Dragstar loopt op 1 cilinder

28 apr 2011
39
0
Goedenavond medeforumer's.
mijn Dragstar 1100 doet raar....
Wat doet ie wel en niet:
ik heb afgelopen zomer de carb's ultrasoon gereinigd en daarna heerlijk
nog gereden met hem.
toen heeft ie van het najaar 5 weken in de vrieskou buiten gestaan ( onder zeil )
en nu loopt ie op 1 cilinder ??
ik heb inmiddels de carburateur er al diverse keren af gehad en daar lijkt echt mis mee
alles is mooi schoon en de vlotternaald dicht mooi af, alle sproeiers zijn mooi open.
waar ben ik deze avond achter gekomen dat als ik hem laat lopen dat de voorste cilinder gewoon
echt koud blijft en achter heerlijk warm.
ik heb hem zo 10 minuten laten lopen en geen verandering.....toen wou ik maar weer eens de carb eraf halen en zette de benzinekraan dicht en tot mijn stomme verbazing ging na 1 minuut de voorste cilinder ook meedoen ?? die werd gewoon warm..totdat ie uitviel ivm geen brandstof meer, ook rookte hij behoorlijk trouwens ??
heeft iemand een idee waar ik dit in moet zoeken...o ja de bougies zijn nieuw en vonken heel mooi blauw.

mvg Friso Vink
 
Ja dat zou inderdaad wel kloppen met het verhaal dat als de kraan dicht staat dat ie op een gegeven moment op het juiste niveau komt .... ik heb de bougie nog niet bekeken nadat ie uiteindelijk toch begon mee te doen ... update komt vanmiddag
 
hmmmmmm rara politiepet.
ik heb de carb eraf gehad...alles maar weer eens bekeken en doorgeblazen.
bij monteren van alle stukjes heb ik de vlotter met vlotternaald van carb gewisseld en EUREKA
na starten werden beide cilinders gelijk warm :-)
nu ff synchroniseren en gaan.
 
Heren nog ff een kleine update.....
vanaf dat ik mijn motor heb deed ie het altijd alleen liep ie nooit echt dat je zegt 100%
altijd een beetje onregelmatig en zo maar wel te doen.
nu heb ik vanavond de motor gesynchroniseerd met mijn zelf samengestelde set ( 4 euro ) met jaja manometers, en WWWOOOW wat een verschil en wat stond ie een end er vanaf zeg eigenlijk.....
maar hij loopt echt weer als een zonnetje.
als er mensen zijn die ook zo'n setje willen maken wil de info graag delen natuurlijk.

mvg Friso
 
haha jepp.
ik heb op aliexpress twee vacuummanometers gekocht voor 2 euro het stuk.....ik had nog slang liggen en voor het dempen van de manometer van die kleine afsluiters gebruikt die ook veel worden gebruikt in de aquarium's voor lucht verdelen of zo ( prijs 1.90 ) voor twee stuks :-)...
oooo ik zit er iets overheen maar echt voor die kleine 5 euro een top stuk gereedschap.
ik zal er morgen een foto van maken en plaatsen en eventueel de url link's ff erbij zetten.

Groet Friso
 
Terug
Bovenaan Onderaan