Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik draai pas aan iets als ik ook weet dat ik ook weer terug kan zetten in zijn oude positie, dus no worries..
Kan alleen die sensor nog niet vinden. Wat ik her en der lees is dat het zelf goed te doen is. Als ik em kan vinden uiteraard.. Kan iemand mij vertellen waar die zit??
Heel wijs, heb op het aprilia forum net een antwoordt gegeven waar je nog even zou kunnen zoeken.

( RSV Mille, early model Tuono, and Falco )

Of wellicht even op zoek naar een WP handboek?
 
Laatst bewerkt:
Ik draai pas aan iets als ik ook weet dat ik ook weer terug kan zetten in zijn oude positie, dus no worries..
Kan alleen die sensor nog niet vinden. Wat ik her en der lees is dat het zelf goed te doen is. Als ik em kan vinden uiteraard.. Kan iemand mij vertellen waar die zit??

Draai eerst eens je stationairschroef een paar slagen terug en check dan weer.
 
Die had er geen meer liggen maar Boonstra parts wel, dus ben weer voorzien.

Je heb voor de ohlins voorpoten van die uitvul bussen/ringen van 1mm dik.
AF1 verkoopt ze op hun site.

Contact gehad met AF1 die hebben ze nooit gehad :? Iemand daar een adresje voor?
 
Hallo Birdboy,

Strookje aluminium knippen/zagen, van 1 mm dik en 20 mm hoog.
Op een 50 mm buis in model buigen, en je hebt een prima pasring.
zit bij mij al jaren op deze manier.
full
 
Hallo Birdboy,

Strookje aluminium knippen/zagen, van 1 mm dik en 20 mm hoog.
Op een 50 mm buis in model buigen, en je hebt een prima pasring.
zit bij mij al jaren op deze manier.[afbeelding]

Nu je er toch bent, welke vering afstellingen gebruik jij? De meeste die ik vind hebben iig 4 ringen doorgestoken qua vorkhoogte.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor al jullie input mannen, probleem bleek vocht te zijn. Alle denkbaare stekkers eerst maar eens schoongemaakt en behandeld met een vochtbeschermer. Blijft een italiaan ..
 
Ik heb jullie Hulp nodig.

Enige tijd geleden was mijn olie sensor lek.
Duurde even voor hij er was, maar deze vandaag vervangen.
Tegelijk ook de accu vervangen voor de aanbevolen YTX-14BS
So far so good

Maar nu wil hij ineens niet meer starten. Dit was nooit een probleem en hij rijdend weggezet.
Alles licht op, geen meldingen in display en als je op de startknup drukt hoor je doorgaans alleen de brandstofpomp draaien, verder helemaal niets.

Ik de motor nog eens bewogen in de versnelling, gestart en toen liep hij voor 3 seconden en viel uit. Weer geen meldingen.
Daarna weer alleen brandstofpomp die draait bij indrukken startknop.

Sleutel helemaal eruit tot relais onder zadel klik zegt.
Weer erin en starten, hup meteen lopen. Bleef zeker enkele minuten stationair lopen tot ik gas gaf, toen viel hij weer uit.

Daarna starten, maar alleen de brandstofpomp die ik hoor.

Wat kan dit zijn/waar moet ik naar kijken?
 
Heb je de omvalsensor bij de accu losgehaald en wellicht verkeerd teruggeplaatst?

euuuuh, omvalsensor, waar vind ik die?
Ik heb val alles los gehaald namelijk ook dat ding tegen de accu aan |(

Ik ga even kijken.

Edit: Die zat dus ondersteboven. Starte meteen (deed hij net ook een keer).
Straks even rijden en hopen dat het opgelost is.

Super bedankt voor de snelle en goede tip
 
Laatst bewerkt:
euuuuh, omvalsensor, waar vind ik die?
Ik heb val alles los gehaald namelijk ook dat ding tegen de accu aan |(

Ik ga even kijken.

Edit: Die zat dus ondersteboven. Starte meteen (deed hij net ook een keer).
Straks even rijden en hopen dat het opgelost is.

Super bedankt voor de snelle en goede tip

Veel gemaakte fout, gelukkig snel en makkelijk te herstellen 😉
 
Sorry voor de zeer late reactie. Had er overheen gelezen.

Het gaat inderdaad om de dagteller. De totaalteller heb ik geen problemen mee.
Thnks, ben inmiddels de trotse eigenaar van een 06 tuono. Na wat leeswerk en installeren van de navigatie ben ik niet meer bang voor de reset van de odo meter :') *O*
 
Beste Tuono liefhebbers,

ik heb een startprobleem met mijn Tuono uit 2005. Ik weet dat er genoeg oudere onderwerpen hierover gepost zijn, maar de lijst met wat er allemaal mis kan zijn wordt hierdoor alleen maar groter en groter. Vandaar dat ik een filmpje heb gemaakt van het (niet kunnen) starten van mijn Tuono.
Misschien dat de geluiden of het uitblijven van geluiden jullie meer zegt dan mij.
https://youtu.be/AdPTVsnXFD4

alvast bedankt!
Klinkt vrijwel hetzelfde als ik ooit met een Honda VFR750 heb gehad, alles werkte maar lopen ho-maar! bleek na veel gezoek een doorgebrand contact te hebben van de brandstofpomp. wellicht het checken waard... Succes!
 
Jongelui
Ik wil 1 tandje kleiner dan originele tandwielen
Voortandwiel
Moet ik dan een 16 tands bestellen ?
Ik weet nl nie wat er origineel oplicht

Alvast dank


Gr jorgossss
 
Oer rijders,is eriemand van julliE die de vering heeft aangepakt van de motor? Zo ja,wat als ik vragen mag?
 
Oer rijders,is eriemand van julliE die de vering heeft aangepakt van de motor? Zo ja,wat als ik vragen mag?

Paar weken geleden volledige revisie van de achterveer en de voorvorkpoten ook weer helemaal fris. Bij HK Suspension in Tiel. Voor mij elke cent waard geweest!
 
Oer rijders,is eriemand van julliE die de vering heeft aangepakt van de motor? Zo ja,wat als ik vragen mag?

Op m'n vorige Oer een progressieve veren kit bij Hyperpro laten monteren, herkende m niet meer terug :t

Huidige heeft Ohlins en is nog een Mille trim :)
 
Laatst bewerkt:
Jongelui
Ik wil 1 tandje kleiner dan originele tandwielen
Voortandwiel
Moet ik dan een 16 tands bestellen ?
Ik weet nl nie wat er origineel oplicht

Alvast dank


Gr jorgossss

Volgens mij is 17 tands origineel, heb destijds op mijn mille 1tandje kleiner gedaan op het voortandwiel, vooral een rotonde ging gemakkelijk in de 2e versnelling
 
Volgens mij is 17 tands origineel, heb destijds op mijn mille 1tandje kleiner gedaan op het voortandwiel, vooral een rotonde ging gemakkelijk in de 2e versnelling
Tjaaa ja... "volgens mij....." O-)
Sorry hoor, maar als je advies geeft weet het dan niet zeker, zeg dan niets.

Dit onderwerp komt elk jaar een keer of wat langs. Kijk eens of je met de zoekfunctie iets kan vinden, een idee O-)

Ook met google gewoon resulataat, zoek bv een naar een manual voor deze motor....

Maar om je het te besparen, 16 / 40 is standaard. Met bv 15 / 40 rijd hij beter.
Maar ik kan je adviseren om achter een paar tandjes groter te gaan, bv 16 / 43, dat is de beste oplossen en past met de standaard lengte van de ketting.

Nog even een tip op : ApriliaForum - Front Page of Welkom bij de Aprilia Riders Association - Aprilia Riders kan je ook een hele hoop vinden, en waarschijnlijk makkelijker dan dit forum helemaal te doorzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan