De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Bbq woar in 2014 januari mien dochter woar net eun paar weake oud .en vriendin die woar zich toen ongerust aan t makke wanneer kump er noe noa heim. Waal goot geknaag toen.
Allein joamer dat ver it verreke neet drop hubbe moge ligge.

Beeker toen woars dig nog mit ut fitske doa tog
 
Bbq woar in 2014 januari mien dochter woar net eun paar weake oud .en vriendin die woar zich toen ongerust aan t makke wanneer kump er noe noa heim. Waal goot geknaag toen.
Allein joamer dat ver it verreke neet drop hubbe moge ligge.

Beeker toen woars dig nog mit ut fitske doa tog
Haha, klopt ja. Heb tegenwoordig ook beschikking over 4wielerbewijs en voertuig. Hoef ik niet meer af te zien door kou, brrrrr.
 
Ja zonder exacte tijd is het inderdaad incomplete info _O-
Ik ga in september, ben benieuwd wat het weer voor me in petto heeft. Heb tijdens een paardrijvakantie in polen ooit stortregen, hagel, sneeuw en zonneschijn in een moordend tempo (binnen een half uur) over me heen gehad. Best aardig aangezien het haardvuur binnen lekker op mij wachtte. Op motorvakantie hieft het van mij niet zo nodig, maarja in scandinavie zit het risico er in :+

:X Neem maar een goed regenpak mee (vooral met het idee dat als je het bij je hebt dat je het juist niet nodig hebt)
 
Wilde gisteravond nog een klein rondje rijden. Bleken er uiteindelijk 200km te zijn.
Dit keer eens niet Zuid Limburg ingereden maar vanaf de A2 richting Valkenswaard en Lommel gereden, om vervolgens bij Eersel de A67 weer op te gaan, om tenslotte nog even de Gulberg in Nuenen te beklimmen (hoogste punt van Braboland) mooi uitzicht over de omgeving. Geen echte stuurwegen, maar wel een erg mooie omgeving net over de provinciegrens.

Zijn er trouwens mensen die ipv de Eifel weleens gaan toeren in het Bergisches land (oostelijk van Keulen)? Heb er in verleden wel eens rondgereden, en verbaase me erover hoe weinig dit gebied bekend is bij motorrijders. vanuit Midden Limburg ook aardig dichtbij.
 
Ik ben hier vorig jaar nog geweest heel mooi maar je moet toch eerst een stuk autoweg
De terugweg via catzweiler roermond binnendoor
Wilde gisteravond nog een klein rondje rijden. Bleken er uiteindelijk 200km te zijn.
Dit keer eens niet Zuid Limburg ingereden maar vanaf de A2 richting Valkenswaard en Lommel gereden, om vervolgens bij Eersel de A67 weer op te gaan, om tenslotte nog even de Gulberg in Nuenen te beklimmen (hoogste punt van Braboland) mooi uitzicht over de omgeving. Geen echte stuurwegen, maar wel een erg mooie omgeving net over de provinciegrens.

Zijn er trouwens mensen die ipv de Eifel weleens gaan toeren in het Bergisches land (oostelijk van Keulen)? Heb er in verleden wel eens rondgereden, en verbaase me erover hoe weinig dit gebied bekend is bij motorrijders. vanuit Midden Limburg ook aardig dichtbij.
 
Wilde gisteravond nog een klein rondje rijden. Bleken er uiteindelijk 200km te zijn.
Dit keer eens niet Zuid Limburg ingereden maar vanaf de A2 richting Valkenswaard en Lommel gereden, om vervolgens bij Eersel de A67 weer op te gaan, om tenslotte nog even de Gulberg in Nuenen te beklimmen (hoogste punt van Braboland) mooi uitzicht over de omgeving. Geen echte stuurwegen, maar wel een erg mooie omgeving net over de provinciegrens.

Zijn er trouwens mensen die ipv de Eifel weleens gaan toeren in het Bergisches land (oostelijk van Keulen)? Heb er in verleden wel eens rondgereden, en verbaase me erover hoe weinig dit gebied bekend is bij motorrijders. vanuit Midden Limburg ook aardig dichtbij.

Nooit geweest. :N

Vorige week wel de Hunsrück voor het eerst verkend en nog een stukje aan de oostkant van de Rijn geweest. Prima rijden daar, ook lekker rustig. Wel iets te ver weg voor één dagje...
 
Nooit geweest ,wel gisteren de Eifel in geweest ,eerst naar Heimbach om van daaruit naar Vogelzang terug te rijden naar de Ruhrsee .daar enkele rondjes gemaakt links als ook rechtsom .bijna geen verkeer en fietsers gezien
 
Nooit geweest ,wel gisteren de Eifel in geweest ,eerst naar Heimbach om van daaruit naar Vogelzang terug te rijden naar de Ruhrsee .daar enkele rondjes gemaakt links als ook rechtsom .bijna geen verkeer en fietsers gezien

In Heimback vorig jaar de beruchte videomotor achter ons aan gehad. Mij had hij net niet te pakken, de rest wel. Daar kom ik niet meer. Alle wegen zijn ook 50 nu, in plaats van 100...


-edit-

20km verder hadden ze mij overigens wel, met de lasergun. :') Op een stuk waar je met een sportbrommer overigens veul harder zou rijden dan dat ik met de Husky deed...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen open uitlaat oud, en rij eerder onder dan boven de Max. Snelheid. Ben best saai voor die agenten denk ik :-s

Ze hadden mijn vriendin zelfs. Als je een slingerweg waar je voorheen 100 mocht, verbouwt naar 50 en een inhaalverbod invoert, is het gegarandeerd cashen. En dat is precies wat Kreis Heimbach doet.
 
Ik heb geen open uitlaat oud, en rij eerder onder dan boven de Max. Snelheid. Ben best saai voor die agenten denk ik :-s


Is ook beter voor de portemonnee ;)
Ben zelf ook meer van het rustig aan hoor. Hoewel er wel wegen zijn waar je 50 mag...terwijl die weg gewoon schreeuwt om 100...dan kan ik me wel een beetje irriteren.
 
Wilde gisteravond nog een klein rondje rijden. Bleken er uiteindelijk 200km te zijn.
Dit keer eens niet Zuid Limburg ingereden maar vanaf de A2 richting Valkenswaard en Lommel gereden, om vervolgens bij Eersel de A67 weer op te gaan, om tenslotte nog even de Gulberg in Nuenen te beklimmen (hoogste punt van Braboland) mooi uitzicht over de omgeving. Geen echte stuurwegen, maar wel een erg mooie omgeving net over de provinciegrens.

Zijn er trouwens mensen die ipv de Eifel weleens gaan toeren in het Bergisches land (oostelijk van Keulen)? Heb er in verleden wel eens rondgereden, en verbaase me erover hoe weinig dit gebied bekend is bij motorrijders. vanuit Midden Limburg ook aardig dichtbij.

Nog nooits geweest..is wel een stukje rijden voor je daar bent..maar ja..de.eifel of Luxemburg is ook even rijden..
 
Idd. Luik en Keulen zijn voor mij beide exact een uur rijden. Beide liggen aan rand van Ardennen/bergisches land. Eifel is iets langer van hier uit.
 
woensdag de ourte route gereeje via eifel er waas ein grootse controle van cornelie munster tot rurberg in simmerrath centrum geknipt 30km ich dink 45km gereeje
Ze stongen auch op verschillende parkierplaatsen en vlakbie det bikershoes kan effe neet op de naam komen
 
Ich hub al 2 strafpunten veurig jaar 52km te snel

Tsja juus door det saort sjnelhede sjtaon ze dao te controlere.

Al is t jammer es t dich perseunlik gebeurd.

_-------------
Het beloofd morgen redelijk weer te worden (kleine kans op een lokaal buitje) en 18graden.

Ik ben eens gaan puzzelen om een route samen te stellen die in 1 dag door 5 landen gaat.
Wie heeft er zin om morgen mee te rijden?
Gezien de afstand wil ik uiterlijk 9u wegrijden in Maastricht, zodat we deze route op het gemak kunnen rijden.
Globaal de route
Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Tsja juus door det saort sjnelhede sjtaon ze dao te controlere.

Al is t jammer es t dich perseunlik gebeurd.

_-------------
Het beloofd morgen redelijk weer te worden (kleine kans op een lokaal buitje) en 18graden.

Ik ben eens gaan puzzelen om een route samen te stellen die in 1 dag door 5 landen gaat.
Wie heeft er zin om morgen mee te rijden?
Gezien de afstand wil ik uiterlijk 9u wegrijden in Maastricht, zodat we deze route op het gemak kunnen rijden.
Globaal de route
Google Maps

Onzin. Meneer de motoragent heeft het ons ook feilloos uitgelegd. Kreis Heimbach bijvoorbeeld, wil geen motorrijders meer. 0. Omdat Heimbach er ook niet aan kan verdienen (niet voldoende pensionnetjes enzo), is er veel draagvlak voor het verjagen van de motorrijder. Om dit te realiseren worden 100 wegen getransformeerd tot 50 wegen. Ondanks dat ze bepaald niet zijn ingericht als 50 weg. Uitlokking noemen ze dat.
Mijn vriendin (en de rest van de groep) reed na correctie 48km/h te hard, hier gaf hij geen bekeuring voor. Omdat ze zijn ogen geen gevaarlijk weggedrag vertoonde (vanwege de weginrichting en de historie van de weg). Alleen voor het ~8x negeren van het inhaalverbod werden er prenten uitgedeeld. Hij drukte ons op het hart weg te blijven uit de regio.

-edit-

Wat wel meespeelt is dat in hoogtijdagen zich ieder weekend >10 mensen in de kreukels rijden. Niet perse door een te hoge snelheid (regelmatig wel natuurlijk), maar door een gebrek aan motorbeheersing en discipline. Het overgrote deel van de ongevallen wordt veroorzaakt door Belgen en Nederlanders (die voor het eerst in hun leven een bocht zien ofzo).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan