BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Ik heb een originele set binnentassen voor de 1200RT te koop. De set is gebruikt maar netjes.


Prijs:135 euro inclusief verzenden.

full
 
Laatst bewerkt:
Van de week was er ook al iemand op het RT forum, die tassen kosten nieuw € 80 het stuk.
Heb geen interesse, gun je alleen een snelle verkoop.

Ik heb 89 betaald per tas. Maar heb de prijs verlaagd naar 135 euro inclusief verzenden!!
 
Eigenlijk komen we daar veel te weinig..., maar het is altijd zo'n saai stuk van hier naar daar, als je tenminste een beetje vlot richting N-Holland wil.

...of ze hadden de Afsluitdijk, en de dijk Lelystad - Enkhuizen van allemaal S-bochten moeten voorzien..., dan was wel weer leuk geweest... :+

Dat heb ik nou met "de andere kant" van het water. De leuke stukken beginnen pas na Harderwijk... -O-
 
Vandaag voor de "baas" voor overleg naar het altijd gezellige Marum (Groningen). Omdat mij voor de heenreis weinig tijd was gegund heb ik de heenreis volledig over de snelweg afgelegd. Niet zo heel spannend. Vanuit De woonplaats naar de A27, dan de A6 afjakkeren en bij Joure over gaan in de A7 tot afslag 32. Saai!!!!

De terugweg heb ik een deel binnen door gereden en ben zo via via naar Steenwijk gereden om daar de richting naar Emmeloord te pakken. Vanwege tijdgebrek en verplichtingen thuis bij Emmeloord de A6 opgedoken en zo naar Almere gereden. Bij Almere de A27 op richting Utrecht om bij knooppunt Eemnes de weer binnen door naar huis te rijden.

Veel snelweg maar toch weer effe lekker uitgewaaid.
 
Nu de 3e tank Euro 95 op de RT bijna leeg gereden. Na wat argumenten links en rechts gehoord te hebben dus afgestapt van het advies van BMW om er "High Grade" Euro in te doen met een advies voor 98 en een minimum van 95. Sinds ik de water koker R1200RS er bij rijdt, lijkt het blok van de RT nog soepeler, zelfs als ik met 95 rijdt. Vast dat de RT op 98 nog soepeler rijdt, maar ten opzichte van het ietwat "levendiger" LC vergelijkingsmateriaal kan ik prima leven met hoe de blauwe dame voortpruttelt op de minimum 95 variant. Dus hou ik het maar voorlopig op dat sapje. Kom nog steeds net niet aan de 1:20 en met de RS net over de 1:20 (ook met Euro 95).

Vandaag uitvaartdienst in Culemborg gehad. Vooraf was ik in de rouwkaart al geattendeerd op zeer beperkte parkeervoorzieningen, dus de RT gepakt ook al had ik de Kuga van Karin tot de beschikking. Auto parkeerplaats was inderdaad vol. Fietsparkeerplaats was op een lappie gras, lol gehad van de vorig jaar bij Wunderlich aangeschafte zijstandaard vergroter, zo stond de Blauwe Dame toch netjes "rechtop" toen de dienst voorbij was.

Op de terugreis nog langs een maat van me die voor de hobby een bierbrouwerij heeft, Vrijstad Culemborg. Ik was Vriend van Vrijstad geworden en mocht de oogst, het eerste kratje verschillende soorten bier, komen halen met ook een T-shirt. 24 flesjes in een passend doosje en dat gaat dan weer precies in de 52 liter topkoffer. Wat is het op zulke momenten toch ook een geweldig veelzijdig en fijn apparaat, die RT. Kratje had natuurlijk met spanbandje ook wel op de buddy gekund, maar dit voelde op de wat langere afstand toch prettiger.
 
Laatst bewerkt:
De zomervakantie nadert met rasse schreden en wederom is Portugal the place to be.
Nu heb ik wel zo'n leuk nieuw Revit airwave pak maar wat meer wind vangen zou wel lekker zijn. Ook al zal die soms (lees vaak) warm zijn ;)
Nu zit ik op twee gedachten: of ik rij zonder scherm (als het dus erg warm is) of ik ga het standaard scherm inkorten. Vraag is dan wel hoeveel korter.
Inkorten nog nooit gedaan maar schijnt goed te doen te zijn.
Voor welke optie zouden jullie gaan?

Tis nu in elk geval ook lekker hottie dus straks eens een ritje doen zonder scherm. Ziet er waarschijnlijk niet uit but who cares.....
 
Als je je scherm inkort, zou ik dat doen in stapjes van 2 a 3 cm en tussendoor proef rijden om te zien en voelen wanneer je genoeg (koel)wind vangt en tot hoever je wilt gaan voordat je 'last' krijgt van de wind !?

Hoeveel korter ... dat ligt aan de hoogte van je zadel en hoe lang je zelf bent !?

Succes ... en neem een tweede handje om uit te proberen ...

Misschien een R1200R een optie :+
 
Laatst bewerkt:
Thx, maar ook enig idee hoe in te korten? Is het te doen met fijne decoupeerzaag en dan (bij)schuren?
 
Robert, ik rij zelf ook met een Revit doorwaaier op de RT LC, maar als je de ruit op de laagste stand zet krijg je toch op je hele bovenlichaam rijwind :?
 
Hoop morgen te kunnen proefrijden op een R1200RT van 2013.
Nimmer op zoiets mogen rijden dus hoop dat het zo goed bevalt dat ik tot de koop ervan overga.
We zullen het gaan beleven.
Vr Gr
 
Robert, ik rij zelf ook met een Revit doorwaaier op de RT LC, maar als je de ruit op de laagste stand zet krijg je toch op je hele bovenlichaam rijwind :?

Nu weet ik niet of dat anders is op de LC maar als ik het originele scherm in de laagste zet dan krijg ik de wind vol in mijn helm. Ik vang uiteraard met mijn bovenlichaam meer wind dan met het grote Wunderlich scherm maar ik vind het niet veel.
Gisteren dus gereden zonder scherm. Wow, dat is weird. Maar eigenlijk best lekker. Dan krijg je past wind op je bovenlichaam! :Y Ik ben benieuwd hoe een korter scherm uitpakt die je dan evt. wat rechter zet. Misschien maar eens stukje plexiglas kopen om mee te spelen....
Vind um als 'naked' nog niet zo verkeerd ;)

y4miEk4mJp3hf6aPIZTaGsuSbXirgqeAcofX2WqMJPXYxf1lccUVcumln4pl-ll-xZlrXI1micYpK-OkOJU7JjiTsegf_dAYkjpiLcYgizpBQQz0Qv-v0eCV6CqUZelPgTe98A0BnaFO0ybRG4cK_M059SrA7RCDFYkyj_Ww80T3C95Nq9I4Vz9OfWLAA_sqWOguNKi3d-3j4wwSHu4PfdIcA


Ik had hier dezelfde vraag (en de antwoorden).

Aha. Slijptol en schuurband heb ik niet dus wordt het de decoupeerzaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan