Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige week nieuwe rubbers voor in de tandwieldrager gekocht (transmissiedempers) zat namelijk wat ruimte op. Alles los gehaald bleken de inbus bouten los te zitten van de tandwieldrager houder op de velg. Deze weer vastgezet nieuwe rubbers erin 200 km gereden weer los en ruimte op de tandwieldrager. Kun je deze inbus bouten ook vast zetten met loctite?
 
Goede avond allemaal , hier sinds een week de nieuwe eigenaar van een 2008 Tuono factory , dit als vervangen van mijn zo geliefde 2004 RSV1000Factory .
Inmiddels een 300km gereden en helemaal happy met de overstap ( iets met leeftijd) , nu de veer elementen aan het afstellen en dan komen er nog een paar carbon extra's op .
Foto's post ik binnenkort nog wel een keer .
 
Door een stom foutje bij het in de schuur zetten is m'n knipperlicht voor op de airintake afgebroken.
Is er iemand die toevallig nog een rode airintake heeft liggen?
Graag PM :)

F143853473.jpg
 
Heeft iemand een adresje waar ik snel en betrouwbaar onderdelen kan bestellen voor mijn oer? Mijn huidige leverancier laat nogal verstek gaan namelijk..
 
Grr, vandaag wezen rijden met mijn Tuono gen 2. Zoals eerder gemeld valt deze af en toe uit bij gas afsluiten en veel tips gekregen zoals bruine stekker, vacuumslangen, afstelling, en nog wat zaken. Inmiddels 2 x weggebracht bij monteur met veel Tuono/RSV ervaring. Afgelopen vrijdag weer opgehaald en monteur was zelf meerdere keren wezen rijden zonder problemen.
En bij mij viel hij dus weer meerdere keren uit. Gebeurd dus bij gas afsluiten. Warme motor. Eerste stuk, km of 40 geen problemen, daarna meerdere keren achter elkaar. Na even stoppen geen last meer gehad.
 
Grr, vandaag wezen rijden met mijn Tuono gen 2. Zoals eerder gemeld valt deze af en toe uit bij gas afsluiten en veel tips gekregen zoals bruine stekker, vacuumslangen, afstelling, en nog wat zaken. Inmiddels 2 x weggebracht bij monteur met veel Tuono/RSV ervaring. Afgelopen vrijdag weer opgehaald en monteur was zelf meerdere keren wezen rijden zonder problemen.
En bij mij viel hij dus weer meerdere keren uit. Gebeurd dus bij gas afsluiten. Warme motor. Eerste stuk, km of 40 geen problemen, daarna meerdere keren achter elkaar. Na even stoppen geen last meer gehad.

Ik denk aan 2 mogelijke oorzaken
De Tankontluchting. er onstaat door de defecte ontluchting een vacuum in de tank. Hierdoor te weinig benzine. Check na afslaan (na tig km ) eens de toestand in je tank door de tankdop te openen. Een sissend geluid geeft aan dat de ontluchting verstopt zit.

Andere oorzaak een draad breuk. Regelmatig voorkomend probleem. Ergens een breuk in de kabelboom vanaf contactslot ter hoogte van de "knik" in de kabelboom over het balhoofd.
 
Zo, even van weggeweest en direct 11 nieuwe pagina's in een nieuw topic! nice

Mag mijn foto geupdate worden?
full
 
Mijn Tuono V4 heeft vorige week z'n onderhoud gehad bij Roke Mijdrecht. Met de kilometerstand op 10.000 moesten er al 6 kleppen gesteld worden (allemaal van de achterste cilinders). Niet heel ernstig maar het bevestigd wel de verhalen hier dat de kleppen vanuit de fabriek niet altijd goed gesteld zijn of snel verlopen. Thnx hornet46 voor de tips :-)
 
Wat was je kwijt als ik vragen mag?
Die van mij moet ook weg voor een grote beurt.
 
Wat was je kwijt als ik vragen mag?
Die van mij moet ook weg voor een grote beurt.

Ik laat het je weten zodra ik de factuur heb. Komt nog een nieuwe voorband op en dan brengen ze hem weer thuis (ergens deze week hopelijk). Grote beurt + kleppen stellen zou op ongeveer 1000,- uit komen.

Edit: Roke is overigens snel en had het met 2 dagen klaar. Ik ben een week op vakantie geweest en net terug, vandaar dat de motor daar nog staat.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

ik overweeg sterk een tuono aan te schaffen (tweede generatie).

De motor die ik op het oog heb stamt uit december 2005, een van de eerste dus.

Nu kom ik her en der de kreet bruine stekker, oftwel brown connector mod tegen.

Stel dat de dynamo niet 370watt is maar 500watt (die te zwaar is?), is de stekker verwijderen en netjes solderen dan afdoende voor een betrouwbare motor? Uiteraard informeer ik hier even naar maar wil me wel al informeren.

Tevens zie ik berichten van draden vanaf de naastliggende witte stekker naar de accu trekken?

dit onderwerp is vast al 100 keer aangehaald, er staat echter zoveel online dat ik wil voorkomen me verkeerd te informeren en straks met de gebakken peren te zitten.

Wordt hij gekocht meld ik me hier even!

Groeten Raoul

Nee. Ook dan ben je vroeg of laat aan de beurt, vrees ik. Maar hier minder "onderbrekingen", hoe beter natuurlijk.
 
Weet iemand toevallig of t bolletje in t voorlicht van de oer T , h4 of 7 is? Bvd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan