Koppeling Yamaha Virago XV250

maarten1983

Rookie
22 feb 2017
4
0
Hallo mede motormuizen,

Ik wil binnenkort aan de motor van mn vriendin beginnen. Hij schakelt heeel slecht in zn neutraal en ook de andere versnellingen zijn vrij lastig. Nu zijn we naar de garage geweest en ons werd verteld dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn.

Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de platen? is het tussen haakjes een kwestie van oude eruit en nieuwe erin? Ben zelf automonteur dus weet wel hoe het een en ander werkt. ;) Maar heb nog nooit aan een motor gesleuteld. Zijn er dingen waar ik op moet letten? Afstellingen en zo.

Heb wel al ergens gelezen de platen een nachtje in de olie laten liggen.
Sites waar tips staan?
En heeft iemand een adres/site waar ik onderdelen kan bestellen?

Oh ja het gaat om een Yamaha Virago XV250 uit 1993
 
Zijn er dingen waar je op moet letten...

Ja, en ook al zijn die bij de auto ook belangrijk, het wordt bijna niet gedaan en dat kost je bij een motorfiets flink wat euro's;

- aanhaalmomenten
- volgorde/positie platen
- schanierpunten smeren
- schoon werken

Dat zijn er even een paar uit mijn glazen bol. Waar nodig staat alle informatie in het werkplaatshandboek, die je bij een fiets van die leeftijd met een beetje creatief googlen zo opvist. :)
 
Heb een compleet werkplaatshandboek voor verschillende Yamaha gevonden. Hier staat ook duidelijk in hoe de koppeling te vervangen :t :t

heeft iemand nog een adresje waar ik onderdelen kan bestellen? Winkel/online
 
Hallo mede motormuizen,

Ik wil binnenkort aan de motor van mn vriendin beginnen. Hij schakelt heeel slecht in zn neutraal en ook de andere versnellingen zijn vrij lastig. Nu zijn we naar de garage geweest en ons werd verteld dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn.
en jij gelooft dat? Ik niet.
 
en jij gelooft dat? Ik niet.

Volgens mij is deze man vorig jaar bij mij geweest (tenminste het zou wel héél toevallig zijn als er twee gevallen met dezelfde klachten en ook nog voor een motor van zijn vriendin) om een offerte te vragen wat reparatie zou kunnen kosten, ik kreeg eigenlijk meer de indruk dat er "gevist" werd naar het opnoemen van de oorzaak, waarna alles zelf gemaakt kon worden en te trachten om alle delen zo goedkoop mogelijk via internet te bestellen.
Niks mis mee natuurlijk, maar zeg me dan meteen wat je bedoelingen zijn en dat je alleen maar gebruikt wordt van je kennis en advies waarbij ik natuurlijk ook nog geeneens de onderdeeltjes mag verkopen omdat ook daar winst te halen valt...
Stalen platen zijn bij deze man waarschijnlijk krom waardoor de koppeling als een verenpakket gaat werken, ook de pook raakte ergens waardoor er niet "door geschakeld" kon worden..
 
Volgens mij is deze man vorig jaar bij mij geweest (tenminste het zou wel héél toevallig zijn als er twee gevallen met dezelfde klachten en ook nog voor een motor van zijn vriendin) om een offerte te vragen wat reparatie zou kunnen kosten, ik kreeg eigenlijk meer de indruk dat er "gevist" werd naar het opnoemen van de oorzaak, waarna alles zelf gemaakt kon worden en te trachten om alle delen zo goedkoop mogelijk via internet te bestellen.
Niks mis mee natuurlijk, maar zeg me dan meteen wat je bedoelingen zijn en dat je alleen maar gebruikt wordt van je kennis en advies waarbij ik natuurlijk ook nog geeneens de onderdeeltjes mag verkopen omdat ook daar winst te halen valt...
Stalen platen zijn bij deze man waarschijnlijk krom waardoor de koppeling als een verenpakket gaat werken, ook de pook raakte ergens waardoor er niet "door geschakeld" kon worden..


*O* BUSTED ! *O*
 
Volgens mij is deze man vorig jaar bij mij geweest (tenminste het zou wel héél toevallig zijn als er twee gevallen met dezelfde klachten en ook nog voor een motor van zijn vriendin)
alleen al koppelings problemen bij een xv250 komt bijna niet voor. Hoe die platen krom zijn gegaan is nog vreemder, maarja, er zijn altijd mensen die alles kunnen verneuken })
 
Nou de goede man heeft keurig een privé berichtje gestuurd dat hij het inderdaad was, en dat het echt niet de bedoeling was om te vissen naar een oorzaak, achteraf is hem door kennissen te kennen gegeven dat hij dat goed zelf kon.., vandaar zijn reactie hier op 't forum..
Toch netjes dat hij hier zo correct reageert.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan