WSBK seizoen 2017

Dat is absoluut zo. Spanning alleen helpt de populariteit van de sport niet helaas.:Y Doe ik er ook nog two cents bij ;)Mede daarom leek me 1 algemeen WSBK topic wel handig en overzichtelijk.Juist, ook mede daarom dit topic :Y

Misschien dat je OP kan aanvullen met wat info zoals kalender met tijdschema's
 
Ik ben er bij in Assen.
Het Wilhelmus klinkt toch niet zo verkeerd?

Toprijders genoeg in het WSBK.
Rea, Sykes, Davies, Melandri, vd Mark, Lowes, Hayden....

Misschien dat wat meer fabriekssteun zou helpen, maar ja, race on sunday, sell on monday gaat al een tijdje niet meer op.

Het blijft gewoon een ontzettend snelle klasse. De poletijd van Rea op PI had niet misstaan in het Motogp veld. :P :] *O* :t
 
En nou ophouden allemaal :+ ikke dus ook :$

Vroeguh was alles :Y anders (beter :t )dus ook motorraces :Z
Alhoewel de periode van Doohan :Z

Wie niet kijken wilt :N so what :W

:^ Beetje positiviteit mag wel :Y
 
Ik ben er bij in Assen.
Het Wilhelmus klinkt toch niet zo verkeerd?

Toprijders genoeg in het WSBK.
Rea, Sykes, Davies, Melandri, vd Mark, Lowes, Hayden....

Misschien dat wat meer fabriekssteun zou helpen, maar ja, race on sunday, sell on monday gaat al een tijdje niet meer op.

Het blijft gewoon een ontzettend snelle klasse. De poletijd van Rea op PI had niet misstaan in het Motogp veld. :P :] *O* :t

:}
 
Ik zit in de seizoensreview van 2001 en pas die van 2000 gekeken.
Man, man! Geweldigde races! Geweldige namen.
King Carl Fogarty, Troy Bayliss, Troy Corser, Frankie Chili, Colin Edwards, Akira Yanagawa, Aaron Slight, Noriyuki Haga, Ben Bostrom, Gregorio Lavilla, Neil Hogdson, James Toseland, Ruben Xaus, Stephan Chambon, Teddyuki Okada, Broc Parkes, Regis Laconi, Peter Goddard...

In mijn ogen de topjaren van het WSBK.
Niet alles was vroeger beter maar sommige dingen wel..................
 
Tja in tijden van Hodgson en Xaus was het ook maar een veredelde ducati clubrace, en die tijden er voor met die verschijdene 750 4cilinders was eigenlijk qua motoren niet mooier dan nu (gave machines hoor dit jaar :9~ ),
Denk dat voor velen een bepaald sentiment of emotie een bepaald jaar een hoogtepunt vind, maar er zijn nu nog zeker jaarlijks nog wedstrijden die kneiterspannend zijn en zeker het kijken waard..
 
In het iets recentere verleden, zeg 2008/2009 viel er ook nog genoeg te genieten hoor in het WSBK en WSS. Het is voor mij puur de afgelopen paar jaar dat ik het minder leuk vind gaan worden. Eigenlijk dezelfde jaren waarin de GP weer wat spannender wordt. Hoe dan ook kijk ik alles :Y
 
Het blijft gewoon een ontzettend snelle klasse. De poletijd van Rea op PI had niet misstaan in het Motogp veld. :P :] *O* :t
Ja, alleen ziet het er toch wel anders uit als een MotoGP machine door de bocht gaat. :9~

Maar ik heb toch alle races voor het WSBK op mijn werk met pen op de kalender geschreven. :Y
 
Ik vind er ook geen reet meer aan! Kut motorracen allemaal! En toch iedere keer weer kijken hè :X :') _O-
 
Nieuwe regels zijn vooral voor Sykes een nadeel lijkt het. Kwalificeren kan Tom zeer goed, en in race 1 zal hij vaak podium rijden. Maar in race 2 snel door het veld rijden, kunnen Chaz en Rea toch beter. Benieuwd wat Michael laat zien dit weekend, 2x top 6 zou mooi zijn.
 
Het heeft er inderdaad wel iets van weg dat Lowes dit jaar dichter bij de Kawa/Ducati motoren zit. Dat is op zich goed nieuws, want vorig jaar kwamen Guintoli en Lowes zelden dichtbij de podiumgevechten. En Michael lijkt er beter voor te staan dan in Phillip Island, wat me ook deugd doet! Mijn zaterdagochtendplan is in ieder geval voor de buis zitten!
 
Nieuwe regels zijn vooral voor Sykes een nadeel lijkt het. Kwalificeren kan Tom zeer goed, en in race 1 zal hij vaak podium rijden. Maar in race 2 snel door het veld rijden, kunnen Chaz en Rea toch beter. Benieuwd wat Michael laat zien dit weekend, 2x top 6 zou mooi zijn.
Met een 7de tijd in FP1, op 0,7 van #1 Rea, zit 'ie er goed bij en is alles nog mogelijk.
 
Heb de tijden enzo een beetje gevolgd. Echt pieken op het eind lukt van der Mark nog niet, al stond ie tot een aantal minuten voor de streep wel op de 4de plaats.

Tijden waren wel redelijk constant naar mijn inziens. Dat Lowes erbij zit is positief, maar Michael gaf 2 weken geleden wel heel duidelijk aan het lek boven te hebben.

Ik ben benieuwd, morgenochtend plat voor de buis!
 
Voor degene die graag voor de prijs van zaterdagtickets toch eigenlijk wel de zondag willen zien tijdens het WSBK weekend op Assen, maar daar geen duurdere passe-partouts voor willen kopen, er zijn op vakantieveilingen een aantal veilingen per dag met deze passepartout tickets !

Ik had 2 tickets voor 60 euro inc. verzenden en administratie kosten!
 
Laatst bewerkt:
Je kan wel concluderen dat Michael, ondanks dat het wat minder gaat dan vorig jaar, de goede stap heeft gezet om naar Yamaha te verhuizen. :X
 
Je kan wel concluderen dat Michael, ondanks dat het wat minder gaat dan vorig jaar, de goede stap heeft gezet om naar Yamaha te verhuizen. :X
Idd de Honda tot nu toe :N ,jammer voor de rijders zeker Hayden die toch zeker meer had verwacht van het grote merk uit Japan.
Denk niet zo zeer dat het nu al een podiumfiets zou zijn maar de late levering is toch een vet lachertje.
 
Idd de Honda tot nu toe :N ,jammer voor de rijders zeker Hayden die toch zeker meer had verwacht van het grote merk uit Japan.
Denk niet zo zeer dat het nu al een podiumfiets zou zijn maar de late levering is toch een vet lachertje.

Net als, wayback 2004, met de eerste CBR1000RR toen Ten Kate instapte bij de Superbikes met Chris Vermeulen. Bijna standaard fiets tijdens eerste race. Philip Island was toen effe een uitschieter, maar het begin was moeizaam. Toch zeer knap ontwikkelingstempo gehad en aan het eind van het seizoen waren het de toppers en 4de in het kampioenschap met slechts een kleine afstand tot de nr 1.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan