Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mensen!

Ik heb nog een set 2e generatie uitlaatdempers liggen. (Klik hier.)

Vraagprijs €100 of doe een goed bod.

Ook nog diverse andere onderdelen, zie deze advertentie. Een groot deel is al verkocht, maar heb nog wat plastic kapjes, koppelingshendel e.d. liggen.
 
Omdat ik naar een 2 uitlaten ben gegaan heb ik ter overname:

vanaf de cilinders de complete uitlaat tot en met de originele achterdemper,
alles erbij pakkingen , veertjes , ringetjes , boutjes, spacers
bochtten vanaf de cilinders, tussenpijpen en ook de passagiers voetsteunen en de originele achterdemper.

De motor heeft 15000km gelopen is van BJ 2003 en verleden jaar is alles gedemonteerd door StarTwin,

De evo demper klinkt heerlijk glenn :t
 
zijn er hier mensen met ervaring met carbon dempers op de V2? Ik twijfel zelf nog tussen een titanium of een carbon pijp, maar lees vaak verhalen dat het carbon verbrandt bij grote V-twins.

Net wel even een nieuwe achterband besteld en een verstelbare zwarte rem- en koppelingshendel. Met de Gen2 spiegels is hij al een stuk frisser om te zien maar wil nog wat kleine dingetjes doen zonder het te gek te maken. Zo zit ik ook naar andere knipperlichten te kijken. Een setje LED knippers vind ik niet bij de Tuono passen, maar de originele knippers zijn wel erg retro. Denk dat ik iets kleinere halogeenknippers ga zoeken die qua vorm op de originele lijken.
 
Mag deze in de OP?

full
 
zijn er hier mensen met ervaring met carbon dempers op de V2? Ik twijfel zelf nog tussen een titanium of een carbon pijp, maar lees vaak verhalen dat het carbon verbrandt bij grote V-twins.

Net wel even een nieuwe achterband besteld en een verstelbare zwarte rem- en koppelingshendel. Met de Gen2 spiegels is hij al een stuk frisser om te zien maar wil nog wat kleine dingetjes doen zonder het te gek te maken. Zo zit ik ook naar andere knipperlichten te kijken. Een setje LED knippers vind ik niet bij de Tuono passen, maar de originele knippers zijn wel erg retro. Denk dat ik iets kleinere halogeenknippers ga zoeken die qua vorm op de originele lijken.

Carbon Dempers vinden de pulsen van de twin niet zo fijn.

Heb je al heldere glaasjes op je knippers? Ik vind de Aprilia (piaggio) knippers juist een van de meest tijdloze knipperlichten die er zijn, heb ze nu ook weer op m'n Triumph zitten.

Om de boel verder wat strak te trekken: Laat wat kleine zaken poedercoaten, het originele kleurenspektakel van de Tuono is wat over the top imho. Alle zilvere onderdelen had ik samen met Smith zwart laten coaten, brengt een mooie balans in het geheel.
 
Carbon Dempers vinden de pulsen van de twin niet zo fijn.

Heb je al heldere glaasjes op je knippers? Ik vind de Aprilia (piaggio) knippers juist een van de meest tijdloze knipperlichten die er zijn, heb ze nu ook weer op m'n Triumph zitten.

Om de boel verder wat strak te trekken: Laat wat kleine zaken poedercoaten, het originele kleurenspektakel van de Tuono is wat over the top imho. Alle zilvere onderdelen had ik samen met Smith zwart laten coaten, brengt een mooie balans in het geheel.

Ik heb inderdaad witte glaasjes, maar ik vind de knippers wat te groot. Overigens vind ik de locatie van de knippers daar lager op het kuipframe zoals bij jouw oude Tuono wel een heel stuk beter. Zeker een idee!
 
Heb ervaring met een carbon demper en een v2, dat is geen goeie combi. Vroeg of laat scheurt hij.

Er zijn wel merken (ik dacht Bos) waarbij de carbon demper een metalen binnenhuis heeft, die vangen dan weer de klappen beter op. Maar mijn advies zou zijn, niet doen..!
 
OM het onderwerp banden nog weer eens ter sprake te brengen:

waar rijden de OER rijders tegenwoordig op?
Zelf al jaren fan van Michelin, maar met de TUONO nog niet echt vriendjes geworden met de MPP 2CT's of de MPP3. Beiden hebben bij (circuit) gebruik al onverwacht stapjes gezet, dus ben op zoek naar wat anders.
Bridgestone S21?
Pirelli of Metzelers?

Ook in het nat moeten de banden het nog fatsoenlijk doen, al rij ik toch al als een natte krant :)
 
Ik heb geen oer Tuono dus eigenlijk mag ik niet meepraten :+

Banden meningen zijn vrij zinloos. Iedereen heeft een mening en ze zijn allemaal persoonlijk. Heb zelf nu een setje Pirelli Diablo Rosso III's en zeer over te spreken. Voorheen Pirelli Diablo Rosso Corsa's gereden, maar ook MPP 2CT, MPP3 en Bridgestone S20 Evo (ook een zeer fijne band).

Vorige weekend in de regen gereden opde Rosso III's (dual compound) en waar de Corsa's (single compound) totaal geen grip hadden in de regen (maar wel erg veel op het droge) hebben de Rosso III's veel grip in de regen en ook veel grip op het droge. De MPP 2CT's en MPP3 deden het goed bij nat en droog weer, maar waren voor mijn gevoel moeilijk in te sturen (vrij platte band, misschien minder stevig karkas). De slijtage van de Corsa's was ook best extreem, bij 5000km straatgebruik was de achterband al op. De slijtage van de Michelin's en de Bridgestones was prima, beiden rond de 8000km meen ik.
 
Ik rij sinds kort ook met debPirelli Diablo Rosso 3 en vind het een fijne band, heb er nog niet mee in de regen gereden.
 
Diablo Rosso 3 gaat op het lijstje.
Slijtage van de michelins is bij mij ook zo'n 6000 km voor de achterband. . .
Tnx zover!
 
Ik heb altijd bij Dunlop Sportsmart2 gezworen, tot ik de laatste tijd veel kilometers op Bridgestone S20 Evo's heb gemaakt. De S21 hoor ik iets minder goede verhalen over (smeren bij sportief rijden en hogere temperaturen). De S20 Evo vind ik echt top. Warmt snel op, gaat redelijk lang mee en geeft bakken grip. Ook in de regen een prima band. Geeft vooral onwijs veel feedback en dat vind ik heel fijn.

Ik heb voor mijn Oer dan ook net een nieuwe achterband in de vorm van een S20 Evo besteld. Voor ligt er nog een hele goede BT016 op maar als die op is komt daar ook een S20 Evo voor terug.
 
Mja Bridgestones ben ik nooit fan van geweest. Hoewel een maatje van me erbij zweert.
Dunlop SportSmart ook ooit geprobeerd, maar die vond ik erg traag sturen, in vergelijking met MPP's. Ze gingen wel wat langer mee dan de MPP's.
 
Hallo allemaal, heb inmiddels al bijna 5 jaar weer mijn trouwe Tuono V2 uit 2007 waar ik nog steeds heel blij me ben! Nu ben ik toch een beetje aan het rondkijken voor een opvolger en kwam deze Tuono V4 tegen. https://link.marktplaats.nl/m1167906384

De gele kleurstelling bij deze wijkt af van het normale kleurenschema. Ik heb zitten zoeken maar kon niet terug vinden dat dit iets van een limited edition ofzo is. Komt jullie dit bekend voor of zal het zelf zijn samengesteld? Moet zeggen dat het wel goed staat (niet alles trouwens).

Ben benieuwd...

Gr Geert
 
Zie trouwens de banden weer voorbij komen. Reed altijd MPP, fijne band. Na jaren weer eens Bridgestone geprobeerd, de S21....bevallen tot nu toe heel erg goed! 1 x circuitdag mee gereden en 4000 km. Zien er nog goed uit, niet verwacht.
 
Hallo allemaal, heb inmiddels al bijna 5 jaar weer mijn trouwe Tuono V2 uit 2007 waar ik nog steeds heel blij me ben! Nu ben ik toch een beetje aan het rondkijken voor een opvolger en kwam deze Tuono V4 tegen. https://link.marktplaats.nl/m1167906384

De gele kleurstelling bij deze wijkt af van het normale kleurenschema. Ik heb zitten zoeken maar kon niet terug vinden dat dit iets van een limited edition ofzo is. Komt jullie dit bekend voor of zal het zelf zijn samengesteld? Moet zeggen dat het wel goed staat (niet alles trouwens).

Ben benieuwd...

Gr Geert

Hoi geert,
Dit is gewoon naar eigen smaak gemaakt! En ik heb de eigenaar een keer ontmoet op assen! Alleen zou ik dit moeten checken want ik herken hem aan de rizoma schakelset, andere zadels, en de airtalia logo op de zijkant.
Controleer ook even of er een race map of dat de motor is afgesteld omdat er een akra onder zit.
Maar een goeie overstap maak je want spijt van de V4 ga je niet krijgen!
 
Ahum... :$ ik had het al een keer gevraag maar kan het hier niet meer terugvinden............ :$
Welke andere remcilinder/pomp kun je de T zetten zodat de achterrem WEL werkt. Ben dat geklooi met ontluchten nu zat.... en misschien ook adresjes om ze te halen.
 
De enigste goede manier is om een remschakel set erop te zetten van een V4.
Hier zit de cilinder vertikaal.
 
De enigste goede manier is om een remschakel set erop te zetten van een V4.
Hier zit de cilinder vertikaal.

Is zo'n V4 set 1:1 over te zetten of moet er dan nog wat gemodificeerd worden ?

Die andere rempomp (icm hitteschild) waar ik naar vraag schijnt zijn werk overigens ook goed te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan