Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Hinzu en Dierick: bedankt voor jullie tips..!

Zal ze in mijn achterhoofd houden..

Eerst ook maar eens sparen want ik heb in 2 maanden tijd ff dik €13.000 uitgegeven aan motor + TomTom 410 met houder (waypoint)..

Eerst eens rijden met deze uitlaat en richting zomer weet ik wat ik wil.. maar wil denk ik sowieso een Akrapovic als ik een andere uitlaat koop..

Heb een Suzuki GSX-R 750 uit 2004 gehad waar ik een Yoshimura op had, was wel leuk maar niet echt een speciaal geluid ..

Daarna Aprilia RSV Mille uit 2004 met Leovince uitlaten, ook wel een mooi geluidje

En mijn vorige was een Tuono uit 2006 met een dubbele BOS competizione Carbon en dat geluid was echt heerlijk..

Maar... deze standaard uitlaat op de Tuono 2015 doet niet heel veel onder voor de bovenstaande dempers..
 
@Hinzu en Dierick: bedankt voor jullie tips..!

Zal ze in mijn achterhoofd houden..

Eerst ook maar eens sparen want ik heb in 2 maanden tijd ff dik €13.000 uitgegeven aan motor + TomTom 410 met houder (waypoint)..

Eerst eens rijden met deze uitlaat en richting zomer weet ik wat ik wil.. maar wil denk ik sowieso een Akrapovic als ik een andere uitlaat koop..

Heb een Suzuki GSX-R 750 uit 2004 gehad waar ik een Yoshimura op had, was wel leuk maar niet echt een speciaal geluid ..

Daarna Aprilia RSV Mille uit 2004 met Leovince uitlaten, ook wel een mooi geluidje

En mijn vorige was een Tuono uit 2006 met een dubbele BOS competizione Carbon en dat geluid was echt heerlijk..

Maar... deze standaard uitlaat op de Tuono 2015 doet niet heel veel onder voor de bovenstaande dempers..

Niet elk merk uitlaat klinkt hetzelfde op elke verschillende motoren. Bouwkwaliteit is meestal wel hetzelfde. Ik heb nu ook Akra op mijn Tuono en dat klinkt lekker maar niet super hard, terwijl de Akra op mijn SMC 690 in het verleden oorverdovend was.

Geluid is van veel factoren afhankelijk. Vorm van de demper, lengte, kat nog aanwezig of niet, voorbochten etc.

Succes met je keuze. Ik had het wel geweten, al was het alleen maar voor de looks en de enorme gewichtsbesparing. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben wel gecharmeerd van dit pijpje. :)

misc.php


Helaas geen dealer van hier in NL. Webshop rechtstreeks levert 0% korting op. '(

@Ivo, begreep van Ruud, aantal jaar geleden inmiddels, dat hij "binnenkort" ook direct in de
RSV4 ecu kon schrijven, was bezig met aanschaf software. kGing er van uit dat ie dat wel zou hebben inmiddels. Reed toen met een Rapidbike Evo, ook naar tevredenheid af kunnen stellen toen.
Optie geld nog steeds voor alle brommers uiteraard (of powercommander oid.) maar rechtstreeks flashen heeft, indien mogelijk, zeker de voorkeur.
Biggelaar kan het iig heel zeker, vermoedelijk Paul (Ritzen) ook gezien zijn drive om alles perfect te krijgen ook.

Eerst maar eens rijden idd met je huidige "layout" en genieten. Met of zonder pekel. ;)
 
Mar1tin, Bolski (uitlaatstore.nl) kan wel SC-Project leveren. Via hem is de prijs lager dan de SC-Project webshop. Heb mijn SC-Project oval er ook vandaan. Enige nadeel was de 5 weken levertijd, maar dat ligt bij SC-Project zelf.
 
Ik zal zeker ook nog wel een andere uitlaat gaan nemen.. maar wordt dan een korte uitlaat van Akrapovic.

@Martin: bedankt voor de tip! Ja verwacht eigenlijk dat Ruud Frederiks mijn mail later nog gaat beantwoorden en ben eens benieuwd wat hij me voor voorstel/aanbod gaat doen..

Maar.. een powercommander of een soortgelijk device is mij eigenlijk een beetje teveel van het goeie.. de ecu zelf afstellen heeft mijn voorkeur en zal ook wel iets goedkoper zijn..
 
@ivoschrien

Kat verwijderen doet wonderen. Daarna bij de keuze van de demper vooral letten op de diameter/ het oppervlak aan de uitgaande zijde van de demper. Hoe groter de diameter/oppervlak hoe donkerder het geluid wordt.
 
Ik zal zeker ook nog wel een andere uitlaat gaan nemen.. maar wordt dan een korte uitlaat van Akrapovic.

@Martin: bedankt voor de tip! Ja verwacht eigenlijk dat Ruud Frederiks mijn mail later nog gaat beantwoorden en ben eens benieuwd wat hij me voor voorstel/aanbod gaat doen..

Maar.. een powercommander of een soortgelijk device is mij eigenlijk een beetje teveel van het goeie.. de ecu zelf afstellen heeft mijn voorkeur en zal ook wel iets goedkoper zijn..

Hallo Ivo,

Ik heb een korte akra op mijn 2015 Factory en kom ook uit Limburg.

We kunnen deze zomer wel eens de Eifel in gaan dan kun je die van mij horen.
 
Nou, dan wil ik met mijn 2017 Factory met originele schoorsteen _O- ook wel mee :Y
 
Laatst bewerkt:
@bikefreak: bedankt voor de tip, weet dat je idd bij Mile Pajic oook de kat kunt laten verwijderen...maar kies dan liever gelijk voor een andere demper (akra)

@wingsofchange en Evo 27; goed idee! Waar zijn jullie vandaan? Ik gemeente Eijsden-Margraten
 
Tis ook wat...heb vanmiddag wat onderhoud aan de motor gedaan en start hem daarna. Niks aan de hand, alleen hoor ik wat gegier aan de voorkant. Komt bij de startmotor vandaan. Die zal toch niet meelopen denk ik nog. Zet de motor uit....blijft hij doorstarten!
Reageert nergens meer op. Shit, gelukkig was het zadel er nog af en dus maar gauw de accupool losgemaakt. Met zo'n Lithium accu blijft hij best een poosje doorstarten!
Dat kan dus alleen maar het start relais zijn. Achterkant losgehaald en een paar tikken er tegen, en hij deed weer normaal.
Nu ken ik het probleem van het NIET starten, maar dit heb ik nog niet voorbij. Zien komen. Best lullig als je ergens geparkeerd staat en niks bij de hand hebt....
Ik heb de relais al eens vervangen, maar weet niet precies wat er nu op zit. 50+ hè...
 
@bikefreak: bedankt voor de tip, weet dat je idd bij Mile Pajic oook de kat kunt laten verwijderen...maar kies dan liever gelijk voor een andere demper (akra)

@wingsofchange en Evo 27; goed idee! Waar zijn jullie vandaan? Ik gemeente Eijsden-Margraten


Landgraaf
 
Tis ook wat...heb vanmiddag wat onderhoud aan de motor gedaan en start hem daarna. Niks aan de hand, alleen hoor ik wat gegier aan de voorkant. Komt bij de startmotor vandaan. Die zal toch niet meelopen denk ik nog. Zet de motor uit....blijft hij doorstarten!
Reageert nergens meer op. Shit, gelukkig was het zadel er nog af en dus maar gauw de accupool losgemaakt. Met zo'n Lithium accu blijft hij best een poosje doorstarten!
Dat kan dus alleen maar het start relais zijn. Achterkant losgehaald en een paar tikken er tegen, en hij deed weer normaal.
Nu ken ik het probleem van het NIET starten, maar dit heb ik nog niet voorbij. Zien komen. Best lullig als je ergens geparkeerd staat en niks bij de hand hebt....
Ik heb de relais al eens vervangen, maar weet niet precies wat er nu op zit. 50+ hè...

Gewoon weer vervangen, die is kaduuk

En dan een yamaharelais erin
 
@bikefreak: bedankt voor de tip, weet dat je idd bij Mile Pajic oook de kat kunt laten verwijderen...maar kies dan liever gelijk voor een andere demper (akra)

@wingsofchange en Evo 27; goed idee! Waar zijn jullie vandaan? Ik gemeente Eijsden-Margraten

Gemeente Beek.

Leuk om eens met een paar man de eifel te doen, denk dat Martin ook wel mee gaat
 
Hoihoi,

Ik ben aan het kijken naar carbonnen berschermers voor de achterbrug van mijn Tuono 2nd gen. Heeft iemand een idee hoe deze bevestigd worden?
 
Laatst bewerkt:
Met kit. Bijvoorbeeld Sikkens Polyurethane -221.

Laat even weten waar je ze gaat kopen. Ik had ze bij Pro-fiber vandaan en ik vond ze niet zo netjes. (waarschijnlijk de laatste die ze hadden.)

Hoihoi,

Ik ben aan het kijken naar carbonnen berschermers voor de achterbrug van mijn Tuono 2nd gen. Heeft iemand een idee hoe deze bevestigd worden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan