Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mag deze in de O.P?
full
 
Vandaag even een 15 tands voortandwieltje opgehaald. En ik wilde ook even een lampje scoren voor mijn dashboard. Lampje onder de kmteller (linker display) doet het niet. 19,95 ex BTW, hij moest hem nog bestellen ook.... :o Er zijn hier vast wel goedkopere alternatieven bekend. Toch?
 
dat lijkt mij wel, weet je al wat voor soort lampje het is??
B
Heb je het dashboardje al los, fotootje?

Ik hoopte dat iemand hier weet welk lampje het is. :P scheelt me een keer de- en monteren. Wil ondertussen wel blijven knorren.

Verder ben ik weer blij met het 15t vtw. :)
 
Ik ben al enige tijd op zoek naar een mooie tankpad voor mijn V4, maar kom er niet uit.
Veel van de modellen die ik zie hebben te veel verschillende kleurtjes of het logo van het merk (van de tankpad, niet Aprilia) te groot in zicht.
Ik heb een zwarte motor, dus zou graag iets donkers willen. Ik vind ook de leeuw die je op vorige modellen zag mooi (en nostalgisch i.v.m. mijn brommerperiode ;))

Dit model sprak me aan en heb ik besteld, maar hij is wat aan de grote kant voor de V4 tank. Wellicht dat ik hem probeer zonder het bovenste stuk...

Hebben jullie nog ideeën / voorbeelden?

tank-pad-for-aprilia-carbon-mod-big-king.jpg


Ondertussen heb ik ook een nieuwe achterband (Pirelli Diablo Rosso 3) besteld en een afspraak gemaakt bij Biggelaar om de motor af te stellen op de nieuwe SC Project Oval Carbon demper. Zal na de 15e even de resultaten posten :].
 
Laatst bewerkt:
misschien staat er wat over in de openingspost O-)

Er kan ook LED in, gaat het nooit meer kapot.

1x Red LED [509t,U509TB] 12v Dashboard Light Bulb | eBay

Ik meende al dat ik zo iets had gezien in de OP. Maar ik kon hem zo niet vinden. Nu wel... Rest mij alleen de vraag: het lampje wat jij benoemt ziet er anders uit dan Dutchfz750 benoemt in zijn howto. Daar zit niet zo'n plastic ding om.

Is die jij linkt een lamp voor achter de lcd display? Dan bestel ik een zooi en vervang ik ze beide wel.
 
Ik heb een nieuwe voorband nodig voor mijn V4. Achter zit nog een vrij nieuwe Diablo Rosso Corsa op en voor een versleten Rosso Corsa. Met de achterband heb ik wel het gevoel dat ik op straat soms aan het glijden ben (te koud?). Met wat minder goed weer zijn deze banden ook niet fijn; met regen heb je amper grip. Circuit rijden heb ik nooit gedaan en ben ik ook niet van plan, dus daarvoor hoef ik deze band niet te hebben.

Zou een Rosso 3 voor met een Rosso Corsa werken zodat ik niet een goede achterband hoef te wisselen? Dan kan ik de Corsa oprijden en daarna ook vervangen met een Rosso 3. Nog andere aanraders?
 
Ik meende al dat ik zo iets had gezien in de OP. Maar ik kon hem zo niet vinden. Nu wel... Rest mij alleen de vraag: het lampje wat jij benoemt ziet er anders uit dan Dutchfz750 benoemt in zijn howto. Daar zit niet zo'n plastic ding om.

Is die jij linkt een lamp voor achter de lcd display? Dan bestel ik een zooi en vervang ik ze beide wel.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat niet zeker weet maar volgens mij wel.
Dingetje is nodig om de led in de houder te laten passen.
Als het een T10 fitting is past het zeker.
Ik zou even zoeken op de duitse of engelse ebay als je echt wil bestellen

deze bv
20x T10 5050 W5W 5 SMD 194 168 Interior LED White Car Side Wedge Tail Light Lamp 602519105414 | eBay

30 stuks voor 2,50 euro incl verzenden, ik zou het gokken :+

Net de eerste 100km gemaakt van het jaar *O* :]
Ik heb van de winter zitten dromen van een superduke maar deze T trekt bij half gas ook al het stuur uit mijn handen dus doen we voorlopig nog niet :9
 
Laatst bewerkt:
Vraagjes aan de kenners:

Er wordt me een 1100R Factory aangeboden van voorjaar 2015 met zo'n 10.000km op de teller. Nou heeft dezelfde persoon al eens afscheid moeten nemen van een Tuono V4 1000 met blokschade en een andere kennis heeft binnen twee jaar ook al twee blokken van een Tuono V4 1000 afgeschreven. Allemaal bij sportief weggebruik.
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de 1100, en laat de levering van onderdelen al minder lang op zich wachten?

Het is een brute fiets, maar op alleen maar frustratie zit ik niet te wachten....

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
Zelf rij ik een Tuono 1100rr van 2016. Er staat nu 5000+ op de teller en heb nog geen problemen gehad.

Vraagjes aan de kenners:

Er wordt me een 1100R Factory aangeboden van voorjaar 2015 met zo'n 10.000km op de teller. Nou heeft dezelfde persoon al eens afscheid moeten nemen van een Tuono V4 1000 met blokschade en een andere kennis heeft binnen twee jaar ook al twee blokken van een Tuono V4 1000 afgeschreven. Allemaal bij sportief weggebruik.
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de 1100, en laat de levering van onderdelen al minder lang op zich wachten?

Het is een brute fiets, maar op alleen maar frustratie zit ik niet te wachten....

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Van welke bouwjaren waren die geplofte blokken? Heb zelf een 2014 met bijna 20k op de teller en geen enkel probleem gehad.

Heb pas geleden met een 1290 superduke r een proefrit gemaakt. Viel helaas erg tegen, motor is zo lineair dat er totaal geen beleving in zit. Het zal vast hard gaan maar dat gevoel kreeg ik nooit. En de standaard vering is echt waardeloos voor iets in die prijsklasse. Vanmiddag maar eens een kijkje nemen bij de aprilia dealer naar een 1100.
 
Van welke bouwjaren waren die geplofte blokken? Heb zelf een 2014 met bijna 20k op de teller en geen enkel probleem gehad.

Heb pas geleden met een 1290 superduke r een proefrit gemaakt. Viel helaas erg tegen, motor is zo lineair dat er totaal geen beleving in zit. Het zal vast hard gaan maar dat gevoel kreeg ik nooit. En de standaard vering is echt waardeloos voor iets in die prijsklasse. Vanmiddag maar eens een kijkje nemen bij de aprilia dealer naar een 1100.
🍸
 
Laatst bewerkt:
Vraagjes aan de kenners:

Er wordt me een 1100R Factory aangeboden van voorjaar 2015 met zo'n 10.000km op de teller. Nou heeft dezelfde persoon al eens afscheid moeten nemen van een Tuono V4 1000 met blokschade en een andere kennis heeft binnen twee jaar ook al twee blokken van een Tuono V4 1000 afgeschreven. Allemaal bij sportief weggebruik.
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de 1100, en laat de levering van onderdelen al minder lang op zich wachten?

Het is een brute fiets, maar op alleen maar frustratie zit ik niet te wachten....

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik ben altijd wel benieuwd naar de verhalen van de kapotte blokken ken ze alleen van Prikkie die een maatje had waar die kapot van ging, verder nog nooit wat gehoord waarvan ze zo maar kapot van lopen! Ik heb er ook 11000 zeer sportieve km op zitten en met snel circuit gebruik en nergens last van gehad.
Wat wel is als je gewoon zeer sportief tijd dat je de onderhouds intervallen moet halvere in mijn ogen(staat ook in het boekje)
Verder zijn bij de 2014 alle kinderziektes eruit gehaald en voor 2016 hebben ze de 1100 geïntroduceerd dus lijkt me dat het dit helemaal save moet zijn! Misschien wat rand zaakjes maar daar kan elke motor last van hebben.
Volgens mijn is de aftersales bij de V4 modellen vandaag de dag gewoon dik in orde.

En persoonlijk zou ik de kleppen laten stellen bij de 10dkm om zeker te weten dat ze goed staan, bij mijn stonden er toen ook een paar te strak en dan kwam wel is vaker voor. En aangezien ik hem goed gebruikten vond ik dit persoonlijk wel fijn.
Is gewoon een dure motor en snap je angst daardoor ook wel maar goed onderhoud is wel belangrijk voor hem.
Ook als je een andere uitlaat monteer, ook gewoon je map aanpassen, lopen ze ook gewoon beter, en van al die emissie eisen lopen ze vaak ook niet reik!

Succes, spijt ga je echt niet krijgen dat kan ik je nu al verzekeren, dat V4 geluid :9~
 
Van welke bouwjaren waren die geplofte blokken? Heb zelf een 2014 met bijna 20k op de teller en geen enkel probleem gehad.

Heb pas geleden met een 1290 superduke r een proefrit gemaakt. Viel helaas erg tegen, motor is zo lineair dat er totaal geen beleving in zit. Het zal vast hard gaan maar dat gevoel kreeg ik nooit. En de standaard vering is echt waardeloos voor iets in die prijsklasse. Vanmiddag maar eens een kijkje nemen bij de aprilia dealer naar een 1100.

En wat is het geworden?
 
Heren zijn er hier mensen die een lager stuur hebben gemonteerd op een oer tuono?
Ik ben nu ook in het bezit van een Oer tuono(om gebouwd van een RSV Mille)
En wil graag een lager/platter stuur erop hebben, deze is wel heel erg toer gericht!

En heeft iemand een mooi setje rechte remschijven liggen?
 
Van welke bouwjaren waren die geplofte blokken? Heb zelf een 2014 met bijna 20k op de teller en geen enkel probleem gehad.

Heb pas geleden met een 1290 superduke r een proefrit gemaakt. Viel helaas erg tegen, motor is zo lineair dat er totaal geen beleving in zit. Het zal vast hard gaan maar dat gevoel kreeg ik nooit. En de standaard vering is echt waardeloos voor iets in die prijsklasse. Vanmiddag maar eens een kijkje nemen bij de aprilia dealer naar een 1100.
Twee van de eerste serie, en één van een jaartje later.
Ik ben altijd wel benieuwd naar de verhalen van de kapotte blokken ken ze alleen van Prikkie die een maatje had waar die kapot van ging, verder nog nooit wat gehoord waarvan ze zo maar kapot van lopen! Ik heb er ook 11000 zeer sportieve km op zitten en met snel circuit gebruik en nergens last van gehad.
Wat wel is als je gewoon zeer sportief tijd dat je de onderhouds intervallen moet halvere in mijn ogen(staat ook in het boekje)
Verder zijn bij de 2014 alle kinderziektes eruit gehaald en voor 2016 hebben ze de 1100 geïntroduceerd dus lijkt me dat het dit helemaal save moet zijn! Misschien wat rand zaakjes maar daar kan elke motor last van hebben.
Volgens mijn is de aftersales bij de V4 modellen vandaag de dag gewoon dik in orde.

En persoonlijk zou ik de kleppen laten stellen bij de 10dkm om zeker te weten dat ze goed staan, bij mijn stonden er toen ook een paar te strak en dan kwam wel is vaker voor. En aangezien ik hem goed gebruikten vond ik dit persoonlijk wel fijn.
Is gewoon een dure motor en snap je angst daardoor ook wel maar goed onderhoud is wel belangrijk voor hem.
Ook als je een andere uitlaat monteer, ook gewoon je map aanpassen, lopen ze ook gewoon beter, en van al die emissie eisen lopen ze vaak ook niet reik!

Succes, spijt ga je echt niet krijgen dat kan ik je nu al verzekeren, dat V4 geluid :9~~
Dat geluid is idd super :}
 
Laatst bewerkt:
Heren zijn er hier mensen die een lager stuur hebben gemonteerd op een oer tuono?
Ik ben nu ook in het bezit van een Oer tuono(om gebouwd van een RSV Mille)
En wil graag een lager/platter stuur erop hebben, deze is wel heel erg toer gericht!

En heeft iemand een mooi setje rechte remschijven liggen?

Je kunt de stuurbeugels een stukje af laten frezen of andere beugels monteren
Let erop dat je stuur tegen de tank en kuip komt als je te laag gaat
 
Je kunt de stuurbeugels een stukje af laten frezen of andere beugels monteren
Let erop dat je stuur tegen de tank en kuip komt als je te laag gaat

Ja dat is echt een ramp, dat is nu al als ik het stuur iets draai!
Misschien toch maar boutjes of grotere ringen of wat om de stuur aanslag te maken, ik weet het dat gaat lastig worden met keren maar dat doe ik toch niet zo vaak :')
want van een lager stuur gaan de stuur eigenschappen echt veel beter van worden.
Wat bedoel je met andere beugels king?
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

ik overweeg sterk een tuono aan te schaffen (tweede generatie).

De motor die ik op het oog heb stamt uit december 2005, een van de eerste dus.

Nu kom ik her en der de kreet bruine stekker, oftwel brown connector mod tegen.

Stel dat de dynamo niet 370watt is maar 500watt (die te zwaar is?), is de stekker verwijderen en netjes solderen dan afdoende voor een betrouwbare motor? Uiteraard informeer ik hier even naar maar wil me wel al informeren.

Tevens zie ik berichten van draden vanaf de naastliggende witte stekker naar de accu trekken?

dit onderwerp is vast al 100 keer aangehaald, er staat echter zoveel online dat ik wil voorkomen me verkeerd te informeren en straks met de gebakken peren te zitten.

Wordt hij gekocht meld ik me hier even!

Groeten Raoul
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is echt een ramp, dat is nu al als ik het stuur iets draai!
Misschien toch maar boutjes of grotere ringen of wat om de stuur aanslag te maken, ik weet het dat gaat lastig worden met keren maar dat doe ik toch niet zo vaak :')
want van een lager stuur gaan de stuur eigenschappen echt veel beter van worden.
Wat bedoel je met andere beugels king?

Het mooiste is om busjes te draaien maar ik had een bandenloodje op mijn frame gedaan, werkt ook.
En het stuur iets naar voren kantelen.
Dit bedoel ik met de stuurbeugels.
Foto uit de oude doos:
med.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan