Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vakantie geboekt naar Luxemburg! Even een paar dagen sturen daar! Ook voor het eerst een navigatie (garmin zumo) gehuurd bij waypoint. Heeft iemand hier een mooie route door Luxemburg of een stuk langs de moezel? Die ik eventueel zo in de navigatie kan zetten?
:-) leuk vooruitzicht
Ik heb geen routes in Luxemburg , maar

Je kunt basecamp gratis downloaden. Met basecamp kan je zelf routes samenstellen.

Ik gebruik altijd de Michellin kaart ( viamichelin.com). Als je voldoende inzoemt dan geeft de kaart de mooie / schilderachtige wegen aan door een groene rand .

Deze wegen neem ik over in basecamp.
Via youtube kan je leren routes te maken (mr GPS Hans Vaasen)

Heb je een abannement op promotor? Daar kan je veel routes vinden.
 
Sinds gisten eigenaar geworden van deze mooie fiets.
Oorspronkelijk wild ik eigenlijk een nuda 900, maar door schaarste in de 2e hands markt toch is verde gaan kijken.
Mijn broertje had sinds kort ook een Tuono uit 2006 en na een kort stukje rijden eigenlijk gewoon verkocht.
Vorstelijke zithouding en een vermogen waar je u tegen zegt. Heerlijk.!!

Hier een foto.
[afbeelding]

een kleine vraagje, hoewel ik al veel info heb blijft het een persoonlijke beslissing.
Bandjes, achter is bijna op. Wat is verstandig, ik ben geen rossie, maar de fiets daagt wel uit om lekker te gaan.
Ik zoek dus naar een band waarmee je lekker sportief in mee kan gaan, maar hoeft geen circuit te doen.
Las wat verschillende combinaties als Pilot Road 4 achter in 190/55 en Pilot power voor en Diablo Rosso II (III). Daarbij de 190/55 inplaats van de 50 waardoor die nog iets wendbaarder is kijkende dat de 50 type wat achterhaald zou zijn.

Wat is verstandig voor deze fiets :-). alvast bedankt.
Mijn fietsje...maar ik heb er Pirelli Angel GT op liggen. Voldoen in elke situatie! Wel de 190/55 uiteraard.
Daarbij vind ik het ook een mooi profiel. Succes met kiezen.
" Sport tyre dresed up as a tourer" Mooi getypeerd in een review op YouTube.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo tevreden met mijn jiffy. In het verleden werden die wel vervangen door een exemplaar van een gsx-r maar welke type en bouwjaar was dat ook al weer?

Hoi Wim, je moet een zijstandaard van een fireblade hebben '04-'05 (sc57 is dat volgens mij) Heb deze van de week gemonteerd op aanraden van andere tuono rijders en staat heel stevig.
 
Laatst bewerkt:
Heb geen proefrit gedaan op de 1100. Maar heb besloten om de 2014 te houden. De superduke was niet mijn ding en ik moet waarschijnlijk flink bijbetalen als ik hem inruil op een 1100. Kreeg geen verkoper te pakken om te zien wat er mogelijk was maar ga ervan uit dat er minimaal 8k bij moet en dat vind ik het niet waard.Volgens mij had die v4 van jou daar ook al last van, klinkt als een terugkomend probleem met 1 constante factor :). Je ging een seizoen ZAC rijden toch?

Dat is nog serieus geld wat erbij moet.
De fun factor bij elke tuono is inderdaad groot, Haha.
Ja ik ga proberen een vol seizoen te kunnen rijden maar kan niet alle wedstrijden ivm vakantie.
En jij? Heb jij vandaag je eerste Ow cup wedstrijd?
 
Hoi Wim, je moet een zijstandaard van een fireblade hebben '04-'05 (sc57 is dat volgens mij) Heb deze van de week gemonteerd op aanraden van andere tuono rijders en staat heel stevig.


Ja deze heb ik ook gemonteerd. En de mijne is van 06-07 en past ook gewoon 1 op 1.
Ook heb ik meteen de standaard sensor eraf gehaald, want die dingen kunnen gaan klote en dan heb je een uitvallende motor.
Op motorparts online staat nog een standaard te koop, tenminste 2 weken geleden wel.
 
Sinds gisten eigenaar geworden van deze mooie fiets.
Oorspronkelijk wild ik eigenlijk een nuda 900, maar door schaarste in de 2e hands markt toch is verde gaan kijken.
Mijn broertje had sinds kort ook een Tuono uit 2006 en na een kort stukje rijden eigenlijk gewoon verkocht.
Vorstelijke zithouding en een vermogen waar je u tegen zegt. Heerlijk.!!

Hier een foto.
[afbeelding]

een kleine vraagje, hoewel ik al veel info heb blijft het een persoonlijke beslissing.
Bandjes, achter is bijna op. Wat is verstandig, ik ben geen rossie, maar de fiets daagt wel uit om lekker te gaan.
Ik zoek dus naar een band waarmee je lekker sportief in mee kan gaan, maar hoeft geen circuit te doen.
Las wat verschillende combinaties als Pilot Road 4 achter in 190/55 en Pilot power voor en Diablo Rosso II (III). Daarbij de 190/55 inplaats van de 50 waardoor die nog iets wendbaarder is kijkende dat de 50 type wat achterhaald zou zijn.

Wat is verstandig voor deze fiets :-). alvast bedankt.


Welkom en mooie tuono veel plezier ermee.
Banden is persoonlijk maar ik zou zeggen pak het laatste sportband en je zit goed.
Levens duur van die sportbanden is echt goed toegenomen. Ik deed 6dkm met de sportsmarts 2 op de tuono V4 en ik heb geen rustig rijstijl en in het nat zijn ze ook super goed. Ze hebben zelfs nu alweer de sportmarts 2 max, deze zijn weer nog beter.
Metzeler M7RR zijn ook heel goed
Heb nu Rosso 3 en die bevallen de eerste 200km prima.
 
~
Welkom en mooie tuono veel plezier ermee.
Banden is persoonlijk maar ik zou zeggen pak het laatste sportband en je zit goed.
Levens duur van die sportbanden is echt goed toegenomen. Ik deed 6dkm met de sportsmarts 2 op de tuono V4 en ik heb geen rustig rijstijl en in het nat zijn ze ook super goed. Ze hebben zelfs nu alweer de sportmarts 2 max, deze zijn weer nog beter.
Metzeler M7RR zijn ook heel goed
Heb nu Rosso 3 en die bevallen de eerste 200km prima.[/qu

Thanks, kreeg ook de tip om is te kijken naar de sportsmart 2 Max. Qua prijs zelf bestellen is het 2 a 3 tientjes verschil met de Rosso 3. Vanmiddag is inlezen, denk dat ik met beide geen verkeerde keuze kan maken.
 
Banden is altijd persoonlijk maar als je wil dat ze wat langer meegaan zijn de huidige sport-toerbanden prima. Op een vorige motor had ik Roadsmarts en op de Tuono Conti Road Attack evo 2 en die bevallen prima. Ik heb 190 achter maar dat is meer voor de looks.
 
Ik heb er 1 van een 2006 fireblade (gen 2)
Werkt stukje beter als de standaard standaard😉
 
Laatst bewerkt:
Ik wil me nergens mee bemoeien maar uugh een honda onderdeel op een Aprilia dat kan ik niet verkroppen 😂

normaal gesproken wil ik alleen pirelli op mijn bike omdat dit italiaans is maar bij de zijstandaard ben ik flink de fout ingegaan :$
zal niet meer gebeuren ;)
 
Heb combi van Pilot power 3 voor en pilot road 4 achter, ook fijne set. Road 4 niet de vanzelfsprekende grip die een sportband heeft, maar dat wil ik wel opofferen voor de extra levensduur .

Fireblade standaard is een uitkomst, staat als een huis :)
 
Laatst bewerkt:
Dat is nog serieus geld wat erbij moet.
De fun factor bij elke tuono is inderdaad groot, Haha.
Ja ik ga proberen een vol seizoen te kunnen rijden maar kan niet alle wedstrijden ivm vakantie.
En jij? Heb jij vandaag je eerste Ow cup wedstrijd?
Nee, stap morgen op het vliegtuig naar Spanje om daar 5 dagen te racen. Eerste cup wedstrijd wordt waarschijnlijk 6 mei. Misschien dat ik 5 mei ook mee ga doen met de zac op Zandvoort. Al neig ik om wat sessies met het crt op Assen te doen ter voorbereiding.
 
AUB, we gaan hier toch niet weer een topic over banden van maken? Daar is een apart topic voor.
Ballibetween, wie een vraag stelt geeft niet eens aan wat hij wil met de banden..... kan je dus ALLE kanten mee op...... |(
 
Laatst bewerkt:
AUB, we gaan hier toch niet weer een topic over banden van maken? Daar is een apart topic voor.
Ballibetween, wie een vraag stelt geeft niet eens aan wat hij wil met de banden..... kan je dus ALLE kanten mee op...... |(

:t
 
Gisteren met de Tuono V4 (2013 APRC) bij Biggelaar motoren geweest voor de ECU tune.
De rode lijn is met originele uitlaat en de zwarte met de SC Project Carbon Oval slip-on en de aangepaste mapping. Rest is standaard (buiten een 15t voortandwiel).

Hij is merkbaar sneller en de T-mapping is nu veel beter bruikbaar op de weg (minder nukkig).
Het vlakke stuk tussen 9 en 10k toeren is weg. Vooral op half/kwart gas loopt hij prima. Voor mijn gevoel is hij dus top. Echter, op Facebook werd ik wel gewezen op een rare lucht/branstofverhouding. Zitten hier nog kenners die er iets zinnigs over kunnen zeggen?
IMG_4731.jpg


En een plaatje van de motor zelf:
IMG_4733.JPG
 
Laatst bewerkt:
AUB, we gaan hier toch niet weer een topic over banden van maken? Daar is een apart topic voor.
Ballibetween, wie een vraag stelt geeft niet eens aan wat hij wil met de banden..... kan je dus ALLE kanten mee op...... |(

Zoals ik beschreef ik ben nieuw met de Tuono, maar ben zeker geen rossie type rijder. Wat ik wel ondervindt is dat deze fiets vele vele vele malen lekkerder stuurt dan menig fiets die ik gehad heb, en hierdoor me toch steeds verder pushed om mijn grenzen te verleggen (maar met vertrouwen). Nu nog een goed bandje die hiermee kan helpen, zal ik het maximale uit een pure sport band halen,.... Nee.!! Er zit ook nog iets als het vertrouwen tussen je oren. Dus zoek hier een goede matchende band voor die niet binnen 3k is opgerookt, een tuono is wel wat anders dan een sv 650 of ss900 duc. Ja je hebt een ander forum over banden, en ja ik heb menig deel 10 tot 20 met de zoekfunctie doorgenomen, en buiten dat het voor persoonlijke smaak blijft is er maar weinig echt inhoudelijk feedback over ervaringen. dus ja,..

Ben ook nog op zoek naar stuurgewichten die zelfde zijn als de originele alleen inde zelfde goud kleur als het stuur.
En of er kant en klaar fixes zijn voor de benzine spill als je een volle tank hebt.
 
Goeden middag, ik ben nieuw hier ik rij al 10jaar tuono heb de 2006 model gehad, maar ben vorig jaar ivm aankoop huis terug gegaan naar de oer tuono 2005.ik heb het forum goed door gelezen maar vind nog niet zo mijn antwoord. wie kan mij helpen?

ik heb een verbruik van 1:8,5 en rij dan ook nog rustig.
heb open uitlaat, open luchtfilter, snelle eprom.(belachelijk goed) https://link.marktplaats.nl/m1105288589.
maar dit alles zorgt niet voor een beter verbruik.

dit had ik ook met orginele uitlaat en eprom
wie weet?

groeten Arjan
 
Zoals ik beschreef ik ben nieuw met de Tuono, maar ben zeker geen rossie type rijder. Wat ik wel ondervindt is dat deze fiets vele vele vele malen lekkerder stuurt dan menig fiets die ik gehad heb, en hierdoor me toch steeds verder pushed om mijn grenzen te verleggen (maar met vertrouwen). Nu nog een goed bandje die hiermee kan helpen, zal ik het maximale uit een pure sport band halen,.... Nee.!! Er zit ook nog iets als het vertrouwen tussen je oren. Dus zoek hier een goede matchende band voor die niet binnen 3k is opgerookt, een tuono is wel wat anders dan een sv 650 of ss900 duc. Ja je hebt een ander forum over banden, en ja ik heb menig deel 10 tot 20 met de zoekfunctie doorgenomen, en buiten dat het voor persoonlijke smaak blijft is er maar weinig echt inhoudelijk feedback over ervaringen. dus ja,..

Ben ook nog op zoek naar stuurgewichten die zelfde zijn als de originele alleen inde zelfde goud kleur als het stuur.
En of er kant en klaar fixes zijn voor de benzine spill als je een volle tank hebt.
Banden, blijft iets waarvan een groot deel van de beleving tussen de oren zit. Zelf rij ik Michelin Pilot power 2ct (weg ) en Bridgestone RS10(circuit) op mijn Tuono.
Een Tuono wijkt niet zoveel af van normale sportmotoren, zou je willen aanraden eens een test op te zoeken van sport banden en dan je keuze te maken.
Succes, Bor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan