Beste datalogger?

Teddie46

MF'er
14 dec 2014
153
9
Ik ben op zoek naar een makkelijke datalogger waarbij je na je sessie direct alles kan checken op de ipad via bluetooth of kabel. En tevens 1 waarbij het geen wiskundige formules zijn. Hebben jullie enig idee?
 
Ik heb nog een Qstarz Qstarz BT-Q1000eX eXtreme 5Hz Bluetooth GPS Racing Edition Travel Recorder liggen.
Nooit gebruikt, kan je dus niet helpen aan ervaringsgegevens. Maar MF of internet helpt je hier wel bij
 
Ik heb nog een Qstarz Qstarz BT-Q1000eX eXtreme 5Hz Bluetooth GPS Racing Edition Travel Recorder liggen.
Nooit gebruikt, kan je dus niet helpen aan ervaringsgegevens. Maar MF of internet helpt je hier wel bij

Bedankt, ik zal kijken of het wat is.
 
Zo daar was Jan nog een paar jaartjes jonger!

Maar Infotronic data logger van Jan is zeker een aanrader. Zelf ook 7 jaar lang gebruikt.
 
Geen ervaring met dataloggers.... Maar wel op zoek geweest en die dingen kosten de nodige €€. Dus de vraag om de beste is wellicht niet gunstig ;)
Maar ik heb zelf wel gezocht naar iets wat jij omschrijft, en ben toen op deze KLIK uitgekomen. Nog niet aangeschaft maar gaat wel eens gebeuren :)

Dus als iemand anders al even wil proberen...

Het lijkt heel mooi te zijn, werkt samen met racechrono op je telefoon.

Later,

Loek
 
Laatst bewerkt:
Qstarz bt-q1000xt (5hz of 10hz) gps logger is prima en werkt goed.
na de sessie uitlezen via de laptop, daarna weet je de snelste tijd en theoretisch snelste tijd.
De Qstarz kan je ook met de app racechrono voor android via bluetooth synchroniseren, dan is je telefoon een live laptimer.

het is ook maar net hoever je wilt gaan met dataloggen, je heb ook alternatieven die veerweg meten, toerental enz enz
 
Laatst bewerkt:
TS zoekt een datalogger en geen laptimer denk ik?

Dan kom je al gauw uit bij Aim, Starlane etc.

Bij een datalogger denk ik naast de rondetijden aan veerweg, tps stand, versnelling, rpm, snelheid, gyro wellicht, remmen en weet ik veel wat je nog meer kan loggen.

De vriend waarmee ik rij die heeft een AIM Mychron 3 (inmiddels best verouderd) en dat is best mooi spul. Zeker de nieuwere (en veel duurdere) varianten. Met de software zou je precies kunnen zien waar je op het circuit wat doet. Dus hoever je veren zijn ingeveerd, hoeveel gas je op een bepaald punt geeft, welke versnelling je zat, etc. etc.

De software uitlezen is enkel niet zo ff 1,2,3, gedaan met die Italiaanse software. Lijkt mij ook niet dat je dat ff met een iPad doet? Best coole app dan als dat zou bestaan en ook werkbaar is.

Probleem van meeste (goedkopere) tools is dat ze wellicht veel kunnen via OBD2 en prima werken icm een auto, maar niet met een motor omdat die niet beschikt over ODB2. Wellicht de nieuwere motoren wel.
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring met dataloggers.... Maar wel op zoek geweest en die dingen kosten de nodige €€. Dus de vraag om de beste is wellicht niet gunstig ;)
Maar ik heb zelf wel gezocht naar iets wat jij omschrijft, en ben toen op deze KLIK uitgekomen. Nog niet aangeschaft maar gaat wel eens gebeuren :)

Dus als iemand anders al even wil proberen...

Het lijkt heel mooi te zijn, werkt samen met racechrono op je telefoon.

Later,

Loek

Je moet nog steeds alle sensoren er bij kopen. Zo goedkoop vind ik het niet.

Quantity of the items you want to order:
RaceDAC: 169 euros
RaceDAC with internal 3-axis G-sensor: 189 euros
VR-Adapter: 39 euros
RPM-Pick-Up-Adapter: 39 euros
Brake pressure sensor: 129 euros
Suspension sensors:
Length 25 mm, 189 e
Length 50 mm, 199 e
Length 75 mm, 199 e
Length 100 mm, 209 e
Length 125 mm, 209 e
Length 150 mm, 219 e
Length 200 mm, 229 e
Length 250 mm, 229 e

Gemiddeld +\- €600 en dan heb je nog een telefoon nodig, een Qstarz ontvanger en RaceChrono. Dit kan goedkoop via MP dus neem voor het gemak max 100 euro.

Heb je het hele zooitje voor €700 euro ofzo. Dan heb je toch ook nog een aantal andere alternatieven lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Qstarz bt-q1000xt (5hz of 10hz) gps logger is prima en werkt goed.
na de sessie uitlezen via de laptop, daarna weet je de snelste tijd en theoretisch snelste tijd.
De Qstarz kan je ook met de app racechrono voor android via bluetooth synchroniseren, dan is je telefoon een live laptimer.

het is ook maar net hoever je wilt gaan met dataloggen, je heb ook alternatieven die veerweg meten, toerental enz enz

Zoiets zoek ik idd. Ik hoef namelijk niet alles te weten wat ik op het circuit doe, maar puur de basis dingen die ik na elke sessie simpel kan aflezen.
 
Op de panigale die ik zelf heb kun je met een zogehete dda stick(€500) alles aflezen maar alleen op pc of laptop maar de ervaringen zijn niet zo heel goed(blijft lastig: italianen en electronica)
 
Jep!
Om die Aim software te begrijpen kan je ook wel ff een korte cursus volgen.

Mij is overigens niet duidelijk wat je nu zoekt. In de openingspost zeg je alles te willen nakijken en nu zeg je dat niet alles hoeft te weten wat je doet. :?

Jij zoekt dus een laptimer (dus rondetijden) en geen datalogger?
 
Jihaa :P

Als je het lijstje zo maakt is het zeker niet goedkoop.... maar je kan dat natuurlijk een beetje varieren of ergens anders wat goedkopere sensoren vandaan toveren. Ik vond het wel een mooi systeem vanwege de insteek. Lekker variabel enzo.
Welk systeem zou jij aanschaffen voor zo'n bedrag?

Verder heeft TS volgens mij zijn advies al gehad. Hij is niet zo op zoek naar iets uitgebreids ;)

Later,

Loek

Je moet nog steeds alle sensoren er bij kopen. Zo goedkoop vind ik het niet.

Quantity of the items you want to order:
RaceDAC: 169 euros
RaceDAC with internal 3-axis G-sensor: 189 euros
VR-Adapter: 39 euros
RPM-Pick-Up-Adapter: 39 euros
Brake pressure sensor: 129 euros
Suspension sensors:
Length 25 mm, 189 e
Length 50 mm, 199 e
Length 75 mm, 199 e
Length 100 mm, 209 e
Length 125 mm, 209 e
Length 150 mm, 219 e
Length 200 mm, 229 e
Length 250 mm, 229 e

Gemiddeld +\- €600 en dan heb je nog een telefoon nodig, een Qstarz ontvanger en RaceChrono. Dit kan goedkoop via MP dus neem voor het gemak max 100 euro.

Heb je het hele zooitje voor €700 euro ofzo. Dan heb je toch ook nog een aantal andere alternatieven lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan