BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Gisteren dagje Den Haag, uiteraard gecombineerd met het ophalen van het eindresultaat. Pas laat thuis, meteen de fiets uit de schuur (Ajax stond toch al achter) en wat foto's geschoten:
Corbin13.jpeg

Corbin12.jpeg

Corbin11.jpeg


Uiteraard stukje gereden want ik was zeer benieuwd of de transplantatie van het verwarmingselement was geslaagd. En dat was het zeker. Heerlijke warme billetjes! Standje 2 kan vlotjes naar standje 1.

Enig puntje van kritiek op Tijger Leathers: ik had het achterste deel mee genomen als voorbeeld. Daarna maakte de mevrouw die de opdracht aannam allerlei aantekeningen. Ik mocht het achterste deel weer mee naar huis nemen, daarmee was de RT immers weer inzetbaar. Is ze vergeten te noteren dat de stiksels in het wit moeten... Nu is voor gestikt met zwart draad... Vindt dat wit wel kek eigenlijk... Maar om daar nou een dag Den Haag voor te gaan inlassen....

Ik zat prinsheerlijk op het Corbin voor de Tijger Leather operatie, vond het zadel hooguit een klein tikje aan de harde kant. Dat had ik niet gezegd bij het inleveren. Wel dat ik graag de voorkant ietsje smaller zou willen. Omdat het zadel wat in mijn benen drukte bij het stoplicht, had ik het zadel in de lage stand. Dat smaller maken kon geregeld worden werd mij verteld. Na de operatie is het zadel toch een klein tikje zachter geworden, waarschijnlijk wegens de inbouw van het verwarmingsmatje waar een laagje schuim overheen is gegaan. De opstaande rand achter is ietsje verlaagd (ze wisten waarom ik het overgenomen door hen verbouwde zadel had verkocht: ik zat te veel op de opstaande rand), maar daardoor ging ik met het zadel in de lage stand als vanzelf net wat verder naar achteren zitten. Even gestopt en het zadel omhoog hetgeen ook voor mijn knieën beter is. En ik zit magnifiek! T.z.t. wil ik ook zo iets op de RS. Vrouwlief daar al psychisch op voorbereid...

Enige twijfelpunt nu: gooi ik het originele, als nieuwe, zadel nou wel of niet in de verkoop? Dat zadel is beduidend knapper dan de Boonstra Parts exemplaren waar €75,- voor wordt neergeteld, dus ik zou denk ik prima €85,- voor dat originele deel met verwarming kunnen vragen. Nu mijn gerenoveerde Corbin van verwarming is voorzien, gaat dat originele deel niet meer op de fiets komen. Qua inruilen, hoor ik u denken, daar gaat geen sprake van zijn. Deze blauwe RT blijft bij mij tot ie zodanig op is dat een enkele reis Polen of Afrika een einde aan haar leven in Nederland zal gaan maken... Daarom had ik de fiets destijds ook blauw gespoten: moeilijke vragen hoef ik niet te beantwoorden bij een eventuele verkoop.
(Al heeft de fiets wel ooit, gespoten en wel, ongeveer 8 uur te koop gestaan, ik was toen erg pessimistisch over de heelkansen van mijn defecte knieën na een val van 6 meter uit een boom, had daarmee de kundigheid van de orthopeed van het Diakonessenhuis te Utrecht en Zeist te zwaar onderschat, moet die man nog nodig een fles wijn gaan brengen. Vrouwlief kreeg er lucht van, is verpleegkundige n.b. opgeleid door het Diak, en die gebood me ONMIDDELIJK de fiets uit de verkoop te trekken! Want daar zou ik eindeloos spijt van krijgen. En inmiddels weet ik zeer zeker dat zij gelijk heeft gekregen. Niet voor niets ben ik 27 jaar inmiddels bij haar).
 
Mooi verhaal Ron! Doe jij nog iets met de track die het apparaat getekend heeft? Zo ja, kan die wellicht evetjes deze kant op geschoten worden? Vriendelijk bedankt!
 
Mooi zadeltje Jeroen !!!!!


Wat een lekker opbeurend verhaal Bart!

Ja, sorry :$

Dochterlief zelf schadevrij mag ik hopen??

Ja, gelukkig wel ;)
Wel rare mensen op de wereld:
Na een gesprek met de politie (die snel weg moest) wachten op een man van de gemeente, aan de overkant bij vrienden.
Komt een man aan op de fiets, die naar de auto loopt. Zij dachten: de man van de gemeente, dus er opaf. Ziet die man hen aankomen gaat ie voor de auto liggen kermen dat hij is aangereden. Dus die vriend van ons zei dat de politie al geweest is en zo weer terugkomt. Die man ging er als een haas vandoor. B|

Nieuw is zeer zeker geen garantie dat ie niets mankeert, maar je weet in elk geval welke narigheid die nieuwe niet heeft meegemaakt waar je niet bij was, want daar was je namelijk zelf bij . . . snap je?

Neu, klopt en meestal gaat het goed. ;)
Bij mijn auto had ik wel erg veel troubles en dat is gewoon vervelend.
B.v. stranden in het oosten van het land met caravan: kreeg ik een vierpersoons leenauto mee, terwijl we toch echt met zijn vijven waren. Later toch een grotere auto meegekregen, maar zonder trekhaak.
Dus moest ik twee keer heen en weer: eerst de caravan ophalen en later weer terug om de auto weer om te ruilen. En dan eigenlijk ook nog de leenauto moeten betalen omdat de geweldige service van hun maar drie dagen een leenauto ter beschikking stelde. Gelukkig vond de dealer aldaar dat dat niet juist was. :)

en zo zijn er wel meer verhalen .... :/
 
Laatst bewerkt:
Wat dat betreft was de Ford Assistance service keurig toen onze 9 jaar oude okkaassie bedacht had dat ie werd gestolen: €0,- betaald. Hageltje nieuwe Focus ter beschikking gehad voor 3 dagen, daarna een leen Ford Feest voor noppes voor 2 weken, daarna een belegen (12 jaar oud, 195k op de telleRT) Ford Focus voor €140,- per maand. Dat ding had cruise control, Airco, voorruit verwarming en Centrahl Verschluss, wat wil een mensch nog meer?

Als je de onderhoudsbeurten tijdig door een Ford Dealer/Service Centre laat doen, dan is Ford Assistance "gratis" (in de zin van dat die beurt een paar tientjes duurder is dan bij Beun of KwitFit..maar die paar tientjes hebben wij er al wel uit met ons repatriërings avontuur)
 
Vandaag een hoop kilometers gemaakt op windkracht.
Ging super.

volgende week 11 stedentocht, zijn er nog meer hier die meerijden ?
 
Bart, op welke dag is dit en waar is de start?

Thanks Far, voor de toelichting !

Thans ben ik op vakantie in Friesland en heb dus niet veel computer tijd. (oftewel andere dingen zijn leuker.)

Het klopt 't is erg massaal, hoewel als alles normaal verloopt zie je niet echt veel motoren.
Iedereen rijdt achter elkaar aan, maar soms bij stempelposten of als er een brug open staat krijg je file vorming.
Voor mij wordt het de derde keer, georganiseerd door een van de brikkers.
Gewoon gezellig me een klein ploegje een stukkie toeren.
 
Mooi resultaat Jeroen, hoop dat het zitcomfort ook is toegenomen!

Benieuwd naar de ervaringen.

Nou, het zit comfort was al goed voor de ingreep en is nog beter na de ingreep. Dit omdat op mijn verzoek de voorkant iets getailleerder is gemaakt en er een laagje schuim bijgekomen is om het inbouwen van het verwarmingsmatje te faciliteren. Het zit oppervlak en de vorm er van was al subliem maar kon voor mij een fractie zachter. En dat is het nu dus. Heerlijk, jammer dat het ding niet in de 737 mee kan, die cockpit stoel zit beduidend minder lekker....
 
Daar zeg je wat Ab.... Vandaag bij het hondje uitlaten kwam er een R1200RT DOHC voorbij. Zo vaak hoor ik als voetganger nou ook weer niet "mijn" motor voorbij komen. Wat ik al wel wist, hier in het dorp horen ze me nauwelijks komen en gaan, ook niet op die idiote tijden die ik soms heb. Nou, dat ligt dus niet aan het feit dat iedereen hier in het dorp stokdoof is. Maar meer aan het feit dat die motor van mij prima rondjes kan rijden in Giethoorn. Er zit namelijk een fluistermotor in. Blijkt. Dat geluid dat ik dan moet na ga zitten doen als ik op een Corbin zou zitten in de cockpit . . . wordt in de Boeing 737 ruimschoots overstemt door het geruis.... Dus hoef ik niet te brrrroemen..... :t

Maar kan dan wel dromen over heerlijke Ritjes :] Schotland . . . Eifel *O*

dat haalt me dan natuurlijk weer uit mijn concentratie, laat dat ding dan ook maar op de RT zitten
 
Daar zeg je wat Ab.... Vandaag bij het hondje uitlaten kwam er een R1200RT DOHC voorbij. Zo vaak hoor ik als voetganger nou ook weer niet "mijn" motor voorbij komen. Wat ik al wel wist, hier in het dorp horen ze me nauwelijks komen en gaan, ook niet op die idiote tijden die ik soms heb. Nou, dat ligt dus niet aan het feit dat iedereen hier in het dorp stokdoof is. Maar meer aan het feit dat die motor van mij prima rondjes kan rijden in Giethoorn. Er zit namelijk een fluistermotor in. Blijkt. Dat geluid dat ik dan moet na ga zitten doen als ik op een Corbin zou zitten in de cockpit . . . wordt in de Boeing 737 ruimschoots overstemt door het geruis.... Dus hoef ik niet te brrrroemen..... :t

Maar kan dan wel dromen over heerlijke Ritjes :] Schotland . . . Eifel *O*

dat haalt me dan natuurlijk weer uit mijn concentratie, laat dat ding dan ook maar op de RT zitten

Trek het gas maar open, dan gaat de klep ook open en dan laat ie duidelijk van zich horen; of stekker (methode Ron) lostrekken....Overigens bij mij is de voorkeur om de stekker er aan te laten.

Roelof.
 
@Ron: "volledige coulance" -> da's erg netjes van VH te A! Jammer dat het van Schiphol naar Amersfoort het zo'n eind motor duwen is...

Qua "terugroep actie": had jij daar vooraf een bericht over gehad? Ik ben ergens wel bekend bij de officiële BMW dealer als RT rijdeRT, toen ik bij Harrie Meijer de knopperij kwam afrekenen lag er een keurig factuurtje met al mijn details, tot en met voormalig 06 nummer... Maar geen mail of brief ontvangen over een te vervangen afdichtingsring..

Zo'n terugroep actie -> gratis? Waarschijnlijk niet bij MSA?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan