Vraag bij originele uitlaat aanpassen

mikejux

Die hard MF'er
4 jul 2007
484
20
Beste mensen.

Ik heb voor mn dorsoduro n originele uitlaat gekocht om deze aan te gaan passen. De reden is dat ik het geluid van n slip on erg mooi vind (donkerder, lager)
Maar het uiterlijk zelfs mooier vind origineel.

De foto hieronder geven 1 het origineel en 2 en 3 zijn van de eventuele aanpassing.

Mijn vraag is nu. Zou dit het gewenste resultaat geven zonder dat het te hard gaat. Ik wil niet voor n asociaal geluid gaan maar voor n mooi donkere grom. Of zou hier toch meer demp materiaal bij moeten?
full
 
Ben bang dat ie helemaal niet meer gaat dempen :/
Een paar geperforeerde buizen met demperwol erom zou mooi zijn,maar je moet hem ook weer dichtlassen.
Kom je er niet makkelijk bij om demperwol te vervangen.
 
Heb laatsten bij mijn Multistrada 1200 de originele demper/kat ook helemaal leeg geplukt en vervangen door rvs perfobuizen met keramische doek er omheen.Nu een mooie donkere brul en optisch is er niks veranderd. :)
 
Bij een vervaningsdemper van bv Bos of 2-brothers wordt het staalwol dmv ijzerdraad op zijn plaats gehouden.
Dit mis ik op de foto, ben bang dat het staalwol er snel niet meer mooi omheen zit.
Ook zou ik kiezen voor een dempingswol die geschikt is voor hogere temperaturen, deze steenwol is niet echt geschikt.
Ga eens langs een isolatiebedrijf en vraag naar superwol, wit van kleur, in diverse dikte's, en tot temperaturen van rond de 1100 gr geschikt.
 
Super bedankt vast voor de reacties. Ik ga zeker nog even op speurtocht voor het keramische doek en/ of Super wol.

Maar toch benieuwd.... wat zou het resultaat zijn om puur de Schotten weg te halen en de uitlaat verder open te laten. Zou het geluid (met kat) dan toch te luid worden?
 
Super bedankt vast voor de reacties. Ik ga zeker nog even op speurtocht voor het keramische doek en/ of Super wol.

Maar toch benieuwd.... wat zou het resultaat zijn om puur de Schotten weg te halen en de uitlaat verder open te laten. Zou het geluid (met kat) dan toch te luid worden?

Het geluid is dan wel harder, maar wordt alleen maar minder diep.
 
Gaat t dat denk ik toch worden.

Iemand toevallig nog n goed adresje om de rvs buis en demping wol te bestellen. Heb natuurlijk al wat gegoogled maar misschien hebben sommige hier al n betrouwbaar en goed adresje?
 
Gaat t dat denk ik toch worden.

Iemand toevallig nog n goed adresje om de rvs buis en demping wol te bestellen. Heb natuurlijk al wat gegoogled maar misschien hebben sommige hier al n betrouwbaar en goed adresje?


Weet niet waar je huis woont maar ik heb nog wel wat liggen, insulfrax isolatie materiaal.
Ik heb pas mijn oude zelfbouw demper open gemaakt, spul houdt best goed...
full

full


Check effe de laatste twee pagina's in mijn topic... daar heb ik een nieuwe demper gemaakt met action pannensponzen, werken ook goed..
ander blok inbouwen

Groet Rucarodi...
 
Weer n klein beetje verder. Nu even het een en ander bestellen. Iemand nog n goed adresje voor de geperforeerde buis en opvulmateriaal.?

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan