Honda XR250R start niet met kickstart wel met aanduwen

Robertehv

FM DONATEUR
3 sep 2009
3.818
633
Zuidoost Brabant
Help!

1991 XR 250 r

Met hulp van Kornfed liep de motor na aanduwen. Daarna nog een keer mee gereden, keer of 30 kicken maar hij deed het.

Nu wilde ik vandaag na een paar dagen weer gaan rijden, krijg hem met geen mogelijkheid aan met de kickstart.

Liep netjes de vorige keer, gen idee wat ik nu zou kunnen doen, alleen aanduwen is geen optie, moet gewoon met kicken aan kunnen.

Iemand een idee waar ik naar zou kunnen kijken?
 

Kun je wat vertellen over jouw techn. kennis? Herken je een goede van een slechte vonk? Kun je contactpuntjes-indien aanwezig- nakijken en kun je klepspeling controleren? Stationairsproeier vinden?
Al andere bougie geprobeerd?

Zo lang je geen dingen nakijkt/uitsluit ga je geen oplossing krijgen.
 
Laatst bewerkt:
@ Le Penseur
Er zit idd een automatische decompressie op. Ik had het idee dat nadat hij had gelopen ik meer weerstand op de kickstart had.

@ Sammie
Mijn kennis is nogal beperkt vandaar dat Kornfed mij afgelopen weekend heeft geholpen.
Carburateur heb ik zelf uit elkaar gehaald en gecontroleerd en schoongemaakt. Was niet vuil maar voor de zekerheid de sproeiers er uit gehad en schoongemaakt. Ik kan zelf alleen maar onderkennen of iets vonkt of niet, ik weet niet wat een sterke of zwakke vonk is.

Ik wil het graag leren dus hou me aanbevolen voor tips.

Oh ja, ik heb een wph.
 
@ Sammie
Ik heb een set voelermaatjes in bestelling, ga eens beginnen met de kleppen te controleren en indien nodig te stellen binnenkort.
@ X7
Weet ik, alleen geen aanwijzingen hiervoor vooralsnog, blok is vorig jaar gereviseerd, geen overslaan van motor, geen afzetting van vuil rond de cylinderkop.
@ Speedphreax
IDD, zit een CDI op en geen contactpuntjes
 
Robert kan gewoon niet kicken :P
Maar zonder gekheid. Na aanduwen liep het motortje mooi, af en toe wel een klapje.
Ik vond de vonk niet supersterk, vroeg zelfs aan Robert om het licht uit te doen omdat de vonk moeilijk zichtbaar was.
Maar omdat de motor na aanduwen gewoon goed liep niet meer naar gekeken.

Robert: De kickstarter bij aantrappen wel goed doortrappen, dus echt helemaal naar beneden.
 
Vonk ff checken of die mooi blauw is, als dat het geval is, check misschien ook ff de warmte graad, een koude bougie ( 8 of 9, vooral 9 ) start moeilijker als een 7. Mijn advies, draai nooit een 9 in je brommer, tenzij je gaat racen, een 7 voor normaal gebruik, en een 8 voor als je best vaak hard rijd.
Ik lees dat er CDI opzit, maar met een kickstart ( xt500 eigenaar hier ) is een te vroege ontsteking de hel.
Weet even zeker dat de ontsteking mooi optijd staat, en liefst een klein tikje naar de 'late' kant.
Dat maakt het aantrappen echt veel makkelijker.
 
Ha die Hans, was al benieuwd of jij dit topic zou zien.

Jij kunt trouwens ook beter duwen dan trappen :}

Ik ga die nieuwe bougie er eerst eens indraaien en dan wat fitnessen met mijn rechterbeen. Ik trap wel helemaal door naar beneden trouwens.

Heb via Thumpertalk ook al wat tips gekregen voor startprocedures voor de XR, ik ben blijkbaar niet de enige die niet kan kicken :$ XR schijnt inderdaad een nogal karaktervolle fiets te zijn MBM. Jouw KLR is zeker met startknopje O-)

Mocht ik het dan nog steeds niet voor elkaar krijgen ga ik maar eens beginnen met de kleppen te bekijken.

Als de vonk niet goed mocht zijn, is het een kwestie van omhoog gaan toch? Eerst bobine controleren en van daaruit verder?

Ontsteking afstellen heb ik geen kaas van gegeten, is WPH of Hulp van de Helixman *O* Alles is te leren, toch?
 
Vonk ff checken of die mooi blauw is, als dat het geval is, check misschien ook ff de warmte graad, een koude bougie ( 8 of 9, vooral 9 ) start moeilijker als een 7. Mijn advies, draai nooit een 9 in je brommer, tenzij je gaat racen, een 7 voor normaal gebruik, en een 8 voor als je best vaak hard rijd.
Ik lees dat er CDI opzit, maar met een kickstart ( xt500 eigenaar hier ) is een te vroege ontsteking de hel.
Weet even zeker dat de ontsteking mooi optijd staat, en liefst een klein tikje naar de 'late' kant.
Dat maakt het aantrappen echt veel makkelijker.
Ik vraag me af waardoor die warme bougie beter zou starten dan een koude :?
Een warme bougie kan minder snel zijn warmte afvoeren en zal daardoor heter worden nadat de motor even heeft gelopen. Maar als de motor nog niet heeft gelopen maakt dat toch niks uit?
 
Ik vraag me af waardoor die warme bougie beter zou starten dan een koude :?
Een warme bougie kan minder snel zijn warmte afvoeren en zal daardoor heter worden nadat de motor even heeft gelopen. Maar als de motor nog niet heeft gelopen maakt dat toch niks uit?
maakt idd geen fuck uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan