De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Ik wil ook rijden. Maar geen tijd. Ik moet eerst m'n low budget circuit-camper in elkaar beunen. 2 april eerste wedstrijd. :X
 
zo aug weer present, veel oet mien bed dea ut gordien oppe en kiek noa boete en ig zog de zon..

dus officieel oet miene winter sloap gaaaaaaaap.


metalhead hubse nog pien aan diene knook we dea pum mit de winkel kar teage dig aan reed in de Hornbach gister. (zo neet hubse een look a like)
 
Pics, happen.
iWDBQ8g.jpg
 

prachtig roland *O*

Welkom nieuwelingen, gave fiets Pricken, OP aangepast, en doei. :W

:+

Bedankt allemaal voor de leuke reacties op mijn brommert..
Hij mag eventueel ook in de OP.

Weer afgelopen weekend was echt super.. in duitsland en belgie geweest met de kawa :) ..

Deze week wordt weer prima weer dus wordt weer veel rijden. *O*

@RolandPricken mooie motor. :9~~

Sjoone Bike Roland

Dajum, congratz Prickmeister :9

:}
 
Laatst bewerkt:
Morgen eens naar een Hypermotard kijken. Volgens mij wel leuke speelfiets. Om af en toe de Eifel in te gaan en circuitdaagjes. Weer eens wat anders.
Aangezien de circuitfiets een projectje voor 2018 is, moet ik toch wat te rijden hebben.

Ik zat ook aan een Hyper te denken eerst, heb op de 821 en vond deze wat saai/tam. 1100 stuk vlotter?
 
De 821, nieuw blok, heeft aardig wat meer vermogen (110pk) dan de 1100, toch...? Alleen minder koppel. En volgens mij moet daar ook direct een groter achtertandwiel op... Een top van 200+ slaat nergens op.
 
Meer pk maar minder koppel en tam onderin (wat de 1100 niet is). Daarnaast zit het vermogen helemaal bovenin de toerenreeks.
821 schijnt wel iets beter te sturen, grotere benzinetank en abs/tc
 
Laatst bewerkt:
Meer pk maar minder koppel en tam onderin (wat de 1100 niet is). Daarnaast zit het vermogen helemaal bovenin de toerenreeks.
821 schijnt wel iets beter te sturen, grotere benzinetank en abs/tc

Meer als een moderne competitiefiets dus... Een moderne 450 komt ook pas los bij 7000rpm. :Y Of dat op de openbare weg prettiger is, is natuurlijk maar de vraag. Ik zou zelf wellicht ook wat meer koppel wensen (vandaar ook dat ik een Husky 510 heb voor op de weg, geen 450). Als ik voor de keuze stond, zou ik ook voor een 1100 gaan.

Maar, wat ik al zei, een ander tandwiel doet waarschijnlijk wonderen voor z'n tamheid onderin. De 821 heeft een top van 220. Belachelijk. :Y Een 1100 houdt bij 200 ongeveer op...

Een bekende van me is van een Hyper 796 op een 821 SP overgestapt en is er lyrisch over. Nu is de 796 niet vergelijkbaar met een 1100, maar toch...
 
Laatst bewerkt:
Hoe doen jullie het bij de aanschaf van een nieuwe motor? Het gros van de leuke motoren zit toch wel een stukje verder van huis, helemaal als je - zoals ons - in Limburg woont. Ik heb bijvoorbeeld een leuke motor gezien in vriezenveen, toch nog even 2,5 uur rijden. Dan zou ik daarheen moeten rijden, een testritje van een uur maken om weer 2,5 uur terug te rijden. Om dan een week te wachten tot alles gedaan is (laatste controle, op kenteken zetten enz) om dan met iemand anders 2,5 uur weer heen te rijden en dan weer 2,5 uur terug. Dan heb je het over 10 uur reizen. Dat zijn nogal wat uurtjes.

Of zijn jullie naar een verkoper gereden en hebben daar alles geregeld. Laatste controle, oefenritje, kenteken zetten en gaan met de banaan?
 
Testrit van 1 uur? :P
Paar minuten, alles controleren, betalen, op de aanhanger/bus en naar huis
Ter plekke overschrijven bij een postkantoor/bruna samen met de verkoper. Ben je van dat geneuzel af.
Ik heb mijn fiets in Amsterdam gehaald, binnen een half uurtje was alles geregeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan