BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Ik denk dat de Bayerische Mensjes naar Harley Davidson gekeken hebben en gedacht mmmm......................dat kunnen wij ook.

Meer geld verdienen met aftermarket customizen dan met motoren verkopen.
 
Na een paar jaar toch weer een RT gekocht....

:) :) :)
full
 
Mooie motor.....
Mooie kleur.....
Van welk bouwjaar en wat heeft ze op de teller staan?
Ga je heel veel plezier mee beleven.
De mijne gaat steeds beter bevallen.
Heerlijke en eerlijke motorfiets.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Voor mij al weer tijde geleden. Maar het blijft een plaatje Ron
Motor karakter leek, door de diverse aanpaasingen, best wel op mijn huidige RS
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor.....
Mooie kleur.....
Van welk bouwjaar en wat heeft ze op de teller staan?
Ga je heel veel plezier mee beleven.
De mijne gaat steeds beter bevallen.
Heerlijke en eerlijke motorfiets.
Vr Gr Erwin

BJ 2010 en 37.000 km op d teller...ik ben bekend met de 1200RT versie voor DOHC...heerlijke motorfiets...!
Greetz,
Jack
 
BJ 2010 en 37.000 km op d teller...ik ben bekend met de 1200RT versie voor DOHC...heerlijke motorfiets...!
Greetz,
Jack


Mooie motor en idd weinig km's voor dat bouwjaar.

Mijn R1200RT bj 2010 is ingeruild op een R1200RT LC in 2014 . Op de 2010 versie stond toen een ruime 80.000 km op de teller.

Veel veilige en fijne kilometers op je RT.
 
Stel..., je woont in een klein buurtje.
En daar woon je inmiddels 14 jaar.

En op een kleine uitzondering na, is het in dat kleine buurtje gewoon akelig rustig.
Al 14 jaar.

En dan nu..., plotseling nieuwe buren..., en het is gedaan met de rust.
Totaal gedaan.

Over and out !

Lekker met de (buiten)deur van mijn werkplekje open, is er niet meer bij.
Want het is gedaan met de rust.

Na 14 jaar... :/

Gewoon mr. Visser bellen. _O-

Leuke ervaring B|


...kiekeboe..., na een hele lange tijd zomaar in het daglicht...
[afbeelding]

gevolgd door veel bla bla ......

En ik maar wachten op een smeuïg eind; iets met een deja vue of zo .........
 
Laatst bewerkt:
BJ 2010 en pas 37k... da's een bescheiden hoeveelheid kilometer ervaring.. Mijn 2010-er staat inmiddels op 54k...

Net warm gelopen die motoren.
Morgenavond wegbrengen voor de 70K beurt, tellerstand de 74K gepasseerd.
En nog steeds even soepel als dat ik begon.
Maar een poetsbeurt mag wel weer gebeuren na de vakantie, het Franse vuil is nog niet echt weg.
 
Zekers waaRT 1200.Ha ha ha ha
Vraagje aan jullie RT kenners.
1 van mijn dimlichtlampjes is gisteravond kaduuk gegaan.
Daarnet 2 nieuwe erin laten zetten, met het idee dat als de ene gaat de andere even kort een opn....krijgt en dan korte tijd later de geest geeft.
Net als bij auto's zeg maar.
Nu is mijn vraag deze: welk H7 lampjes raden jullie aan voor de RT?
Je hebt tegenwoordig zoveel keuze: blue light, white light, etc etc
Heb nu dus weer de originele, maar wellicht zijn er fijnere.
Graag jullie adviezen.
Vr Gr Erwin
 
In iedergeval geen BMW H7's, die gaan maar 15k mee.

Zelf heb ik Philips H7, type zou ik morgen effe op het werk moeten kijken.
Zitten er inmiddels zo'n 50k. in

In ieder geval geen oogverblindende xenos verlichting, hier heb ik al regelmatig over mijn mening ge-uit. :)


Bart, ik durruf het nu bijna niet meer te zeggen....

Maaruh....

Ik vindt dat blauw met die zilveren biesjes en dat bruine zadel....

Dus eigenlijk....

Hartstikke mooi... :$

:9~ :9~

Zorry! -O-

Geen Zorry Jeroen !!!
Ieder zijn smaak ;)

Die zilveren biesjes vind ik ook mooi; het zou zomaar kunnen dat die ook verschijnen op mijn carbonschwartz RT.
 
Laatst bewerkt:
...Ron... toeRT er op los.:
Een zondag-toeRTje :Y

[ bla bla bla ........ ]

We kiezen voor Noord-Holland, en 'duiken' daarom De Afsluitdijk op. Het mooie stukje historie waar nooit een spoorlijn overheen is gelegd, terwijl dat wel ooit zo bedacht werd.

Echter..., totale verbazing bij de Lorentzsluizen... :/

Want grote stralen water worden hier het wegdek op gespoten..., dus grote plassen met water, en dat betekent (voor ons...) even stapvoets rijden, om de PolaRT niet helemaal als een zwijn er uit te laten zien... :/ :/

Automobilisten kijken ons verbaasd aan..., want 'who cares'..., tis maar water..., toch...?
Dus waarom hier stapvoets rijden...??

Een van de redenen om niet meer met de RT naar Ootjes Friese recreatieverblijf te gaan, vlakbij Tjerkwerd, is deze maatregel van rijksflaterstaat; genomen in de strijd tegen het niet sluiten van het bedoelde brugdeel.
Het water wordt van beneden door een pomp op het wegdek gespoten en aangezien de sluizen aan de linker kant liggen en de Waddenzee rechts, heb ik de conclusie getrokken dat het water van enig zilt is voorzien. En aangezien ik niet in de winter rijdt vanwege het zelfde zilt, ga ik dus niet meer via de Afsluitdijk naar Friesland.

Heeft u daarnaast wel genoten van de opnieuw gestyleerde torens op de dijk, voorzien van reflecterende strepen ?
Zijn ze al een een hele tijd mee bezig.

Overigens is de dijk van IJlst naar Tjerkwerd inderdaad net geasfalteerd; vorig jaar was het een ramp om daar overheen te rijden en bij Blauwhuis zelfs onmogelijk.





Wij zijn onderweg naar Bergen aan Zee. Via mooie kronkelweggetjes, en langs mooie boerderijen.
Langs Schagen, Sint Maarten, en strak langs de Schoorlse Duinen.

Mooi gebied, maar zooooooow vreselijk druk, met als jammerlijk hoogtepunt het totaal overvolle Bergen.



...in Bergen aan Zee een stuk rustiger... :Y
[afbeelding]

[afbeelding]



Wij nestelen ons op een terrasje, en nemen 2x cappuccino, 1x appeltaart met slagroom, en 1x apfelstrudel tot ons... :9

Lekker in het zonnetje.
Met de geur van de zee op loopafstand.

Opa en Oma komen in een lange witte badstoffen badjas en op slippers voorbij slenteren..., en dan reist de vraag : waarom je als een soort van potloodventer kleden...??



Op het strand is het min of meer druk. De 1 maakt een selfie-met-zeeachtergrond van zichzelf. Een vader bouwt druk zandkasten terwijl zijn kinderen hem compleet zijn gang laten gaan, en ergens anders leuk op de foto worden gezet door moeders.

Mensen sjouwen heen en weer. Staan of liggen in zee. En wij..., wij staan in onze motorkleding strak aan zee te staan...

...en zijn op die manier een lokale bezienswaardigheid an sich... :/



...zandkasten bouwen met big-boys-toys... *O*
[afbeelding]



...ipv Bergen aan Zee, meer iets van Windschermen aan Zee... :/
[afbeelding]



...bijzonder verschil tussen links en rechts op ditzelfde strand...
[afbeelding]



...kindertjes aan het schepnetten, en mevr in het roze maakt blij een selfie van zichzelf...
[afbeelding]



...en papa aan het zandkasten bouwen... -O-
[afbeelding]

[afbeelding]



Tijd van komen.
Tijd van gaan.~[/quote]

Enkhuizen is next on the list. Uiteraard ook weer ernstig binnendoor. En wederom langs mooie boerderijen, en door best aardige omgevingen..., Nederland is eigenlijk best mooi zo... :Y

Een paar kilometers voor Enkhuizen, de verrassing van de dag..., want een groot pand (ex-meubelzaak) vol met boxers !

Dus..., wij omgekeeRT..., en kijken.
Gelijk ook maar ff tijd voor een natje-en-droogje.

Conclusie van deze dag : weer meer dan de moeite waard..., of is het 'waaRT'..?! ;)~[/quote]

Tsja, reminds me ...... :$

Ik heb ooit eens beloofd om een N-H toeRTje uit te zetten.
Dus: hierbij een peiling. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan