BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

[far hoeft niet zo nodig CO2 neutraal te hobbyen:]




Die elektrieke Concept Bike van BMW vindt ik er dan wel weer veelbelovend uitzien. Wel een tikje "naked", maar ik zou er niet meteen vies van zijn. :]

Hoezo CO2 neutraal, das alleen als je de energie opwekt met zonnepanelen, en zelfs dan kan je er nog over discussiëren.

Overigens vind ik het wel grappig die concept bike van BMW, maar een electrike motor lijkt me (nog) niet echt praktisch voor het doel waarvoor ik mijn RT heb.
Effe 500 km. rijden in een dagje zit er met zo'n ding (nog) niet in.

Ik ben trouwens benieuw wat die concept doet als de accu op is; zal ie gewoon omvallen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben trouwens benieuw wat die concept doet als de accu op is; zal ie gewoon omvallen ?
Nieuwe energie opwekken, aangezien dat de methode van afremmen is. Je kan niet zo de koppeling inknijpen en maar uitrollen.

Hoezo CO2 neutraal, das alleen als je de energie opwekt met zonnepanelen, en zelfs dan kan je er nog over discussiëren.
Verbruik ja, aanschaf van die dingen nog niet. Zijn er hier ook aan begonnen vanwege het verbruik. Maar er zit genoeg chemie in de panelen.
 
🤬


030718-2019-BMW-R1200RT-Facelift-004-engine-crop-633x379.jpg
 
Laatst bewerkt:
The headlights are slimmer than the lights on the current R1200RT. The 2018 model has panels on the windscreen covering the mounting points; it’s hard to tell if the new model will go without them or if they were just removed during testing.


full
 
Another change we spotted is what appears to be a large digital display. While it’s possible this could be part of the testing equipment, the shape of the plastic over the screen leads us to believe the R1200RT is getting a larger TFT screen. The current model has dual analog gauges beneath a smaller TFT display.

full
 
The cam covers aren’t the only things to have changed. The exhaust has a slightly different angle and doesn’t jut forward as much before curving toward the rear. There’s now room for a bit of bodywork to protect the front of the pipe.

full
 
...plus dat de topkoffer nu meer weg heeft van een broodtrommeltje... :+ :+ :+

En je hebt (optioneel ?) een 'tablet' voor je giechel... ;)
Dat broodtrommeltje heeft waarschijnlijk de functie van een datalogger.
Zie ook de S1000RR die eronder staat, met zelfde "broodtrommel" en met een veel te grote meneer erop :+
 
Kut, word ik zo maar weer op kosten gejaagd. Kan meneer BMW de update niet een tijdje uitstellen? De huidige doet het nog steeds.
 
Thx 4 the heads up Ron. Dat van die Alpha racing had ik elders al opgevangen, maar nog niet de link gelegd naar de upgrade.

Zo alles bij elkaar wordt een LC RT wel beetje bij beetje aantrekkelijker als opvolger van Sidney...
 
Wanneer BMW vasthoudt aan het introductieschema dat de laatste tijd is gehanteerd wordt het nieuwe motorblok eerst op een GS geleverd. De RT zal dan nog een klein jaar moeten wachten denk ik.
 
Wanneer BMW vasthoudt aan het introductieschema dat de laatste tijd is gehanteerd wordt het nieuwe motorblok eerst op een GS geleverd. De RT zal dan nog een klein jaar moeten wachten denk ik.

Dus model 2019 kent dan uitsluitend cosmetische verbeteringen? En de Alpha racing RT variant zonder kinderziektes dus pas vanaf 2022 met gerust hart te bestellen. Food 4 thought.
Sidney mot langs Mill voor een revisie van heur pootjes. Nog maar ff prakiseren of ik die munten in een gefacelifte kinderziekte vrije LC 125 pk/NM duw of nog ff 3 jaar wachten.

Wat mij sowieso gaaf lijkt om 1x in het leven mee te mogen maken: live bij de geboorte van mijn motor aanwezig zijn. Vorig jaar juli was ik bij de fabriek en kwam er achter dat dit prima te regelen valt. Inclusief het aansluitend naar huis rijden van de verse fiets... duur geintje, dat wel...
 
Zo, dat ziet er niet verkeerd uit...

Mijn Beemert mag ook wel weer eens worden ververst maar dat zal toch nog even moeten wachten. Niet dat ik erop uitgekeken ben, hij rijdt nog als nieuw.
 
Vandaag mailtje gedaan naar Motor Service Amersfoort. Het display van de RT praat over een Service beurt die gepland moet worden. Dat lijkt wel te kunnen kloppen, was er precies een jaar terug namelijk ook. Dat wordt dan de 60k beurt. Moet ik er nog wel een kleine 1.000 bij duwen en dat was ik wel van plan. Ons ben wel een klein beetje zuunig, die paar weekjes kan ik wel leven met de boodschap "SERVICE" in beeld (die trouwens gewoon weg te poetsen is met een standje handvat verwarming waar ik tot nog toe nog steeds niet bepaald vies van ben zeg maar).

Enfin, ...Ron... had al eerder bericht over ESA toestandjes. Dus ik heb dat bij MSA eens in de groep gegooid. Hun antwoord was dat BMW zelf daar geen onderhoudsvoorschriften voor hanteert. Op de vraag van mij of het hun verstandig lijkt was het antwoord: "Ja". En dat het dan best slim is om dan ook maar de veertjes te vervangen voor HyperPro, de boel ligt immers toch al uit elkaar. Plan is om de ESA schokdempers richting Mill te sturen, daar te laten reviseren en dan weer retour Ede. Er staat namelijk nog een R1200RS in de schuur hier en sinds kort is er ook een Puma tot mijn beschikking. Dus ik kan me wel een weekje of 2 redden zonder Sidney.

Maar dan ga ik toch stiekem een klein beetje rekenen. Veerpootjes toestand gaat me met HyperPro's toch wel gauw een €1.200 kosten schat ik zo in. Beurtje zal ook wel makkelijk richting de €400 lopen. Met een beetje pech blijkt volgens de micro meter van MSA de schijverij toch aan vervanging toe te zijn (die micro meter die ik bij de Motorbeurs op de kop heb getikt, daar snap ik niet gek veel van..)

Dan zit ik toch ook gauw richting de kleine €2.000,- als . . . de Dunlopjes er niet af hoeven (denk het trouwens niet, nu 15k me weg gerold en ze lijken mij nog prima).

Ik hou dus rekening met een investering van €2.000,- over een kleine maand. Gelukkig keert KLM dan de winstdeling uit, dat maakt de pijn wel iets minder.

Maar.... stel nou dat ik voor mijn Sidney bij inruil eens een rooitje of 7 zou kunnen vangen (volgens Jan moet ik daar een beetje van uit gaan).... dan spoel ik voor €4.450 de kilometerteller een kleine halve ton terug en de leeftijdsteller 2 jaar(<-Klik). Is de pekel schade ook meteen als sneeuw voor den zon vertrokken.
2018032721151506-bd1b8849-6419-4cee-860e-9a531bbbd46e-X2.jpg

beetje pekel schade...

Aan de kleur van Sidney 2.0 ligt het niet en alle meuk die ik er bij gekocht heb en op Sidney 1.0 heb geschroefd, kan allemaal worden overgezet. Denk dat ik toch maar eens, voordat ik Sidney bij MSA inlever, even ga kijken in Hoogeveen...

Slechts een paar "maar"-tjes die ik kan bedenken:
  1. Bij Sidney is knopperij links en rechts al vervangen, hoe staat dat bij Sidney 2.0?
  2. Voor die €2k die ik Sidney zou stoppen krijg ik wel HyperPro pootjes...

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen???
 
Zolang Sidney 1.0 technisch nog niet op is kan je er aan sleutelen wat je wilt. Voordeel is, je weet wat er aan onderhoud mee gebeurt is.
Wat betreft de veertjes: esa revisie en alleen een paar nieuwe veren kan toch nooit zoveel kosten, of heb ik je afgelopen zaterdag verkeerd begrepen?

Wat betreft het lint, vanaf eind 2010 is die eruit gesloopt, bij de nieuwe heb je daar dan geen ongein meer van.

Overigens: 10k in 6 jaar, is nog niet eens wat ik in een maand weg trek.... triest weinig voor een ReiseTourer!

En wat ik eerder zou doen, setje knappe velgen op de kop tikken en in de winter van velgen wisselen, a la Thijs! Kan je ook gelijk een banden wissel op een voor jou slim moment doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan