BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Oh, in lijn met wat Ab net zegt: het antwoord op de vraag of ik voor de bijl zou gaan als die Spezial Option 719 RT 2018 (zoals getoond op dat plaatje hierboven) als Occassie beschikbaar komt.... dat luidt...

JAAHHHH!!!!

Ben ik jullie alvast voor.
 
Ik ga eens kijken wat er daar op dat pekel plekje gebeurt als ik er een ovaaltje wrap folie op pruts. Baat het niet, schaden zal het ook wel niet denk ik.

Jeroen,

Dan ben je wel wat marginaal bezig.....zou willen aanbevelen een poedercoating te overwegen.
Wellicht dat MSA dat zonder al te veel problemen en betaalbaar kan regelen....

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
En als je de gifbeker dan helemaal leeg drinkt en gewoon 10 ruggen meer neerlapt ......
Maar als er dan met zo'n serieuze hoeveelheid poen gesmeten gaat worden.... dan wil ik toch eigenlijk wel de "Droom Fiets" als vervanger van Sidney. ...
Wees maar blij dat Karin hier niet meeleest....dan kijkt ze je ff niet meer aan, na de nog heel recente aanschaf van RooS... :N

..ik zeg, zet 't uit je hoofd en ga lekker genieten van je weelde.... *D :t
 
Thijs67 spreekt Jeroentje vaderlijk toe:

[...]

Wees maar blij dat Karin hier niet meeleest....dan kijkt ze je ff niet meer aan, na de nog heel recente aanschaf van RooS... :N

..ik zeg, zet 't uit je hoofd en ga lekker genieten van je weelde.... *D :t

Je hebt helemaal gelijk Thijs, RooS is pure weelde en ook Sidney is zeer zeker geen verkeerde fiets. In ieder geval een heel mooie fiets.

Het inruilen van Sidney gaat daarom ook voor nu uit het hoofd. Het plan van aanpak is als volgt:

  1. Sidney een 60k beurt
  2. Op jacht naar een setje redelijke/knappe velgen voor Sidney (idealiter vindt ik die dingen wel binnen een maand of 3 want dan zijn de bandjes op)
  3. Deel van de winstdeling 2018 gaat op de spaarrekening
  4. Groot deel van de opbrengst van de verkoop van het vakantiehuisje van mijn moeder gaat in de spaarhypotheek (wegens Franse wetgeving ben ik met het overlijden van mijn moeder voor 1/6e deel eigenaar geworden van het vakantiehuisje dat deze maand is verkocht)
  5. Verschil in maandelijkse inleg voor de spaarhypotheek dat door de tussentijdse extra storting wordt veroorzaakt gaat dan ook richting de spaarrekening
  6. De helft van de compensatie betalingen van het later met pensioen gaan, ook richting diezelfde spaarrekening
  7. Tegen de tijd dat daar op die spaarrekening een ruggetje of 15 verzameld zijn, (jaartje of 3, 4 vanaf nu) ritje richting Van Harten
  8. Roel vertellen welke fiets hij moet rochelen (te weten, de 146 pk fiets in Planet Blue Spezial, alle opties behalve de radio). Ik begreep dat ze ook niet te beroerd zijn om occassions uit Die Heimat te importeren. Gezien het feit dat ik verwacht dat de eerste 146 pk RT fietsen zo eind dit jaar van de band komen rollen, zal er over een jaartje of 3, 4 toch wel een knap occassion exemplaar te vinden moeten zijn dunkt me.

Ik weet niet zeker of ik de pekel velgen nog ga poedercoaten dan wel laten spuiten, ik gooi ze in ieder geval niet weg. En ga ondertussen eens kijken hoe dat nou zit met die winterbanden voor motoren, we zijn dan n.l. weer een seizoen verder. Ik was best tevreden hoor met de performance van de Road Smart III in de koude, maar als er toch een setje velgen over is, dan kunnen daar net zo makkelijk winter bandjes op. Dan slijten de toekomstige RS III bandjes immers ook minder snel.
 
Laatst bewerkt:
_O-

Ik denk dat Jeroen echt onnavolgbaar is in het delen van wel en wee..
Maar ook in het zichzelf moeilijk maken zeg. Sjemig.

Waarom nou een 2de set wielen bijv? Je laat die dingen spuiten en klaar. Die van mij zijn ook gespoten, rij ik al onbehandeld inmiddels al 7 winters mee rond en zien er nog netjes uit. Enne, er zijn toch geen echte winterbanden voor de motor....

Die hyperpro's zou ik skippen. Heb je nog nooit gehoord over slecht weggedrag ofzo dus niet nodig zou ik zeggen. Revisie van je huidige shocks is nuttig! Daar moet je nog tijd mee doen. En kan uiteraard ook in de papieren lopen afhankelijk van wat ze aantreffen. Meen me te herinneren dat Bart ook problemen met zijn ESA shocks had.

En gewoon genieten van de pretkm's met de RT!! :] :]
 
Ik heb mijn originele toeter verwijderd en vervangen door een Stebel Nautilus compact black. Echt een vette toeter en al menig automobilist zich rot laten schrikken! :)
Ik heb um linksvoor weggewerkt achter het zijpaneel. Zit zodoende niet vol in de wind en is dus goed beschermd. En dus echt heel blij met die db's!!

DB's aan de voorkant en db's aan de achterkant! :+
 
Laatst bewerkt:
...Ron... relativeert en reflecteerd...:

[...]


...af en toe denk ik wel eens over mijzelf, van ben ik toch een nutteloze eikel..., maar als ik dan lees hoe druk een ander is met allerlei gekkigheid, dan ben ik blij dat ik mij over niet veel randzaken druk maak...

:+ _O- :+ _O- :+




...oh ja..., en voor punt 8 hoef je natuurlijk niet naar A'foort... ;)

Blij dat mijn overpijnzingen je een beter beeld van jezelf geven! At your service.
Zal tzt jou eerst een PeeBeetje doen of jij niet zo’n fiets kan transaliëren!
 
Wobbert gelooft in velgen spuiten en niet in winterbanden voir de motor:
_O-

1) Ik denk dat Jeroen echt onnavolgbaar is in het delen van wel en wee..
Maar ook in het zichzelf moeilijk maken zeg. Sjemig.

2) Waarom nou een 2de set wielen bijv? Je laat die dingen spuiten en klaar. Die van mij zijn ook gespoten, rij ik al onbehandeld inmiddels al 7 winters mee rond en zien er nog netjes uit. Enne, er zijn toch geen echte winterbanden voor de motor....

3) Die hyperpro's zou ik skippen. Heb je nog nooit gehoord over slecht weggedrag ofzo dus niet nodig zou ik zeggen. Revisie van je huidige shocks is nuttig! Daar moet je nog tijd mee doen. En kan uiteraard ook in de papieren lopen afhankelijk van wat ze aantreffen. Meen me te herinneren dat Bart ook problemen met zijn ESA shocks had.

4)En gewoon genieten van de pretkm's met de RT!! :] :]

1) Aard vh beestje. Altijd “wat als” scenario’s aan het bedenken

2) Als ik voor bijvoorbeeld €150,- een setje knappere velgen vindt dan die ik nu heb (vorig jaar zo’n setje gespot op MP, heb wel spijt dat ik die niet gekocht heb) dan lijkt mij dat een paar euri goedkoper dan bestaande velgen laten spuiten. Addertje hierbij onder het gras is de banden druk meter, eerlijk gezegd denk ik dat het daarmee een uitdaging wordt om goedkoper een 2e hands setje te kunnen vinden dan het laten spuiten (waar heb je dat laten doen Robert?)
V.w.b. winterbanden voor 2 wielers, die bestaan echt al een poosje hoor. Maar of ze al voor onze velg maat bestaan, dat weet ik niet. Als ik nou per ongeluk zou slagen voor een geschikt setje velgen met RDC, dan heb ik alle tijd van de wereld om met mijn oude aan de slag te gaan. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af wat er mis zou zijn met die dingen schuren en met Hammerrite antraciet te verven. Alleen voor de winter immers. Zie je ook niet zo snel dat ze vies worden. Leuke winter doorrij tips las ik hier.

3) HyperPro’s skip ik sowieso. Enig dillema: laat ik de ESA (preventief) onderhouden of wacht ik gewoon tot ik problemen met ESA ondervind? BMW zegt niets over (preventief) ESA onderhoud in haar onderhouds voorschriften... Maar JJ Suspension zegt dat het eigenlijk elke 30k zou moeten.

4) Doe ik zeker! Rijden op Sidney is nooit een straf geweest. Ik ben echter ook niet doof voor de feedback die LC overstappers zoals Leon, Henk en Ab geven: meer “oempf”, makkelijker sturen, meer pret. Vandaar dat ik verwacht dat op enig moment Sidney gaat wijken voor Sidney 2.0. Maar voor het zo ver is zal de pReT kilometer telleRT van Sidney 1.0 wel aardig tegen de ton zijn aangekropen..
 
Laatst bewerkt:
Oh en als dat dan gelukt zou zijn met Hammerite velgjes semi knap te krijgen en komend seizoen komen er echte winterbanden voor de RT, dan zou ik niet weten waarom ik dan op dat oude setje velgen dat ik voor een paar tientjes semi knap heb gemaakt (potje primer en potje hammerite, 2 kwastjes), een setje winterbanden zou aanschaffen. De Roadsmartjes 3 slijten niet echt van ‘s winters op het zoldertje liggen. Voordat ze de kans krijgen te oud te worden, is het profiel er al afgereden. Ik mot alleen leren die wielen er af halen en weer op zetten. Baat het niet, zo’n winterband, schaden zal het toch ook niet?
 
Laatst bewerkt:
Dat winterbanden bestaan voor de motor weet ik wel maar niet voor de RT (volgens mij dan). En ik lees dat jij in de winter niet meer op de RT rijdt dus ????????

En jij gelooft BMW met wat ze zeggen over onderhoud op de schokbrekers? Geen enkele schokbreker is onderhoudsvrij. En als je wacht tot het stuk gaat ben je misschien te laat... In mijn optiek is het verkeerd bezuinigen.

Spuitwerk is destijds via de huisspuiter van VH gegaan. Maar er zijn genoeg adresjes. Informeer gewoon eens bij de boys van MSA. Dan weet je tenminste om welk bedrag het gaat.

En niet 'gek' laten maken door 'Ik ben echter ook niet doof voor de feedback die LC overstappers zoals Leon, Henk en Ab geven: meer “oempf”, makkelijker sturen, meer pret.'
Ik geloof daar niet in n.l. Wel dat zij dat uiteraard zo beleven maar dat het anders is dan mijn beleving. En zeker niet vwb de faktor pret!
 
Zo, vandaag begonnen met de VUT. :/
Weer een hoofdstuk in mijn leven afgesloten. :)

Vanavond eerst de RT maar eens een poetsbeuRT geven en lekker gaan sturen volgende week :)
 
Laatst bewerkt:
Dat winterbanden bestaan voor de motor weet ik wel maar niet voor de RT (volgens mij dan). En ik lees dat jij in de winter niet meer op de RT rijdt dus ????????

En jij gelooft BMW met wat ze zeggen over onderhoud op de schokbrekers? Geen enkele schokbreker is onderhoudsvrij. En als je wacht tot het stuk gaat ben je misschien te laat... In mijn optiek is het verkeerd bezuinigen.

Spuitwerk is destijds via de huisspuiter van VH gegaan. Maar er zijn genoeg adresjes. Informeer gewoon eens bij de boys van MSA. Dan weet je tenminste om welk bedrag het gaat.

En niet 'gek' laten maken door 'Ik ben echter ook niet doof voor de feedback die LC overstappers zoals Leon, Henk en Ab geven: meer “oempf”, makkelijker sturen, meer pret.'
Ik geloof daar niet in n.l. Wel dat zij dat uiteraard zo beleven maar dat het anders is dan mijn beleving. En zeker niet vwb de faktor pret!

Ik ken geen enkele onderhoudstabel voor een wegmotor waarin er service aan de shock wordt voorgeschreven.
 
Zeker ......

Ik was het zo zat afgelopen winter op het werk dat ik per 1 april (een grap) dat ik heb opgezegd.

Nu eerst een paar maandjes sabattical en dan maar weer verder kijken. :/ :/
 
Jemig Bart, dat zijn stevige beslissingen die je niet in de koude kleren gaan zitten....
Ik hoop dat het gaat lukken te genieten van de Time Out en dat er aansluitend een job gevonden is waarbij je plezier in het werk hebt.

Vwb genieten van de Time Out, weer goeroe Marco Verhoef hoorde ik “temperatuur explosie” zeggen...
 
Robert: dat ik niet zou gaan rijden in de winter met Sidney is door mij dan niet duidelijk genoeg gecommuniceerd. Geen code oranje of rood en bij voorkeur geen pekel -> RT. Behalve simulator diensten buiten de spits, dan kost motor rijden iets meer tijd dan dat het opleveRT (pak aan/uit doen). Ik zal waarschijnlijk ook iets minder vaak nat geregend worden, want buiten file tijd met een bak water zal ik ook het Pumaatje pakken. Incidenteel zal Sidney wel eens wat pekel tegenkomen denk ik. Maar niet op de schaal zoals de afgelopen 4 winters. Als ik op reis ga en de weersverwachting geeft geen aanleiding om gestrooi te verwachten, dan zal dat als ik 3 of 4 dagen later weer met Sidney naar huis ga wel eens veranderd kunnen zijn, nou in dat geval moet ik Sidney maar ff afspoelen bij thuiskomst.

Als ik fabrikant van winterbanden voor motorfietsen was, dan zou ik vlot zorgen een product voor de RT te hebben. Een aanzienlijk deel van de winter doorrijders zit op een RT.... Deze winter telde ik er op 1 moment 7 in het motorhok te Schiphol. Eerstvolgende “grote” groep was idd de GS (5). Van de rest van de merken/types stonden er maar sporadisch van elk meer dan 1.. In ieder geval stond er in totaal helemaal niet zo veel enduro spul.
 
Jemig Bart, dat zijn stevige beslissingen die je niet in de koude kleren gaan zitten....

Zeker niet.
Na ruim 2,5 jaar struggelen de sprong in het diepe genomen.
Er kwamen steeds meer dingen bij die niet overeenkomen met mijn idee van leuk werken.
Afgelopen januari werd de bekende druppel in de emmer gemikt. B|

Voor mij een nieuwe uitdaging, voor mijn direkte collega's een kleine ramp.

Ik hoop dat het gaat lukken te genieten van de Time Out en dat er aansluitend een job gevonden is waarbij je plezier in het werk hebt.

Heel belangrijk ! ;)

Vwb genieten van de Time Out, weer goeroe Marco Verhoef hoorde ik “temperatuur explosie” zeggen...

Eén van de redenen om de winter uit te zitten :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan