BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

De kogel is door de kerk.

Na het berijden van 4 RT's nl. een R1100RT, R1200RT DOHC en twee R1200RT LC's, en een uitstapje naar een K1200GT gister een R1200GS LC Adv. gekocht.

1k0.jpg


Op 1-8-2017 wordt de RT LC omgeruild voor de GSA LC.

Ik hoop dat ik nog gedoogd wordt op dit draadje :P
 
Ik heb helemaal niks met snelheid, maar toch op der Autobahn wel eens 215 aangetikt.
Op de Afsluitdijk, na een geopende brug, wordt het max. 170. :$
Boven de 170 vind ik het rijden niet echt plezierig meer, gewoon omdat ik niet van erg snel houd. ;)

Yep. Motor was net een paar weken jong, en heb het nog genoemd in het Wales reisverslag van 2011.

ESA deed nix meer, en keiharde vering.

Ik : zweten... :/

Remedie toen : even van het contact af, en er weer op. Alles weer als nieuw toen.




Later..., in 2015 ofzo, in Oostenrijk.

Na een hevige regenbui, en de RT daarin buiten overnachten.

Volgende ochtend deed de ESA knop wederom nix..., na een stevig aantal keer drukken, en boos worden, deed alles het weer.

Tot op de dag van vandaag.

Later die dag, deed de startknop het een keer of 25 gewoon helemaal niet...

...en plotseling zomaar weer wel... :/



...om in 2017 dus definitief de geest te geven ; die startknoppeRT... :/

Maar dat is het nou juist: ESA werkt prima, voor de helft.
Comfort - Normaal - Sport werkt prima.
Helmpje - koffertje - twee helmpjes niet. :/
 
Laatst bewerkt:
hv121456 maakt de overstap:
De kogel is door de kerk.

Na het berijden van 4 RT's nl. een R1100RT, R1200RT DOHC en twee R1200RT LC's, en een uitstapje naar een K1200GT gister een R1200GS LC Adv. gekocht.

Op 1-8-2017 wordt de RT LC omgeruild voor de GSA LC.

Ik hoop dat ik nog gedoogd wordt op dit draadje :P

Tuurlijk; op een boxer-tractor rijden maakt jou als persoon niet minder gezellig

zie uitspraak backflash in openingspost.
 
Laatst bewerkt:
~
Ik heb helemaal niks met snelheid, maar toch op der Autobahn wel eens 215 aangetikt.
Op de Afsluitdijk, na een geopende brug, wordt het max. 170. :$
Boven de 170 vind ik het rijden niet echt plezierig meer, gewoon omdat ik niet van erg snel houd. ;)

Gelijk heb je. :Y Ik heb pas geleden nog een proefrit gemaakt, op een G310R, en dan is 140 wel een hele andere belevenis. 156km/h liep die maximaal.
 
Laatst bewerkt:
hv121456 wil ff Off Road:
De kogel is door de kerk.

Na het berijden van 4 RT's nl. een R1100RT, R1200RT DOHC en twee R1200RT LC's, en een uitstapje naar een K1200GT gister een R1200GS LC Adv. gekocht.

[afbeelding]

Op 1-8-2017 wordt de RT LC omgeruild voor de GSA LC.

Ik hoop dat ik nog gedoogd wordt op dit draadje :P

Uiteraard wordt je gedoogd op dit draadje. Want uiteindelijk kom je wel weer op een RT terecht :Y

Voor de mensen die niet mee waren naar de Eifel, onze toerleider nam ons mee over wat onverharde wegen. Daar is het zaadje dus gezaaid he, kijk maar eens op deze foto, je ziet Henk gewoon denken: "Man, wat zou dit weekend gaaf zijn op een GS!".
Heimbach18.jpg

Ik moet zelf biechten de RT voor dit weekend in de schuur te hebben gelaten en de RS te hebben gepakt...
 
Laatst bewerkt:
janc'borg schreef de uitspraak "uiteindelijk willen we allemaal een GS" aan Rob toe . . .:
Van harte gefeliciteerd Henk.
Was toch Rob met zijn uitspraak? Uiteindelijk willen we allemaal een GS.

En die heeft het weer van iemand anders geloof ik . . . Ben benieuwd wanneer ik zelf voor de bijl ga.

Jan voorlopig niet. Ik hoorde hem de volgende quote geven afgelopen Heimbach weekend:

"Moest ik op zoek gaan naar een andere motor, kocht ik weer deze DOHC RT!".

Zo bekruipt mij het gevoel dat er 2 soorten motorrijders zijn:

Zei die (ooit) GS (gaan) rijden.... en hunnie die nooit GS gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk is eerlijk, de GSA is een super fiets, denk dat je iets meer wind pakt dan bij een RT.
Keuze voor woon-werk zal het niet worden. Denk dat die fiets in het algeheel te breed wordt.
Ik hou de optie voor de toekomst dus open!
 
Enfin, ik was me dus bewust van het feit dat mijn uitlaat aan de voorzijde wel wat liefde en aandacht behoefde. Bij het zien van een zeer verdrietig ogende MTS 1200 was ik iets meer gemotiveerd om nog eens wat preciezer te gaan kijken bij mijn eigen RT. Oeps.... Pekel maakt meer kapot dan je lief is:
RTUitlaatVoor01.jpeg


Na wat uurtjes zwoegen met Star Glanz, Commandant 4, schuurspons, staalwol en Chroompoets werd het wel wat beter, maar verre van perfect...

RTuitlaatNa01.jpeg


Close up schieten de tranen je helemaal in de ogen...

Voor het gepoets en gezwoeg:

RTuitlaatVoor02.jpeg


Na het gepoets en gezwoeg:

RTuitlaatNa02.jpeg


Tip gehad van ...Ron... om toch maar eens met dat hele fijne watervaste zwarte schuurpapier aan de gang te gaan.. Beroerder kan het sowieso er niet meer van worden...
 
Laatst bewerkt:
Geen slecht resultaat Jeroen. Ik ben een paar weken geleden bezig geweest met een lading WD40 en poetskatoen. De eerste lading vuil was er af.
Binnenkort maar eens met chroompoets verder gaan, kijken of er nog resultaat is te halen.
Enig nadeel is dat je zo'n tijd op de knietjes zit voor een mooi resultaat. Doe dit soort dingen liever staand of mooi zittend.
 
Ze beginnen het énigszins te snappen bij BMW.
Eindelijk een zwart blok.

Tis even wennen, maar ik vind het niet slecht.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan