat heb ik dan weer net niet staan :+ Krast dat niet ? Want de koffers zijn nu geborsteld alluminium maar als ik met een microvezel doek er te hard overheen boen krijg ik al kleine krasjes?
 
Pekel? Dat moet dus wel met de tuinslang.

Kan verder van alles zijn, zelfs verf.
 
Ga maar uit van pekel. Ik weet niet hoe het in de rest van NL is, maar hier ligt in ieder geval nog wel oude pekel. Het heeft echt een paar goede regenbuien nodig om helemaal weg te zijn.
 
als ik zag hoe mijn helm er zaterdag uit zag na een rit van 100 km dan licht er nog genoeg zout op het wegdek. als zaterdag dus gereden hebt heb je met zout gereden en dan is dit het gevolg er van. en dan kan je poetsen wat je wilt maar corrosie gaat daar niet mee weg. natuurlijk kan je het weg polijsten maar dan ben je wel het geborstelde effect kwijt. dat wordt dus kiezen tussen 2 kwaden.
 
Ik heb de motor echt wel goed afgespoten voordat ik ging poetsen natuurlijk :) En de koffers al helemaal niet gespaard... Want die kunnen los van de motor....

Kan het zo zijn dat de pekel van vandaag 8 uurtje nodig heeft gehad om in te werken en dit effect te creëren?
 
En als het zout zou zijn... Waarom ziet mijn Skidplate/Bashplate of hoe het ook mag heten in het nederlands, er dan zo uit?
full
 
het kan best zijn dat die skidplate een oppervlakte behandeling heeft gehad zoals eloxeren of anodiseren. de zoutbestendiheid wordt daar een stuk groter van omdat het een gesloten oxide laag aanbrengt en oxide oxideert niet nog een keer.
 
Hmmss oke... Jullie zijn het er snel over eens dat het zout moet zijn..... Ik ben wat moeilijk te overtuigen,

Vanochten 0600 niets aan de hand, na 35 km op het werk aangekomen, 8 uurtjes later weer 35km naar huis... en thuis gelijk koffers eraf en afspuiten, vervolgens 10 minuten gewacht zodat de motor wat kon afkoelen, rest van de motor afgespoten, toen de koffers willen poetsen en zag ik het.... in pak em beet 9 uur zo'n aangevreten zooi is toch enorm slechte kwaliteit dan?
 
niet echt blank onbehandeld alu rot erg makkelijk (afhankelijk van het soort alu) en dan is 8 uur echt meer dan genoeg om zichtbare schade over te houden. ze hadden er wel een oppervlakte behandeling op kunnen zetten maar daar wordt het ook hard en broos van en dat wil je weer niet bij een ongeval. het is de bedoeling dat het makkelijk deukt zodat ze niet meteen kapot zijn bij een ongevalletje in het terrein of als je de motor een keer laat vallen. ook wordt het maken door een oppervlakte behandeling een stuk lastiger en duurder.
 
Hmmss oke... Jullie zijn het er snel over eens dat het zout moet zijn..... Ik ben wat moeilijk te overtuigen,

Vanochten 0600 niets aan de hand, na 35 km op het werk aangekomen, 8 uurtjes later weer 35km naar huis... en thuis gelijk koffers eraf en afspuiten, vervolgens 10 minuten gewacht zodat de motor wat kon afkoelen, rest van de motor afgespoten, toen de koffers willen poetsen en zag ik het.... in pak em beet 9 uur zo'n aangevreten zooi is toch enorm slechte kwaliteit dan?

Haal bij de metaalhandel een klein plaatje onbehandeld / geborsteld aluminium van een paar euro, gooi er wat pekel op (water met steenzout) en kijk na een paar uur nog eens naar je nieuwe aluminium plaatje. Het is écht niet zo dat het aluminium óf de pekel er rekening mee houdt dat jij je motor en koffers over "x" uur weer helemaal gaat wassen en vertroetelen....

Jezelf overtuigen is zó gemakkelijk 8-)
 
Laatst bewerkt:
Motor is 850 km oud, na elke rit word hij uitgebreid gepoetst, en dan niet met een tuinslang even eroverheen, maar echt alle spaken, alle kiertjes etc... Nooit met pekel gereden, zaterdag zat dit er nog niet op, en vandaag even naar het werk gereden, kom thuis, poets de motor... en zie ik dit op de koffers......

Iemand enig idee? Krijg het er niet af met WD40,Dasty,Auto shampoo,Interieur cleaner,RVS reiniger of isopropanol alcohol doekjes.....

Normaal poets ik hem alleen met auto shampoo en de niet geverfde delen met WD40, zo ook de koffers, maar nu even op de bodem wat andere middeltjes geprobeerd, helaas zonder effect...

[afbeelding]


http://innomet.nl/docs/Corrosiepokkenp24-27.pdf
 
Vandaag met de auto even een rondje "half Nederland" gemaakt met droog weer én zon. Route vanuit de regio Eindhoven naar Apeldoorn - Schiedam - en weer terug naar Eindhoven; De voorruit van m'n auto is inmiddels weer helemaal gespikkeld met zout.... De auto is vanochtend overigens nog gewassen :P

Succes met het herstellen van het onbehandeld geborstelde Aluminium, overigens!!
 
Laatst bewerkt:
Herstellen is geen optie heb ik begrepen van een auto spuiter. Wel zouden de koffers zilver metallic gespoten kunnen worden en vervolgens blanke lak... Of elke andere kleur natuurlijk....

Eerst eens afwachten wat de dealer morgen zegt, anders is zwart spuiten wellicht een optie van de zomer :)
 
Hij is 850km oud... lekker mee terug naar de dealer lijkt me..

Wat denk je dat die dealer gaat zeggen? Die zal je écht niet gaan vertellen dat je met spullen welke nét, af fabriek, geleverd zijn wél het risico mag gaan nemen om dit soort schade op te gaan lopen en dat je dat met een set van bijvoorbeeld 2 jaar oud niet meer kan doen doordat 't materiaal er simpelweg niet voor gemaakt is.
 
Laatst bewerkt:
Wat denk je dat die dealer gaat zeggen? Die zal je écht niet gaan vertellen dat je met spullen welke nét, af fabriek, geleverd zijn wel het risico mag gaan nemen om dit soort schade op te gaan lopen en dat dat met een set van bijvoorbeeld 2 jaar oud niet meer kan doen doordat 't materiaal er simpelweg niet voor gemaakt is.
Welk risico? Het is toch niet normaal dat koffers vab 800+ na 1 dag regen rijden er zo uitzien? Klaar, daar mag eigenlijk niet eens een discussie over zijn. Maar we gaan het morgen meemaken, ik houd jullie op de hoogte.
 
Welk risico? Het is toch niet normaal dat koffers vab 800+ na 1 dag regen rijden er zo uitzien? Klaar, daar mag eigenlijk niet eens een discussie over zijn. Maar we gaan het morgen meemaken, ik houd jullie op de hoogte.

Regen(?) ... Óf opspattend pekel (water), wereld van verschil :z
 
Laatst bewerkt:
Hij is 850km oud... lekker mee terug naar de dealer lijkt me..

Ja, ik zie het al, u bent door de pekel gereden. Da's nou jammer.
Dat had u niet moeten doen. Daar zijn ze niet voor gemaakt.
Als je je motor mooi wilt houden, ondanks pekel, moet je voorzorgsmaatregelen nemen.
Dat hebt u zichtbaar niet gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik zie het al, u bent door de pekel gereden. Da's nou jammer.
Dat had u niet moeten doen. Daar zijn ze niet voor gemaakt.
Als je je motor mooi wilt houden, ondanks pekel, moet je voorzorgsmaatregelen nemen.
Dat hebt u zichtbaar niet gedaan.

Dat is wel de discussie waar ik me op voorbereid . Het enige goede argument wat ik kan bedenken is dat alle overige allu delen 0 tekenen van pekel schade hebben...

Hoorde van een collega dat hij dit trouwens ook midden zomer heeft meegemaakt met nieuwe bmw(touratech) koffers. Hem doet het echter helemaal niks aangezien hij het meer als gebruiks voorwerp ziet.
 
Dat is wel de discussie waar ik me op voorbereid . Het enige goede argument wat ik kan bedenken is dat alle overige allu delen 0 tekenen van pekel schade hebben...

Hoorde van een collega dat hij dit trouwens ook midden zomer heeft meegemaakt met nieuwe bmw(touratech) koffers. Hem doet het echter helemaal niks aangezien hij het meer als gebruiks voorwerp ziet.

Dat laatste is misschien wel 't meest zinvolle wat ik hier lees ;) The First Cut Is The Deepest
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan