BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Gewoon blijven gaan ;) Als er nou een motor is waar je mee kan blijvan gaan is het de rt wel. Verwarming op standje 5 en :] :]

2zjmhyp.jpg
 
Mijn dashboard gaf gisterochtend maar max -2,5 aan terwijl het om 06.45 toch echt -10 was toen ik op pad ging. Maar het was lekker fris maar prima te doen :]
 
Gisterochtend de -6 gehaald, niet bij start maar onderweg. Gok dat het dus wel iets kouder was.
Vandaag, zeer verstandig achteraf, de motor laten staan. Lag een poederlaagje sneeuw, maar geen risico genomen.
Gisteravond al in dat poederlaagje gereden, geheel lekker zit ik dan niet.
Morgenochtend in de herkansing, kijken wat het weer mij dan brengt!
 
Ik moet zeggen dat het zitten in een compact speels koekblikje met de verwarming aardig open en het muziekje over 4 speakertjes al aardig begint te wennen. Gisteren tikje laat terug op Schiphol na een lekkere dag verstoringen omdat de stroom op Schiphol in één of ander computer hok was uitgevallen waardoor het mainframe op straat lag EN het back up systeem omdat ie ook ff geen stroom kreeg. Het waaide inmiddels lekker stevig toen ik bij het Pumaatje kwam en was een graadje of 8 onder nul. Moet bekennen dat ik het toen niet zo erg vond dat Sidney in de verwarmde garage thuis stond...
 
Gisteren -6,5. Maar sjemig wat een F.. wind zeg!

y4mEQmKZChJPE11SeGj0hC1WXkRN2UfMrP3_75mgRmdL5OW_Oorpjl9xTcG90tA8jvQPhaMsbx1pgiJRd-SP5YBsUIm9FgqTkwD9PYBrj2nAoi6lBtRxCncyQuWmgWNRK-iyIVcelCBhM48RGvvZGfc9-9oSlZGxTAfo6XHqs1QWD9qzsaN0fDUT361d6pOJG-y2mRKoHrwbzg0WxNaj0tFCw


Bij het afspuiten na thuiskomst was er een instant freeze! Motor toen maar meteen in de garage gezet. Kreeg gisteren ook 1 koffer na aankomst op werk niet meer op slot. Waarschijnlijk nog restje vocht wat bevroren was. Tja, in de garage is het ook niet echt warm deze dagen...

y4mYidEiK8IEVv5aAeeTX025Eg_dmrSnc9h-agsDNXJ4XJEV6zrzTX36mIz9Jw1tVXTrT0QWe04XFKJ9mdQMq82iZykmuzPUqjmAvJgCkDwi6L0aIcHfmbr5JL-9PWd1As1duF3D7I7vidPyC2Vzyk7XVeBD9HQ04VlhNkRLtkZfs6y1qSylOBhgUBUy9zmC9m85Lfxlosx7vG83CfbXa-hCg
 
Ik moet zeggen dat het zitten in een compact speels koekblikje met de verwarming aardig open en het muziekje over 4 speakertjes al aardig begint te wennen. ............. Het waaide inmiddels lekker stevig toen ik bij het Pumaatje kwam en was een graadje of 8 onder nul. Moet bekennen dat ik het toen niet zo erg vond dat Sidney in de verwarmde garage thuis stond...
Tsss, watje.... :+
 
Laatst bewerkt:
Het is een soort geluid waar we aan moeten wennen denk ik, haalt de motorbeleving aardig onderuit.
Nou moet ik zeggen dat de huidige Harley’s met open pijpen mij ook niet bekoren.
 
Nou..., als ik zie hoe mijn auto er uit ziet, dan bloedt mijn motorhart deerlijk alleen al bij de gedachte van al die pekelellende op al die mooie motoren... :/

De 4 wieler ziet er na afgelopen week uit alsof het ding een pekeldouche over zich heen heeft gehad...

...diep, en diep triest...

Wil een dezer dagen wel een foto van de 'pekel' motor maken, begint aardig wit eruit te zien.
Tijd voor regen en iets warmer weer.

Wel gisteren onderdelen laten bestellen om het kin-deel niet zo soepeltjes naar beneden te laten gaan. Merkte recent dat de klik best wel simpel ging, helaas bijna. Op de motorbeurs de verkoper van Shoei aangesproken, die het probleem graag kostenloos wilde verhelpen. Ben benieuwd naar de uitkomst.
Overigens gisteren voor de kou een paar onderhandschoenen gekocht. Nu zou kou verleden tijd moeten zijn!
 
Harley heeft een nieuwe sound ....

klik

..... of het nou zo'n verbetering is ....... :N

Weinigen hier die sowieso het hebben van een Harley ambieëren en die er nog zijn kunnen straks de poeplap flink trekken. Reactie van Europa op de import heffing die Trump heeft bedacht voor o.a. Nederlands staal is 20% heffing op HD fietsen, Bourbon en spijkerbroeken. De toch al niet echt heel goedkope HD wordt dan aardig onbetaalbaar... Dus dat nieuwe sound gebeuren zal niet gek vaak te horen zijn denk ik..
 
Weinigen hier die sowieso het hebben van een Harley ambieëren en die er nog zijn kunnen straks de poeplap flink trekken. Reactie van Europa op de import heffing die Trump heeft bedacht voor o.a. Nederlands staal is 20% heffing op HD fietsen, Bourbon en spijkerbroeken. De toch al niet echt heel goedkope HD wordt dan aardig onbetaalbaar... Dus dat nieuwe sound gebeuren zal niet gek vaak te horen zijn denk ik..

Kan mij ook niet voorstellen dat HD bikers gecharmeerd zullen zijn van het "geluid".

Ik zie mij ook nog niet een elektrische BMW kopen; heb er overigens wel op gereden; de scooter...trekt wel snel op.

Roelof.
 

Huh, nu weeeer een nieuw motorblok? Alhoewel.... WaterkokeRT is in 2019 ook al weer gauw 5 jaar geleden geïntroduceerd...

Maar goed, de 2019 fiets moet je dan sowieso niet hebben want: kinder ziektes. Dus dan wordt het 2020 of 2021 voordat de volgende gloedje nieuwe in die zin interessant wordt. Voor mij persoonlijk zou het winnen van een loterij (ja ja, ik verdien niet beroerd bij KLM, ik weet het) me wel wat makkelijker weten over te halen om tegen die tijd een dikke €18k (bij inruil) in een nieuwe fiets te steken . . . want het DeeOoHaaCeetje doet het nog best wel geinig.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het moet zien in de grootte van een upgrade van het motorblok, zoiets als van 2008-2009 model naar DOHC. Daarnaast zo te zien een facelift en de introductie van het Connectivity display op de RT, zoals we die al kennen op de R1200GS '18 en F750GS/F850GS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan