GoPro op de kroonplaat zonder Ram mount of 'plakker'

duc of prunes

MF veteraan
13 mrt 2011
1.023
226
Ik wil graag een GoPro camera midden op de kroonplaat van mijn supersport plaatsen.
Daarbij wil ik geen gebruik maken van een Ram mount (zo'n bolkop ding).
Ook gebruik ik liever geen ' plakkervoet ' op de kroonplaat als er een beter alternatief beschikbaar is...
Nou bestaan er intussen een enorm aantal bevestigingsmiddelen voor GoPro
Wie weet er een handige variant?
Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Luchtankers? :+

*serieus mode*:
Door plakvoetjes en rammounts (en varianten) te elimineren blijft er denk ik weinig over :?
 
Laatst bewerkt:
Ja okee, dan is een plakker de enige optie.
Jammer, want die moet er dan vaak ook weer af als ik mijn navigatie op de kroonplaat plak met klittenband.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb geen spiegelbvstiging op een 1098, moet er ook niet aan denken ;-P
 
Je wil geen plakker, maar je monteert je navi met klittenband op je kroonplaat?

Je kan hem ook op je tankdopbevestiging schroeven, mits je een tankdop hebt met schroeven die van buitenaf te bereiken zijn en hij in het midden zit.
 
Ja okee, dan is een plakker de enige optie.
Jammer, want die moet er dan vaak ook weer af als ik mijn navigatie op de kroonplaat plak met klittenband.
Als je dat wil dan plak je toch gewoon klittenband op je gopro?

Lijkt me niks maar als je het ook al met je navigatie doet.....
 
Ik wil graag met mijn helm op de tank kunnen 'liggen'.
Dat is ook gelijk een reden dat k geen am mount wil, want de camera moet laag blijven
 
Als je dat wil dan plak je toch gewoon klittenband op je gopro?

Lijkt me niks maar als je het ook al met je navigatie doet.....

Haha, grapjas... Gaat niet echt stabiel beeld geven
 
Laatst bewerkt:
Dit is wellicht ook een idee: GoPro/Action Video Locking Suction Cup Mount | JOBY.com

Kroonplaat is er denk ik net te klein voor, maar op een glad stuk tank, neus of zijpaneel blijft dit prima zitten. Ook op de auto gemonteerd gehad en daarna gravel/keien wegen gereden, bleef prima zitten. Aan de zijkant van de motor geeft waarschijnlijk nog heftiger beelden ook :)

Staat ook filmpje op die pagina, vanaf 1:18 plakken ze m op een Kawasaki.
 
Laatst bewerkt:
Mja, op zich wel een idee, bedankt voor het meedenken
Probleem is m.i. dat het kuipwerk van een motor geen stabiele basis vormt. Als je ook naar de beelden op de Kawa kijkt, zie je de boel ook aardig heen en weer zwaaien zoals bijvoorbeeld bij de landing van de wheelie
 
Ja okee, dan is een plakker de enige optie.
Jammer, want die moet er dan vaak ook weer af als ik mijn navigatie op de kroonplaat plak met klittenband.

Rammount heeft ook accessoires om bv je navi in te klikken. Kijk bv eens naar de x grip. Zo kun je de steun voor gopro en voor navi/tel gebruiken.
 
een mogelijkheid die ik zelf ooit heb gedaan was om de basisplaat te pakken die in je Gopro pakket zit waarbij de gopro in zijn doos is bevestigd

diy-gopro-magnet-base-plate-375x268.jpg


2/4 tal gaten te boren

8139706410_9dcaff1d38.jpg


en doormiddel van Tyraps te bevestigen op je kroonplaat, bij mij bewoog het zijdelings een klein beetje, dus had het al snel eraf gehaald om een plakker te plakken :P

edit: oohh midenn, iets anders dan de rammount is het wss lastig, of een eigenbouw ofzoiets
 
Laatst bewerkt:
Mja, op zich wel een idee, bedankt voor het meedenken
Probleem is m.i. dat het kuipwerk van een motor geen stabiele basis vormt. Als je ook naar de beelden op de Kawa kijkt, zie je de boel ook aardig heen en weer zwaaien zoals bijvoorbeeld bij de landing van de wheelie

Trillingen en beweging zal je houden, welke montagemanier je ook kiest. Als je daar vanaf wil, kan je bijvoorbeeld eens kijken naar Microsoft Hyperlapse, een stukje software die de beelden een beetje bijknipt en positioneert: zo maakt hij er weer een stabiel filmpje van.

Trouwens, de camera dichter op de motor monteren helpt natuurlijk ook, ik vind dat zij m vrij ver naar buiten laten steken.
 
Laatst bewerkt:
er zal toch wel ergens een stuurhandel op een sloop liggen die je af kunt fresen op de hoogte die je nog over hebt op je veerpoot, die naar binnen draaien, en daar een steuntje op maken....kun je alle kanten mee op
 
een mogelijkheid die ik zelf ooit heb gedaan was om de basisplaat te pakken die in je Gopro pakket zit waarbij de gopro in zijn doos is bevestigd

[afbeelding]

2/4 tal gaten te boren

[afbeelding]

en doormiddel van Tyraps te bevestigen op je kroonplaat, bij mij bewoog het zijdelings een klein beetje, dus had het al snel eraf gehaald om een plakker te plakken :P

edit: oohh midenn, iets anders dan de rammount is het wss lastig, of een eigenbouw ofzoiets

Ook een goed idee! Kosten nagenoeg nul en makkelijk te monteren/demonteren. Toptop
 
er zal toch wel ergens een stuurhandel op een sloop liggen die je af kunt fresen op de hoogte die je nog over hebt op je veerpoot, die naar binnen draaien, en daar een steuntje op maken....kun je alle kanten mee op

Ja, daar had ik inderdaad ook aan gedacht. Een oude clipon doet het goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan