BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

...zit net us ff te kijken (voor de aardigheid) wat dan dat witte hotel (bord aan de gevel met : Pensjon :) :) ) in Granvin zo allemaal kost..., maar das inderdaad nogal van het stevige soort, qua prijs... :/

Kamer + ontbijt: 895 NOK = 96,20
Avondmaaltijd bestaande uit bord rendiervleessoep: 200 NOK = 21,50
Glaasje appelsap : 50 NOK = 5,40

Verder geen idee van prijzen in Noorwegen, eigenlijk.

Budget hotel: 590 = 63,45
Croissantje: 25 = 2,70
6-pack bier: 210 = 22,60
camping: 190 en 220 = 20,50 en 23,65 (1 pers. motor en tentje.)
euro: 14 tot 16 kr. 1,50 tot 1,75
98: 15 tot 17 = 1,61 tot 1,82
veerboot: 55 = 5,90

Verder zijn de tolwegen en tol tunnels voor motoren gratis. :)
 
nou, er zit wel verschil tussen de Jumbo croissants en de echte bakker croissants, maar toch qua prijs.
Een volkoren brood zag ik daar voor 40 Nok. :/

Ik ben bij een NL-vriendin geweest in de buurt van Oslo, maar die moesten ook met zijn tweeën werken om de tent draaiend te houden.

Toch denk ik zo langzamerhand dat het prijspeil in NL nog niet zo gek is. :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de RT achtergelaten bij de dealeRT en na wat administratief geneuzel sleutel van de R1200GSA (LC) in ontvangst genomen, op de GSA gestapt en onderweg gegaan.

Nog geen echte meters gemaakt maar die komen vanzelf.
 
Gefeliciteerd met de aanwinst Henk!

Kort berichtje vanuit de Franse Alpen. Het weer is beter dan in Nederland, maar voor de portemonnee niet. Momenteel bij de BMW dealer in Grenoble voor een nieuwe achterband.
Een steentje vond het nodig om een scheurtje in mijn achterband te maken waardoor die langzaam leeg loopt. Geluk bij een ongeluk kan ik zelf de dealer nog bereiken ipv dat de ANWB een handje moet helpen. En het voordeel is dat de achterband na de vakantie toch al vervangen moest worden.
Niet te min, het is zuur om een dag te verliezen aan zoiets stoms.

Ze handelen hier alleen in metzeler, ben benieuwd wat het gaat doen. Na verloop van tijd zal ik mijn ervaring hier weer eens melden.
 
En voor de geinteresseerden, succes met zoeken!

Edit: tinypic werkt niet echt. Als iemand nog een andere manier weet hoor ik het graag. Anders komt dat ergens volgende week wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Heren, graag even advies.
Kan iemand mij vertellen wat nou DE beste oplossing is indien ik zelf wat lucht in mijn achterband wil doen?
Het ventiel zit op een nare plek vind ik.
Ik zou tzt graag de mogelijkheid willen hebben om zelf de band van lucht te kunnen voorzien en heb wel een voetpomp thuis, maar betwijfel of die nippel gaat passen op dat wel heel lastige ventiel.
Graag tips en advies.
Bedankt alvast.
Vr Gr
 
Voor een overzicht van de verschillende soorten ventielenl zie:
Fietsventiel - Wikipedia
De onbekende factor is welke aansluitnippel jouw voetpomp heeft.
Mijn verwachting is dat dat de Dunlop-Blitz aansluitnippel is.
Wanneer dat het geval is kan je in de fietsenwinkel gemakkelijk een verloopnippel kopen.
 
Heel erg bedankt voor de reactie.
Dan zal ik aankomend weekend eens langs een fietsenwinkel gaan om mijn gevalletje bandenlucht op te lossen.
Vr Gr Erwin
 
Erwin, deze haakse ventielnippels zijn bij elke autoshop zowat wel te koop en anders ook wel bij een motoport vestiging.
Ik bedoel de middelste van het plaatje, het werkt prima bij het achterwiel.
Het zat bij mij in een banden reparatie setje.

full
 
Laatst bewerkt:
hv121456 is RT-AF:
Vandaag de RT achtergelaten bij de dealeRT en na wat administratief geneuzel sleutel van de R1200GSA (LC) in ontvangst genomen, op de GSA gestapt en onderweg gegaan.

Nog geen echte meters gemaakt maar die komen vanzelf.

En dat is niet geheel onopgemerkt gebleven! Ik was er met mijn buddy co, mijn zonne vizier was afgebroken in mijn BMW 6 systeem helm, dus die kwam ik ter reparatie inleveren, ik had ook nog een vraagje over de Shift Assist Pro van mijn R1200RS en mijn buddy co is nog altijd op jacht naar de juiste keuze in "Grote Mannen Motor". Die jacht lijkt nu toch echt zijn einde te gaan naderen, na bijna 2 jaar zoeken, proefrijden enz.
Dus op onderstaande foto:
HenkGS02.jpeg

Op de voorgrond Henk die zijn "Zo Goed Als Nieuwe" 2017 R1200GSA overhandigd krijgt met daarbij de nodige instructies die Roelof hem geeft.

Op de achtergrond mijn buddy co (blauwe pijl) die verkooppraat hoort van Roel (rode pijl) over de R1200RS (oranje pijl).

HenkGS01.jpeg


Ja ja, het is een mooie fiets.

De bedoeling was dat ik Henk al wegrijdend ook nog ff vast zou leggen, maar dat administratieve afhandel gebeuren duurde dus duidelijk wat langer dan het verkooppraatje van Roelof, de reparatie regelen van mijn helm en het krijgen van advies over hoe mechanisch mankement in mijn bak uit te sluiten. Maar iets zegt me dat ik nog ooit wel eens een foto van Henk ga maken op zijn Gee Esss Aaahhhh
 
Of je komt hier ff langs Erwin, heb altijd wel een oplossing voor je.
o.a. compressor met flexslang.

Als je uiteindelijk aan een banden wissel toe bent, kunnen ze ook een haaks vetiel plaatsen, heb je geen hulpstuk nodig, maar de oplossing in bovenstaande post werkt ook prima.

Succes, zie je binnenkort
 
Jeroen, super leuk om terug te zien :}

Het administratieve geneuzel is zoals verwacht goed gekomen en de stikker op de spiegel met daarop de tekst "Let op, nieuwe banden", is verwijderd. De eerste 350 km zitten erop.

:] :] :]

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
abhteh en Martin, dank mannen.
Ik zal eens op zoek gaan naar zo'n haaks verloop stukje.
Zoiets heb ik ook in de bandenreparatieset, maar die is speciaal bedoeld voor die patronen.
Op naar het weekend.
Vr gr Erwin
 
Helaas vandaag gehoord dat de reparatie van mijn BMW helm wat langer gaat duren. Rij nu een paar dagen met mijn oude HJC die ik voor de Schubert C3 had. Veel lawaaiïger dan de BMW helm, het zonnevizier doet het wel maar eigenlijk is het glas net niet genoeg getint. "Voordeel" van deze paar dagen is dat ik gedwongen zonder muziek rij, dus hoor ik, tussen de herrie van de rijwind door, de blokjes van de RS en de RT beter. Klinkt allebei prachtig eigenlijk.
Ben blij als de BMW helm weer gemaakt is, hij zit me net wat lekkerder en ik waardeer nu des te meer de geluiddemping van dat ding. Zal iets met aerodynamica van de helm te maken hebben. Nou maar hopen dat het zonnevizier klemmetje rechts het langer gaat volhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan