Ketting smeren

Tijsjuh

MF'er
28 jun 2016
125
1
venray
Jaja ik bedoel niet hoevaak en welk spulletje ik moet gebruiken.
Wat ik wel wil weten.
Hoe pakken jullie dit aan ??
Ik heb namelijk een honda hornet zonder middenbok.
Ik zou het wel met 2 man kunnen doen op het standaart en dan het wiel van de grond tillen kan de ander het wiel draaien en de ketting smeren.
Maar ja dan komt het er vaak niet van want dan ben ik te lui dan is mijn vriendin te lui je weet het wel.... :z |(

Nu zat ik te denken er is toch vast wel is ooit een slimmerik geweest die 1 of ander klein krikje heeft gemaakt die ik onder de achterbrug Zet, aan 1 kan en dat die dan het achter wiel optilt en dan nog steunt op mijn zij standaard alleen ik kan zoiets nergens op het internet vinden.
Weet iemand hier een mooie oplosing voor ??
 
Een klauwhamer.
:)
Ja echt. Die heeft precies de goede lengte. Voor mijn motor in elk geval.
Rechts onder de achterbrug, links op de zijstandaard. Achterwiel loopt dan maar net vrij, maar is genoeg.
 
Ja zoiets had ik ook al gezien maar ik zat meer naar een klein krikje te zoeken. mijn motor past nu maar net in me schuurtje ik zou nie weten waar ik zoon ding kwijt moet.

Zoiets als dit alleen dan maatje 3x zo klein
full
 
Ik heb nu ook een Paddock-stand,maar daarvoor loste ik dat anders op.
Motor voor de garage neerzetten,net na een ritje,sprayen,en een stukje verder neerzetten(25cm ongeveer),vervolgens het deel wat ik niet gehad had dan doen.
Werkt prima,maar vervolgens kom je bij het stellen van je ketting...
Dus ook ik adviseer een paddockstand. Ideaal! :)
 
Ik gebruik een balkje.
Ja dat kan natuurlijk ook, als je eenmaal de maat weet.

Krik heb je dus niet nodig. Balkje (hamer, iets anders met een steel) leg je rechts tegen de achterbrug aan. Nu links van de motor gaan staan en hem op de standaard en iets uit de vering trekken. Dan floep je dat balkje eronder. Soms komt het wiel dan niet vrij, dan moet het balkje iets rechterop. Tis een handigheidje. Ik dacht dat er een filmpje van was op youtube maar kan het zo niet vinden.

Edit: niet helemaal hetzelfde maar het idee wel
 
Laatst bewerkt:
Een loobman kost ca €25 en dan heb je geen trucje, paddockstand of wat dan ook nodig om je ketting te smeren. Uberhaupt hoef je dan nooit meer een bus kettingspray in je hand te nemen.
 
Ik rij gewoon de motor een stukje op en neer en spuit op de binnenkant van de ketting aan de onderzijde want daar wil je het vet hebben en niet als een dolle op je achtertandwiel aan de buitenkant spuiten want daar wil je het vet niet hebben. (krijg je het in je nek en in je haren)
 
Loobman!
Het is een half uurtje tot 3/4 uur om te bevestigen.
Daarvoor in de plaats hoef je nooit meer te klooien met standaarden etc.
Geen witte zooi meer op je velgen.
Geen spuitbusjes die je moet aanschaffen, bewaren, meenemen. (dat scheelt een hoop geld!)

Wat olie in het reservoir en het gaat heel lang mee voor je moet bijvullen.
Dat beetje olie voor de reservoir kan van alles zijn. Als het maar smeert en vettig is.
Maar meestal heb je wel wat over na een olie wissel wat er mooi in kan.
Tijdens stapvoets rijden wat olie toelaten naar je ketting met een druk knopje.
Je ketting gaat langer mee, je rijd zuiniger, stiller, altijd gesmeerd.
 
Zoiets als die liftstick had ik voor ogen ja hebbe ze deze gewoon bij de praxis ?? Dan rij ik er vanavond ff langs
Aanrader, maar moet je even kopen bij Louis.de of Motozoom.nl :)



Ik zet er wel een tierib op de voorrem bij voor de zekerheid. :+ (dat kost 3 cent extra per beurt?)
 
Er zit standaard een klittebandje bij voor de voorrem...
Moet je wel een knetterharde rem hebben / niet teveel versleten remcilinder.
En het klittenband goed aandrukken, en hopen dat het na vijf minuten niet los gaat.
Vandaar ik liever een tierib pak van een cent, halve cent, drie cent. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan