Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Tuono liefhebbers,

ik heb een startprobleem met mijn Tuono uit 2005. Ik weet dat er genoeg oudere onderwerpen hierover gepost zijn, maar de lijst met wat er allemaal mis kan zijn wordt hierdoor alleen maar groter en groter. Vandaar dat ik een filmpje heb gemaakt van het (niet kunnen) starten van mijn Tuono.
Misschien dat de geluiden of het uitblijven van geluiden jullie meer zegt dan mij.
https://youtu.be/AdPTVsnXFD4

alvast bedankt!
 
Als het stroom circuit helemaal nagelopen is , kun je daarna het brandstof circuit nalopen...is de starter krans in orde van de startmotor?
 
Beste Tuono liefhebbers,

ik heb een startprobleem met mijn Tuono uit 2005. Ik weet dat er genoeg oudere onderwerpen hierover gepost zijn, maar de lijst met wat er allemaal mis kan zijn wordt hierdoor alleen maar groter en groter. Vandaar dat ik een filmpje heb gemaakt van het (niet kunnen) starten van mijn Tuono.
Misschien dat de geluiden of het uitblijven van geluiden jullie meer zegt dan mij.
https://youtu.be/AdPTVsnXFD4

alvast bedankt!

Klinkt alsof je startkoppeling het begeven heeft
 
Ik ben met een vergelijkbaar project bezig, maar dan van Mille R naar Tuono Factory / Racing. Hoe heb jij het opgelost met de kroonplaat en de smallere Ohlins vorken? Stukje alu ertussen of iets anders?

Mooi ding zo in het zwart, ik zou eigenlijk die OZs ook zwart maken (ik twijfel ook over mijn gouden).Toen ik laatst keek had De Zwart Motoren er een liggen.

Die had er geen meer liggen maar Boonstra parts wel, dus ben weer voorzien.

Je heb voor de ohlins voorpoten van die uitvul bussen/ringen van 1mm dik.
AF1 verkoopt ze op hun site.
 
Beste Tuono liefhebbers,

ik heb een startprobleem met mijn Tuono uit 2005. Ik weet dat er genoeg oudere onderwerpen hierover gepost zijn, maar de lijst met wat er allemaal mis kan zijn wordt hierdoor alleen maar groter en groter. Vandaar dat ik een filmpje heb gemaakt van het (niet kunnen) starten van mijn Tuono.
Misschien dat de geluiden of het uitblijven van geluiden jullie meer zegt dan mij.
https://youtu.be/AdPTVsnXFD4

alvast bedankt!

Startmotor gaat vrij rond zo te horen,is dit ineens zo gebeurt of maakt ie al langer bijgeluiden met starten? Grote kans op kapotte startkoppeling zoals sorrento al aangeeft. Succes.
 
Birdboy,

Ik heb een kroonplaat gebruikt gekocht. Lastig te vinden. Achteraf bleken er opvulringen op de donor
RSV te zitten ivm verstelbare clip ons. Had dus niet gehoeven...

Ik wilde het compleet hebben voor de ombouw.

Wielen worden weer zwart denk ik. Op mijn RSV factory had ik ze ook zwart gespoten.
Verder op zoek naar een sticker set. Tank van de donor is niet mooi genoeg om over te zetten.
Van de winter maar aanpakken.
 
full

full



Klaar voor circuit. Blijft in straat trim ivm mac zandvoort.
 
Ik heb een originele tuono racing kroonplaat, toendertijd besteld bij af1 tezamen met meerdere onderdelen. Kroonplaat was toen $80 en koers was heel gunstig.
 
Kak, ik heb een EFI melding.Ik wil em graag uitlezen maar het is mij onbekend hoe dat moet. Ik heb ergens gelezen dat je dat zelf kunt. Weet iemand hoe?? Het is een oer Tuono uit 2003..
Motor doet het trouwens gewoon, en de melding komt pas tijdens het rijden en niet bij stationair toerental.
 
Inmiddels gevonden hoe dat moet!! Volgens het diagnose menu geeft ie een foutcode 1. Wat de fak is dat nu weer..???
 
Foutcodes zijn volgens mij altijd 2 cijferig. De "1" die hij bij jou aangeeft is volgens mij de positie van je gaskleppen, moet je dan bijstellen zodat deze weer op "0" staat.
 
:( Er "verdwijnt" remvloeistof bij de voorrem...
Heb vorige jaar verse remblokken (originele brembo) laten plaatsen, met (uiteraard) verse remvloeistof. Na een hemelvaart weekend (1100 km in brandende hitte) viel me ineens op dat de remvloeistof tot onder minimum is gezakt :o
Remblokken zijn nog niet op (ik krijg ze echt niet weg met 5000 km, zelfs niet sportief), heb geen lekkage kunnen constateren, enige is dat het rubbertje verfrommeld in het potje zat.

Ik heb wel eens eerder bij een circuit dag gehad dat er via het deksel van het remvloeistof potje wat begon te lekken, zou dat nu dan toch ook weer geweest zijn?

Remmen is nog steeds niks mis mee, keiharde hendel, en dito vertraging.

Volgende week komt er een nieuwe voorband, wordt er direct gekeken naar de remvloeistof ..
 
Laatst bewerkt:
Hier kan ik wat mee, dank je!!
Oo jeee.... kijk uit wat je doet, zomaar aan de stelboutjes van je gasklep draaien lijkt mij geen goed idee....
Zoek even naar een Manual is mijn tip... zoek goed uit waar je wel en niet aan kan draaien zonder apparatuur.




:( Er "verdwijnt" remvloeistof bij de voorrem...
Heb vorige jaar verse remblokken (originele brembo) laten plaatsen, met (uiteraard) verse remvloeistof. Na een hemelvaart weekend (1100 km in brandende hitte) viel me ineens op dat de remvloeistof tot onder minimum is gezakt :o
Remblokken zijn nog niet op (ik krijg ze echt niet weg met 5000 km, zelfs niet sportief), heb geen lekkage kunnen constateren, enige is dat het rubbertje verfrommeld in het potje zat.

Ik heb wel eens eerder bij een circuit dag gehad dat er via het deksel van het remvloeistof potje wat begon te lekken, zou dat nu dan toch ook weer geweest zijn?

Remmen is nog steeds niks mis mee, keiharde hendel, en dito vertraging.

Volgende week komt er een nieuwe voorband, wordt er direct gekeken naar de remvloeistof ..
Remolie verdampt echt niet, moet dus ergens blijven....
 
Laatst bewerkt:
Remolie verdampt echt niet, moet dus ergens blijven....

Duh ;) I know, maar waar? Nergens sporen van lekkage te vinden . . .
Ik had een zweetbandje om het potje zitten, maar die heb ik eraf getieft na het wassen van de motor. Toen was hij nat :+ Ik weet echt niet of er ook remvloeistof inzat :/
 
Duh ;) I know, maar waar? Nergens sporen van lekkage te vinden . . .
Ik vraag me af wat je van ons wil :?
Of er is lekkage of alle olie zit nog in je systeem.
Jij zegt geen lekkage. Dan moet alles er dus nog inzitten.... toch 8-)
 
Laatst bewerkt:
~
Oo jeee.... kijk uit wat je doet, zomaar aan de stelboutjes van je gasklep draaien lijkt mij geen goed idee....
Zoek even naar een Manual is mijn tip... zoek goed uit waar je wel en niet aan kan draaien zonder apparatuur.

Ik draai pas aan iets als ik ook weet dat ik ook weer terug kan zetten in zijn oude positie, dus no worries..
Kan alleen die sensor nog niet vinden. Wat ik her en der lees is dat het zelf goed te doen is. Als ik em kan vinden uiteraard.. Kan iemand mij vertellen waar die zit??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan