CB750 F2 Sevenfifty Scramblersque

zundapp518

Die hard MF'er
29 jul 2012
696
1
breda
In december ben ik samen met Moto Adonis (Daan) begonnen aan een project wat ik al langer voor ogen had. Een CB750 Scrambler. Na 2 jaar rondkijken naar een goede basis en bekijken wat ik mooi vond aan andere projecten heb ik in november een Sevenfifty gekocht uit 1994. Niet geheel een brik, eigenlijk in hele goede staat. De oude eigenaar had er goed voor gezorgd.


Ik ben zelf wel handig maar het ontbreekt mij aan tijd dus heb ik Daan gevraagd het project op zich te nemen, ik spring zo nu en dan bij voor kleine klussen zoals het maken van de zijkappen, het spuiten van het blok en (de)montage. Laswerk en technische ingrepen die de rijveiligheid beïnvloeden laat ik graag aan Moto Adonis over.

Zoals gezegd was de basis in goede staat, dus voor de puristen die vallen over het feit dat ik een goede Sevenfifty heb gesloopt, de onderdelen zijn bij 2 a 3 schademotoren terecht gekomen welke nu de weg weer op kunnen.


De Basis:




Onderweg naar Roosendaal



Nieuwe voorkant van een GSX-R



Voorvork op zijn plek



Frameloop




Zijkap in wording



Wordt nog wat aan gedaan om het niet zo plat te hebben





Andere kant



Binnenkort meer!
 
Laatst bewerkt:
ziet er tof uit!
Alleen moet de koplamp wat verder naar boven en wat dichter op je balhoofd!



Klopt, daar ben ik nog niet tevreden over, maar door de voorvork welke minder ver van het balhoofd afstaat dan het origineel is daar weinig ruimte voor. Een centimeter of 2 kan wel en gaat ook gebeuren!
 
misschien nog een stukje van de achterkant van je koplamp afhalen en er een vlak plaatje in laten lassen. ZOu hem we goed staan. lekker dicht op je balhoofd.

Komt je originele voorwiel er wel weer in terug? of ga je voor een 3 spaaks velg voor en een 6 spaaks velg achter?
 
Voor 3, achter 6. Zie je weinig van met de grootte van de schijven, althans, ik vind het (nog) niet storend.
 
Over showroomstaat gesproken!
Die vorige eigenaar was niet te zuinig met z'n poetsmiddelen :o

Volgmodus aan!
 
Paar weken verder! Weer een paar details opgeleverd.

Voor de demper moest een busje worden gemaakt zodat hij niet 20cm naar buiten staat.

Edit, de fotoserver doet moeilijk en de foto's zijn even weg.



Het begin van de zadelplaat is gemaakt, hier zit nog wel wat werk in. Ook de tankbevestiging wordt gemaakt.

Ook deze is weg.


Leuke creatieve manier om de koplamp te monteren. De Honda staat in goed gezelschap.




Ook de achterkant begint vorm te krijgen, twijfel nog over de plek voor het kenteken.



Ook de toolroll van Cotter Pin Gear heeft zijn plek gekregen:






Het goede gezelschap:



]



To do:

Veel, maar Moto-Adonis maakt meters deze weken :}


Donderdag gaan we hem uit elkaar halen.
 
Laatst bewerkt:
Eerst nog links en rechts wat delen eraf halen, want minder ijzer is meer snelheid toch?




En de laatste loodjes, het frame is bijna klaar voor poedercoat. De voorvork wordt nog uit elkaar gehaald om te anodiseren.


 
Laatst bewerkt:
Wooow gave fiets wordt dit! Die truimph tank staat verbazingwekkend goed! Ennuh later remmen geeft je ook meer snelheid!
 
Vering in kleur gezet, lastig schuren als ze niet zomaar uit elkaar kunnen.

Toch goed gelukt, wel tijdrovend.



Blok idem dito:




Daan die de vinnen schuurt




Volgende keer weer mooie foto's, dit moest ff tussendoor met mijn telefoon ;)
 
Laatst bewerkt:
Na veel pijn en moeite het blok erin gekregen, binnenkort meer foto's zodra er wat te zien valt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan