Honda Varadero XL125V stuur

RangerF18

Rookie
12 apr 2016
5
0
Alkmaar
Beste forumleden,

Ik heb één vraag gerelateerd aan mijn Honda XL125V. Omdat ik in een appartement woon kan ik mijn motor niet binnen stallen, deze staat daarom buiten. Ondanks dat ik er alles aan gedaan had om mijn motor op een veilig plekje te zetten is tijdens de afgelopen storm van vorige week mijn motor omgewaaid.

Geen schade! Keurig. Nu is het probleem wel dat mijn stuurbalk naar boven is geschoven tijdens de val waardoor mijn remmen etc. in een rare stand staan. Motor is 2e hands en ik heb er geen service manual bij gekregen, deze heb ik wel in .pdf maar nergens kan ik vinden hoe ik het stuur weer op de juiste plek kan krijgen.

Manueel (met een tang) kan niet, ook omdat ik bang ben het stuur te beschadigen.

Even ter verduidelijking: stuur is niet krom, hij is verschoven in de socket.

Dus dan ook mijn vraag: weet iemand van jullie hoe ik dit probleem op kan lossen zodat ik het stuur weer op de juiste plek kan zetten?

Foto van het bevestigingssysteem:
inDOUi5.jpg


PS: die roest zat er al toen ik hem kocht. :p

Met vriendelijke groeten,
Patrick
 
Hartelijk bedankt, had er zelf nog niet aan gedacht om de dopjes er af te halen.

Leuk verhaal, die 5 minuten werk werd spoedig een uurtje werk. Onhandige ikke liet de inbussleutel vallen die in de binnenkant van de kuip terecht kwam met geen mogelijkheid om er bij te komen. Dus ik heb terplekke de kuip kunnen demonteren.

Leerzame ervaring.

Met vriendelijke groet,
Patrick
 
Hartelijk bedankt, had er zelf nog niet aan gedacht om de dopjes er af te halen.

Leuk verhaal, die 5 minuten werk werd spoedig een uurtje werk. Onhandige ikke liet de inbussleutel vallen die in de binnenkant van de kuip terecht kwam met geen mogelijkheid om er bij te komen. Dus ik heb terplekke de kuip kunnen demonteren.

Leerzame ervaring.

Met vriendelijke groet,
Patrick
_O- _O-
Ik heb ook wel eens een motor op zijn zijkant neergelegd omdat er iets tussen gevallen was. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan