HONDA VFR750R RC30 projectje

Schitterend resultaat!
Ik blijf me iedere keer weer verbazen over hoe enorm lakwerk kan opknappen van een goede polijstbeurt!
Afwerking van die fiets is ook supernetjes BTW, als je kijkt dat het eigenlijk gewoon een racefiets is, netjes die kieren tussen kuip en frame afgewerkt met een passend stripje.

Goede zaak dat je er ook gewoon mee gaat rijden :}
Zo zonde als mensen zulke machines in de woonkamer zetten en er geen meter meer mee rijden -O-
 
Update 27.

De RC30 is dus nu helemaal klaar. Op een stuurgewichtje en OEM kentekenplaat houder na. Maar daar wordt aan gewerkt.
Vrijdag eerst een kort ritje in de buurt. (Je weet maar nooit) })
Rijdt subliem en dit blok draai perfect. Heeft nu de juiste naalden en shimmetjes in de carbs. Een slecht afgestelde RC30 is een crime om mee te rijden..
Deze is echt goddelijk. Enorm soepel V4 blok, en dat geluid als je doortrekt :9~
Zaterdag een lange rit, inderdaad naar Ten Kate, mijn hofleverancier.
Motor stuurt perfect, beter nog dan het andere exemplaar.Ik heb hier de HRC verhoging in gezet. Achterzijde is nu traploos te verhogen. Achterschokdemper is hierdoor 8 mm verlengd, waardoor achterzijde 24 mm hoger staat. (verhouding linksysteem 1:3) en dat geeft een heerlijk stuurgedrag. Die 8 mm is de minimale lengte-aanpassing; minder kan niet. Je kunt nog veel verder gaan, bijvoorbeeld als er een 17"achterwiel geplaatst wordt. Fietsen uit de tijd staan allemaal een beetje te vlak. Nadeel is dat de fiets op de jiffy beetje schuiner staat, maar dat is op te lossen.

Hier wat foto's, ook samen met het kleine zusje, de NC30, die inmiddels ook klaar is.
Vanmiddag ga ik op de RC30 en De RC 45 rijfilmpjes maken.

full

full


De nieuwe bandenset,(Dunlop Roadsmart III, achter 170-60-18, voor 120-70-17 )gaat al aardig richting het randje 8-) Het stuurt zo gemakkelijk.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Update 28.

De korte testritjes zijn achter de rug.
Beide fietsen lopen perfect. Bij de RC45 heeft de injector cleaner en de super goede 102 benzine goed werk verricht.

De RC 45 is zwaarder, voelt zwaarder en stuur een beetje loom. Je moet daarop veel meer werken. Ik ga hem sowieso een klein beetje meer op z'n neus zetten.
Wel is hij sneller en sterker.
Maar de injectie op deze fiets is er één van het eerste type, en dat merk je. Beetje bruut inkomen en vaak schokkerig. Bij deellast geen problemen.

Het RC30 blok daarentegen is veel smeuïger, schakelt veel beter ( als boter) en alles op die fiets past gewoon. Je zit ook meer in die fiets.
De zit, de hoek van je benen/knieen etc. Je voelt je één op die bike.
Je legt hem ook veel makkelijker op één oor.
Het is trouwens echt een kleine fiets. Dat zie je heel goed als je de twee naast elkaar zet.
Maar beide fietsen zijn echt uniek. Met dank aan Honda HRC.
Beiden hebben trouwens ook een uitzonderlijke lange eerste (race) versnelling.

Tja, nu komt er een leegte in mijn leven. Alle projecten zijn klaar. Wat nu? :(
Ik vind wel weer wat :+ :+ Reken maar. :9

full

full


Hier het filmpje:

 
Laatst bewerkt:
Waaanzinnig ! Wat ontzettend mooi om te zien dat je z'n fantastische liefhebber bent !
 
In bizar goede staat Roel, prachtig gepoetst en pakken lekker op!
Mooi speelgoed!

Maar nu de hamvraag..
Luxemburg? ...en met welke?
 
Nu een RC51? Stilaan zijn goede originele ook collector's items aan't worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan