Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
@duc750: heb de motor net even bekeken via CPH motoren.. mooie bike zeg! En scherpe prijs. Ik heb zelf een V4 uit 2015, super beleving en er zeer content mee.

Rond de km stand bij die van jou (rond 21.500km) is het belangrijk even te controleren of de kleppen gesteld zijn... volgens mij geeft het instr boekje aan dat rond de 20.000 te doen.. maar dat weet ik even niet 100% zeker

Daarnaast zijn ‘teveel’ vorige eigenaren op zo’n jonge leeftijd natuurlijk opvallend.. (meer dan 2 vorige eigenaren zou ik persoonlijk verdacht vinden)...

Maar goed, succes met je eventuele aankoop! Van een Aprilia Tuono ga je heel veel plezier beleven!
 
Laatst bewerkt:
Vorige week nog de wheel striping in orde gemaakt voor de Tuono. Met de applicator lukt het helaas niet goed.. heb ik het maar met de hand gedaan..
Benzine sticker had ik de week daarvoor al m.b.v. de fohn en wd40 eraf gehaald.

resultaat:

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg



Heb afgelopen 2 weken 500km bijgeschreven op de teller.. lekker kunnen touren door Duitsland/Eifel en Ardennen in België.. met het vrouwtje achterop de Tuono 2015... gezien ze voor het eerst achterop zat was ik huiverig voor het comfort, maar ze zat blijkbaar (naar eigen zeggen) fijner achterop dan op mijn vorige motor (Tuono uit 2006)... met name dat er niet meer 2 dempers zaten waardoor ze haar voeten in een bepaalde positie moest zetten was blijkbaar prettig. Ook zit ze iets meer naar voren gezien het kontje v.d. Tuono meer naar voren staat..

Was blij verrast :)

Kan ik dus nog vaker gaan rijden!

Wat het meest positief was, is de TomTom 410. Met 'spannende' route (meeste bergen en bochten aangevinkt) heb ik van thuis uit hoogstens 2 of 3 stoplichten gehad, voor de rest prachtige wegen kunnen rijden en kwam op plekken waar ik nooit eerder was geweest.. super uitvinding zeg!

Vering is overigens ook goed... vooral handig over die slechte Belgische wegen waar je nieren bijna uit je pak vallen na een rit...
 
Het is waarschijnlijk zoeken naar een speld in een hooiberg maar niet geschoten is zeker mis.

Iemand die beschikt over een "air intake" die onder de koplampunit zit en deze kwijt wilt? Geloof onderdeel AP8184644.
Zoals onderstaand.

 
Laatst bewerkt:
Hallo allen. Is er iemand van hier bekend met de tuono v4 die bij cph motoren staat? Ik weet dat er genoeg over geschreven is maar om nou 4000 pagina's terug te scrollen hebben jullie tips waar ik op moet letten bij een v4 2011 het zijn niet de beste blokken natuurlijk tenminste dat begrijp ik als ik hier zo meelees... maar ze zijn zo onwijs vet! Bedankt alvast

http://www.motor-forum.nl/forum/lis...aring-met-CPH-motorenautoservice-te-Uden.html

Misschien zelf al gevonden? Zeer waarschijnlijk import dus. Inzage in het boekje is dan wel van belang maar aantal eigenaren is dan niet meer te achterhalen.

Zou de motor ook enkel kopen met controle/stellen van de kleppen. Hij ziet er wel heel netjes uit!

Ps. ik woon ook in de buurt maar heb ook nog nooit van CPH gehoord; vermoedelijk een goed teken ;)
 
Ik denk dat je dynamo stuk is !

Op basis waarvan denk je dat?

Bekend verhaal, bij mij was het een draadje die ergens tegenaan had lopen schuren maar ik lees dat je dat al hebt gecontroleerd.

Hi Dyon, ja daar lijkt het gedrag nog het meeste op. Ineens een sluiting op een bepaald moment.
Stilstaand blijkbaar geen last van...ik zal eens kijken of het nog meer gaat optreden en exact wanneer (remmen/richting aanwijzer/licht) etc. Alle schakelaars heb ik al geprobeerd.

Waar schuurde dat draadje bij jou tegenaan?
 
http://www.motor-forum.nl/forum/lis...aring-met-CPH-motorenautoservice-te-Uden.html

Misschien zelf al gevonden? Zeer waarschijnlijk import dus. Inzage in het boekje is dan wel van belang maar aantal eigenaren is dan niet meer te achterhalen.

Zou de motor ook enkel kopen met controle/stellen van de kleppen. Hij ziet er wel heel netjes uit!

Ps. ik woon ook in de buurt maar heb ook nog nooit van CPH gehoord; vermoedelijk een goed teken ;)

Maakt niet uit even goed bedankt voor het meedenken!
 
@duc750: heb de motor net even bekeken via CPH motoren.. mooie bike zeg! En scherpe prijs. Ik heb zelf een V4 uit 2015, super beleving en er zeer content mee.

Rond de km stand bij die van jou (rond 21.500km) is het belangrijk even te controleren of de kleppen gesteld zijn... volgens mij geeft het instr boekje aan dat rond de 20.000 te doen.. maar dat weet ik even niet 100% zeker

Daarnaast zijn ‘teveel’ vorige eigenaren op zo’n jonge leeftijd natuurlijk opvallend.. (meer dan 2 vorige eigenaren zou ik persoonlijk verdacht vinden)...

Maar goed, succes met je eventuele aankoop! Van een Aprilia Tuono ga je heel veel plezier beleven!
Hallo Ivo, bedankt voor je advies.
 
@duc750: heb het net nog even voor de zekerheid in het boekje opgezocht, maar het is inderdaad om de 20.000 km. Dus wde vraag is of jouw occasion die kleppen al heeft laten stellen..

Zou het stellen vd kleppen zelf overigens bij een Aprilia dealer laten doen.

Succes ermee!
 
Op basis waarvan denk je dat?Hi Dyon, ja daar lijkt het gedrag nog het meeste op. Ineens een sluiting op een bepaald moment.
Stilstaand blijkbaar geen last van...ik zal eens kijken of het nog meer gaat optreden en exact wanneer (remmen/richting aanwijzer/licht) etc. Alle schakelaars heb ik al geprobeerd.

Waar schuurde dat draadje bij jou tegenaan?

Poe het is al weer een tijd geleden, ik geloof tegen het subframe aan de zijkant. Bij mij klapte die eruit als ik remde, kostte wel een paar zekeringen voor ik dat precies door had haha
 
Iemand hier ook ervaring met benzine resistente o-ring vet? Voor de lekkende benzinepomp? Uiteindelijk gaat vloeibare pakking ook scheuren....
Dacht misschien kan de o-ring dan wat meer meekrimpen en uitzetten met de tank.
 
Mannen, vraagje mbt een opgeblazen zekering: (Tuono 2004)

Het gaat om Fuse D (15 ampere) uit de zekeringbox naast het dashboard, dit is de zekering voor de
- dashboard
- toeter
- knipperlichten
- remlicht/achterlicht

Deze is +-4000 km ooit eens voor het eerst doorgebrand, zekering vervangen door nieuwe 15A en weer vrolijk verder rijden. Nu gebeurde het gisteren opnieuw, meteen de zekering vervangen (tijdens de rit) en binnen 2/3km was weer het dashboard ineens weg (zekering doorgebrand). :z

Eenmaal thuisgekomen een nieuwe zekering erin + alle bedrading visueel nagelopen op schade/frame contact, zag er super netjes uit/geen schades/schaafplekken etc.
Ook de stekkerverbindingen nagelopen, schoongemaakt (contactspray etc) maar niks geks gevonden. Het enige afwijkende was een lichtelijk gecorrodeerd achterlicht houdertje, deze uiteraard weer schoongemaakt.

Uiteraard brandt thuis de zekering niet meer door. B|

> Heeft er iemand nog ideeën? :?
Jip
De kabelboom om het balhoofd is verdachte nummer 1. Deze buigt bij iedere stuur uitslag. Na 14 jaar kan dat teveel zijn. Lees maar eens op het aprilia forum hierover. Het gemakkelijkst is om "kous" voorzichtig open te snijden en de bedrading controleren. De bedrading is vaak doorgeschuurd en maken kortsluiting bij het verdraaien van het stuur.
 
Iemand hier ook ervaring met benzine resistente o-ring vet? Voor de lekkende benzinepomp? Uiteindelijk gaat vloeibare pakking ook scheuren....
Dacht misschien kan de o-ring dan wat meer meekrimpen en uitzetten met de tank.

Rubber (NBR) O-ringen zijn niet bestand tegen ethanol. In de huidige euro95 zit 5% van dat spul. (de E10 zelsf 10%) :-(
Het rubber lost op.
Ik dacht dat O-ringen van Viton er beter tegen bestand zijn.
 
Jip
De kabelboom om het balhoofd is verdachte nummer 1. Deze buigt bij iedere stuur uitslag. Na 14 jaar kan dat teveel zijn. Lees maar eens op het aprilia forum hierover. Het gemakkelijkst is om "kous" voorzichtig open te snijden en de bedrading controleren. De bedrading is vaak doorgeschuurd en maken kortsluiting bij het verdraaien van het stuur.

Ja dit dacht ik ook inderdaad, ik heb met het contact aan zoveel mogelijk het stuur bewogen + in de kabelkous geknepen/gerommeld om de kortsluiting te forceren...dat is niet gelukt. Maar ik zet het op de lijst als Hoofdverdachte, het gekke is dat het zekeringetje nu niet door wil branden O-) :X
 
Vorige week nog de wheel striping in orde gemaakt voor de Tuono. Met de applicator lukt het helaas niet goed.. heb ik het maar met de hand gedaan..
Benzine sticker had ik de week daarvoor al m.b.v. de fohn en wd40 eraf gehaald.

resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Heb afgelopen 2 weken 500km bijgeschreven op de teller.. lekker kunnen touren door Duitsland/Eifel en Ardennen in België.. met het vrouwtje achterop de Tuono 2015... gezien ze voor het eerst achterop zat was ik huiverig voor het comfort, maar ze zat blijkbaar (naar eigen zeggen) fijner achterop dan op mijn vorige motor (Tuono uit 2006)... met name dat er niet meer 2 dempers zaten waardoor ze haar voeten in een bepaalde positie moest zetten was blijkbaar prettig. Ook zit ze iets meer naar voren gezien het kontje v.d. Tuono meer naar voren staat..

Was blij verrast :)

Kan ik dus nog vaker gaan rijden!

Wat het meest positief was, is de TomTom 410. Met 'spannende' route (meeste bergen en bochten aangevinkt) heb ik van thuis uit hoogstens 2 of 3 stoplichten gehad, voor de rest prachtige wegen kunnen rijden en kwam op plekken waar ik nooit eerder was geweest.. super uitvinding zeg!

Vering is overigens ook goed... vooral handig over die slechte Belgische wegen waar je nieren bijna uit je pak vallen na een rit...

Ziet er netjes uit!! :Y
 
Hallo allen. Is er iemand van hier bekend met de tuono v4 die bij cph motoren staat? Ik weet dat er genoeg over geschreven is maar om nou 4000 pagina's terug te scrollen hebben jullie tips waar ik op moet letten bij een v4 2011 het zijn niet de beste blokken natuurlijk tenminste dat begrijp ik als ik hier zo meelees... maar ze zijn zo onwijs vet! Bedankt alvast


Ik heb hier ook naar gekeken destijds...

Het is voor zo ver ik in de advertentie kan na gaan geen APRC versie. Ik weet niet of dit voor jou van belang is....
 
Had hem in het RSV topic gezet, maar hier zijn wellicht ook geïnteresseerden.

Ik heb nog een Power Commander V te koop voor een Gen2 RSV1000R (Tuono).
Pm maar ff als je meer wilt weten.
 
@ Maus: ben heel benieuwd dan... waar had je hem gebracht voor deze beurt? Succes en laat maar weten als je wat hoort ... hopelijk valt alles mee
 
Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even snel voorstellen:
Ik ben Rick, 27 jaar en kom uit Zuid-Holland
Heb op dit moment nog geen Tuono maar sta op het punt deze op korte termijn te kopen!👍🏼

Gaat een kroonplaat van het 2006 model op een RSV van 2003 met ohlins passen? Beide maten zouden 51 mm zijn heb ik begrepen?

Is er eventueel iemand die nog een zwarte voorkap en zwarte puntbak in goeie staat te koop heeft? Voor een Tuono dan uiteraard
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan