Kryptonite Evo schijfremslot aan frame bevestigen

Anoniem195735

Rookie
3 mrt 2017
15
0
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik hier een goeie tip kan vinden. Ik heb sinds kort een Honda VFR750F uit '94, en wil mijn schijfremslot aan het frame kunnen bevestigen om het mee te nemen. Onder de buddyseat is geen optie, ik rij zonder een tas, en in mijn jaszak vind ik onveilig. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een beugel o.i.d. op het frame.

Ik heb gezocht naar slothouders, maar nog geen geschikte kunnen vinden. Misschien hebben jullie ideeën voor het meenemen van het slot aan het frame? Hieronder een afbeelding van het slot.

Alvast bedankt voor het meedenken!

full
 
Laatst bewerkt:
Er zijn diverse schijfremsloten waar een bevestiging bij zit om het slot aan frame of voetsteun voor de buddy te bevestigen. Alleen die heb ik nooit gezien voor het model slot dat jij hebt.

Handgrepen voor de bijrijder zitten er zeker ook niet op jouw motor? Daar zie ik ook vaak dit soort sloten aan hangen, maar moet je ze wel hebben.
 
Laatst bewerkt:
@mike Ik heb inderdaad geen handgrepen. Omdat ik dit slot al had, hoop ik dat ik het toch op een of andere manier kan bevestigen. Een slot met houder, die ook nog past op mijn motor, is behoorlijk aan de prijs.

@cmk Oké, maar ik zoek nog steeds een manier om het slot te bevestigen op de motor. ;)
 
Heb je achtervoetsteunen en gebruik je die. Bij een van mijn motoren heb ik een duosteun weggehaald en daar een beugel gemaakt waar het slot inkan. simpel stukje kokerprofiel met twee gaten dwars er doorheen waar het slot in kan. Uurtje boetseren en vijlen en klaar is klara

benno
 
Heb je achtervoetsteunen en gebruik je die. Bij een van mijn motoren heb ik een duosteun weggehaald en daar een beugel gemaakt waar het slot inkan. simpel stukje kokerprofiel met twee gaten dwars er doorheen waar het slot in kan. Uurtje boetseren en vijlen en klaar is klara

benno

Thanks! Ik zou denk ik wel een achtervoetsteun kunnen missen. Heb je toevallig een fotootje van het resultaat? Ben wel benieuwd hoe dat er in het echt uitziet.
 
Dit is een hangslot en geen remschijfslot

Wordt ook verkocht als remschijfslot en is daar bij veel schijven ook prima geschikt voor. Juist dat hij ergens aan kan hangen is voor velen een reden om dit slot te kopen. Had ik ook gedaan maar hij laat niet op mijn schijven.

Ik vind het de oplossing met de voetsteun wel sjiek. Want een nieuw slot kopen brengt je zo weer 100 euro verder.
 
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik hier een goeie tip kan vinden. Ik heb sinds kort een Honda VFR750F uit '94, en wil mijn schijfremslot aan het frame kunnen bevestigen om het mee te nemen. Onder de buddyseat is geen optie, ik rij zonder een tas, en in mijn jaszak vind ik onveilig. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar een beugel o.i.d. op het frame.

Ik heb gezocht naar slothouders, maar nog geen geschikte kunnen vinden. Misschien hebben jullie ideeën voor het meenemen van het slot aan het frame? Hieronder een afbeelding van het slot.

Alvast bedankt voor het meedenken!

[afbeelding]

Been of heuptas:
Heup- en beentassen voor op de moto
 
Met een stukje buis met daaraan een gelaste strip ben je er al. Die kun wel ergens bij een bout monteren

Wat is de woonplaats? (Ongeveer)
Er is vast wel iemand in de buurt die wil helpen
 
Weet niet precies hoe je achterkant eruit ziet, heb je een afdekkap of een buddyseat?
Ik heb ditzelfde slot en bij mij kan het om de handgrepen achter op de buddyseat (Diversion 900 en Tenere 660). Misschien kan dat bij de VFR ook?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle suggesties! We hebben eerst iets anders geprobeerd, zie foto hieronder. Ik heb m'n vriend gevraagd wat hij denkt dat handig zou zijn, en we wilden eigenlijk al snel zo'n houder bij de duosteun gaan maken. Maar toen bedacht ik dit, en het lijkt een goede oplossing.

We hebben in de haak een stuk gekarteld rubber vastgemaakt (eerst met kabelbinders) en het slot daar in gehangen (zodat het slot zo min mogelijk kan schommelen). Als de haak omhoog is, zit het slot bijna muurvast. Leek ons de minst ingrijpende oplossing, en het ziet er prima uit. Binnenkort een stuk rijden om te checken of het ook écht zo blijft zitten!

full
 
Is al opgelost, maar het zou ook met een hijsoog kunnen.
Evt aan een bestaande bout, door er een langere in te plaatsen.
Hijsogen zijn ook verkrijgbaar met inwendige schroefdraad.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan