Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja dit leek mijn dus ook.
maar waar aan hang je hem op? want de kroon plaat en T-stuk moeten eraf namelijkzo een sleutel tafel is wel heel ideaal, maar die bezit ik nog niet haha.
zag ook al van die speciale opkrik bokjes, ook wel handig.

maar bedankt voor de tips

Wijchen is ook niet echt naast de deur. Anders mocht je hem rustig ff gebruiken.
 
ik zou voor de 1100 tuono dat die heeft ook een lekker midden gebied.

Wat Neeves hier zegt klopt echt 100% over de tuono Factory. echt een top bike. zelf mogen proeven.

gewoon blind kopen hij zal je zeker niet teleurstellen :P



heren vraag je, ik ga een ohshit voorvork plaatsen op mijn oer.
nu is mijn vraag kan ik hem aan de onderzijde opvangen(olie tank en uitlaatbocht)of nout blokje tussen de olietank en uitlaatbocht en met een krik eronder?
of hangen jullie hem in de spanbanden? zo ja hoe en waar? ivm T-stuk dat gewisseld moet worden.

Mijn oplossing.....
full
 
Ik heb een vraag over de startblokkering van een 2004 1000 rsv. Ik heb er 1 gekocht voor de handel. Vandaag zou ik hem verkocht hebben. Maar bij het wegrijden vanaf het postkantoor kwam er rook onder de linkerkuip vandaan. Bovenin. Ik heb die jongen zijn geld maar terug gegeven. Nu blijkt dat 2 draden van de startblokkering sluiting hebben gemaakt. Ik kon hem al niet starten met de jiffy uit en de neutraal lamp deed het ook niet. Behalve bij op contact zetten. 2e hands kost het kastje 35 eurie. Maar dan moet ik opnieuw sleutels inlezen? Of is er nog een mogelijkheid om het hele ding te laten vervallen?
 
Hallo allemaal,

Een paar dagen terug vroeg ik om jullie ervaring. Nu kan ik jullie met blijdschap mededelen dat ik sinds gisteren ook de eigenaar ben van een Aprilia Tuono 😁😁 Wat een fantastisch machine!

Foto 1: https://ibb.co/kie6jF
Foto 2: https://ibb.co/dCrQda

Dingen die ik nog wil veranderen zijn:
Puig kuipruitje
Aansluiting monteren om telefoon op te kunnen laden
Wheel striping

Tips mbt de montage van de laadvoorziening zijn welkom. Heb al wat gekeken maar ben nog niet echt tot een goede locatie gekomen.

Verder zal ik lekker mee gaan lezen in dit topic en waar het kan, meepraten.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Een paar dagen terug vroeg ik om jullie ervaring. Nu kan ik jullie met blijdschap mededelen dat ik sinds gisteren ook de eigenaar ben van een Aprilia Tuono 😁😁 Wat een fantastisch machine!

Foto 1: https://ibb.co/kie6jF
Foto 2: https://ibb.co/dCrQda

Dingen die ik nog wil veranderen zijn:
Puig kuipruitje
Aansluiting monteren om telefoon op te kunnen laden
Wheel striping

Tips mbt de montage van de laadvoorziening zijn welkom. Heb al wat gekeken maar ben nog niet echt tot een goede locatie aagekomen.

Verder zal ik lekker mee gaan lezen in dit topic en waar het kan, meepraten.

Groeten Marcel
. Ik heb een USB onder mijn zadel...
 
Hallo allemaal,

Een paar dagen terug vroeg ik om jullie ervaring. Nu kan ik jullie met blijdschap mededelen dat ik sinds gisteren ook de eigenaar ben van een Aprilia Tuono 😁😁 Wat een fantastisch machine!

Foto 1: https://ibb.co/kie6jF
Foto 2: https://ibb.co/dCrQda

Dingen die ik nog wil veranderen zijn:
Puig kuipruitje
Aansluiting monteren om telefoon op te kunnen laden
Wheel striping

Tips mbt de montage van de laadvoorziening zijn welkom. Heb al wat gekeken maar ben nog niet echt tot een goede locatie gekomen.

Verder zal ik lekker mee gaan lezen in dit topic en waar het kan, meepraten.

Groeten Marcel

Mooi ding , gefeliciteerd !
 
Jup. Ligt hier ook zo'n ding, echt ideaal.

jesus man dat ik daar zelf nog niet op ben gekomen :$
die dingen ken ik wel.





Mijn oplossing.....
[afbeelding]

ook handig, alleen een ik wilde het simpel houden.


Waarom ga je het t-stuk wisselen? De öhlins poten passen toch in de onderste kroonplaat? Of is de offset van een "R" anders?

mijn tuono is een RSV mille uit 2001, en het T-stuk van de sachs is 53mm openingen en de Ohlins poten zijn 56mm.
bovenste kroonplaat kon wel blijven alleen heb je 1mm ringen nodig omdat die ohlins poot bovenaan 51mm is en sachs 53mm.
maar volgens mijn moet je het T-stuk altijd wisselen als je naar ohlins voorpoten gaat.
 
zojuist 2 extra Garmin gps afdek plaatjes bij besteld en daarop telefoonhouders op gemonteerd zodat ik in een plug and play syteem kan werken. 1 spatwaterdichte houder, en 1 open houder voor bij droog weer.

De Garmin houder is op een selfmade plaat gemonteerd, net zoals het bij mijn Shiver was.

Zo kan ik de de Aprilia app gebruiken, gps app op de gsm of gps voor routes op de Garmin.

Garmin afdekplaat:
ru2rmwrlggdl0.jpg


afdek plaat bevestigd aan de 2 telefoonhouders:
ccmzqbwtqq7oe.jpg


Garmin gps houder:
qumotagwdwwgd.jpg


Garmin gps houder:
pihvtlxtxrepn.jpg


yenvsijywkgzo.jpg


open gsm houder:
o04ghdprji285.jpg


open gsm houder:
0fl5kl4n6oieg.jpg


spatwaterdichte gsm houder:
zaflq6x3e6g76.jpg


Garmin Zumo 660:
x9z0vbwwd7nse.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nice! Toch gaaf en erg leuke gimmick om je bike uit te lezen op je telefoon

Ik mis dat op de 1st en 2nd gen.. ik heb toen een zoektochtje gedaan naar odb connecties maar kwam er niet zo ver mee... iemand hier ondertussen iets voor bedacht of gevonden?

Om nog even over het 'dipje' terug te komen op de v4 1000, misschien was het ook wel dat ik niet volledig het gas durfde open te zetten in het onder/middengebied O-)
maar wat een geluid! :9 :9~ ojj zeg ik het alweer :+
 
mijn tuono is een RSV mille uit 2001, en het T-stuk van de sachs is 53mm openingen en de Ohlins poten zijn 56mm.
bovenste kroonplaat kon wel blijven alleen heb je 1mm ringen nodig omdat die ohlins poot bovenaan 51mm is en sachs 53mm.
maar volgens mijn moet je het T-stuk altijd wisselen als je naar ohlins voorpoten gaat.

Je hebt gelijk! Ik heb net even de öhlins poten gemeten en zijn idd 56mm bij de onderste kroonplaat. Ik heb mijn mille r omgebouwd en had al öhlins met radiale remmen.
 
~
bovenste kroonplaat kon wel blijven alleen heb je 1mm ringen nodig omdat die ohlins poot bovenaan 51mm is en sachs 53mm.

De ringen schijnen wel ooit leverbaar geweest te zijn, maar ik heb ze zelf gemaakt.
Strook 1 mm aluminium knippen ter dikte van de kroonplaat en ca 17-18 cm lang.
In model buigen rond een 50 mm PVC pijp, en de overtollige lengte afknippen zodat er een kier van ca 2 mm ontstaat.

Zit bij mij al jaren op die manier.
 
\
bovenste kroonplaat kon wel blijven alleen heb je 1mm ringen nodig omdat die ohlins poot bovenaan 51mm is en sachs 53mm.

De ringen schijnen wel ooit leverbaar geweest te zijn, maar ik heb ze zelf gemaakt.
Strook 1 mm aluminium knippen ter dikte van de kroonplaat en ca 17-18 cm lang.
In model buigen rond een 50 mm PVC pijp, en de overtollige lengte afknippen zodat er een kier van ca 2 mm ontstaat.

Zit bij mij al jaren op die manier.

Ben ook met een ombouw bezig en doe precies hetzelfde. 52mm alu buis lijkt niet te bestaan, en zelf buigen is veel makkelijker dan gedacht.
 
Komende week met de Tuono richting Lichtenstein , ook nog even de Stelvio rijden , ik ben benieuwd hoe die het op de bergpassen doet .
Nu alleen nog een zon dansje en schiet gebedje uitvoeren , paar uurtjes slapen en morgen om 04:30 rijden !
 
Ben ook met een ombouw bezig en doe precies hetzelfde. 52mm alu buis lijkt niet te bestaan, en zelf buigen is veel makkelijker dan gedacht.

Ik heb ze gekregen van iemand die een superbike stuur ombouw deed en daar zaten ze bij


Komende week met de Tuono richting Lichtenstein , ook nog even de Stelvio rijden , ik ben benieuwd hoe die het op de bergpassen doet .
Nu alleen nog een zon dansje en schiet gebedje uitvoeren , paar uurtjes slapen en morgen om 04:30 rijden !

heel veel plezier, de tuono is dan in zijn element in de bergen :]
 
Nou...gaat lekker met de T.. na een maand wachten motor eindelijk afgeleverd bij m'n vaste monteur (ging via verzekering). Nieuw stuur erop, valdopbeugel gefixt, nieuw pookje en hendeltje..bleek de koppelingspomp toch stuk. Tweedehands erop en ik hoopte dan toch eindelijk weer te mogen karren. Stap erop, zet 'm in z'n eerste, maar gaat weer in z'n vrij. Poging twee gaat ie toch in de versnelling en kan ik wegrijden. Vervolgens kan ik niet schakelen naar z'n twee. Bij gas los floept de motor ook weer in de vrij...kloten. Volgens de monteur kan het zijn dat door de klap op versnellingspook iets van het mechaniek beschadigd/verschoven/geknapt is. Ik hoop er vooral op dat het iets kleins is..weinig trek in dat het blok gesplitst moet worden oid :/
 
Ik heb ze gekregen van iemand die een superbike stuur ombouw deed en daar zaten ze bijheel veel plezier, de tuono is dan in zijn element in de bergen :]

Ik ben benieuwd....
Ik heb er bij mij achter 2 tandjes groter op gezet.....kon de dikke Twins uit de haarspelden niet bij trekken.
Later terug gegaan naar achter origineel en voor 1 tandje kleiner.
Dat beviel prima !
wil je experimenteren ??? ik heb ze nog op de plank liggen ( geel geanodiseerd )
 
Komende week met de Tuono richting Lichtenstein , ook nog even de Stelvio rijden , ik ben benieuwd hoe die het op de bergpassen doet .
Nu alleen nog een zon dansje en schiet gebedje uitvoeren , paar uurtjes slapen en morgen om 04:30 rijden !

Succes, ben net terug, stelvio letterlijk links laten liggen, gehuld in een grote wolk, en sneeuw on top was net iets te veel, net op tijd weer vertrokken uit italie kwam een bak slecht weer aan uit het zuiden, zelfs in Oostenrijk lag er een dag later al sneeuw op 1500 mtr.

Alle motorrijders de we op de weg terug tegen kwamen vertelden dezelfde verhalen, veel sneeuw.

Dus geluk gehad blijkbaar super vakantie gehad.

u9nbxmEu4-50PSsV5oiMs2MoBdufU-CfnXusIXfVZk04Z3vgKKa6PlNuE3rXCY1s5VqXkhPq5T92Zx3U4H_8Z4B4OZV_lwaV_1URBdryo_o_RcCTwPygt4haRGgJ019aOincauRjtAj14kjIXHvbRQCFwhnp6xCfkOkksCqXEyuQud_3DKGtYJeeeS2Q3WeVGalu-jz9TdEQNdda6Ml2PWfs4nxOSihhH9FXTpLeTbReTejvU8xTLTGXJyuCf7YuWCwq9AvUdb5j6GQjMLj882PY7_TkE2Zaad2gnkgAtQ910C6HhlXrIusbsqy18BSO-zuPZrfbDYnJQ3jsXMUIvGdpt5NhIBaA1tWA7_P_UX59_oQT-QfXcgNkr-YwniLdrT6SW57bBIaUPLLQh_xw1snDYmC05GvqT5RqExUCyI9d5ghoTks_aGdJGHVlTEDWKfOGziVIa6oHQYfp445VMkrCJ6mxeL7I_nW6xW53KqMQ49XzBrG3QAQGP-B68wu99Qt3gMkVOvjWiow5FsFSjvtVPA2I5MSNznS1lY850smbdfE1mHu4_sxjPOYgaEdC3EB_DNL6-0ARgVihVAEOnTE0Wu0I2epBoknJehrmKw=w1701-h957-no
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan