WSBK seizoen 2017

Leuk zo’n opdrogende natte race.

Congrats to Rea en sterk teruggekomen van Mickey 💪🏻
 
Echt respect voor Rea, daar staat geen maat op *O* :} :] maar wat een boring kampioenschap en tevens een emotieloos geheel om zo op zaterdag kampioen te worden terwijl er op zondag nog gereden moet worden :z
 
Ik vind het toch maar knap van die MV (en Camier uiteraard) dat hij bijna altijd vooraan zit :}
 
In de breedte te weinig rijders die het Rea lastig kunnen maken en dan is Kawasaki ook nog eens de enige fabriktant die volledige focus bij het WSBK heeft daar waar de anderen druk zijn met de MotoGP.
Beide factoren zorgen voor het grote verschil.
 
Marquez 3 dagen laten testen op de Fireblade en eens een wedstrijd mee laten doen. Kijken wat hij ermee kan.

Rossi heeft in 2010 eens getest op de R1. Was toen herstelde van die beenbreuk...
Reed op maandag even sneller rond dan de vaste rijders de dag ervoor :}
Dus reken maar dat Marquez vooraan meedoet op de Blade!
 
Marquez 3 dagen laten testen op de Fireblade en eens een wedstrijd mee laten doen. Kijken wat hij ermee kan.

Goed idee!
Maar als je kijkt naar Bradl die toch goed meekwam op de Tech3 in de MotoGP effe geleden is Rea toch wel echt een klasse apart in de worldsbk. Toch wel benieuwd wat hij kan op een goede fiets in de MotoGP. Op de Honda deed hij het niet slecht met zijn klassieke rijstijl.
 
Goed idee!
Maar als je kijkt naar Bradl die toch goed meekwam op de Tech3 LCR Honda in de MotoGP effe geleden is Rea toch wel echt een klasse apart in de worldsbk. Toch wel benieuwd wat hij kan op een goede fiets in de MotoGP. Op de Honda deed hij het niet slecht met zijn klassieke rijstijl.

Fixed. :Y

Rea had in de MotoGP best wat moois kunnen laten zien, maar de fabrieksmotoren met winkansen zijn allang bezet. Ik denk niet dat hij de overstap nog werkelijk maken gaat.
 
Goed idee!
Maar als je kijkt naar Bradl die toch goed meekwam op de Tech3 in de MotoGP effe geleden is Rea toch wel echt een klasse apart in de worldsbk. Toch wel benieuwd wat hij kan op een goede fiets in de MotoGP. Op de Honda deed hij het niet slecht met zijn klassieke rijstijl.
Bradl op de tech3? Seriously... :P
 
Niemand kijkt race 2 vandaag? :+

Ik schakel net in voor de finish, Van der Mark pakt p3 vlak achter Alex Lowes. Top gedaan weer, zo'n podium moet goed voelen na het niet-debuut in de MotoGP. *O*

Wat is er met Rea gebeurd, dat heb ik gemist?
 
Niemand kijkt race 2 vandaag? :+

Ik schakel net in voor de finish, Van der Mark pakt p3 vlak achter Alex Lowes. Top gedaan weer, zo'n podium moet goed voelen na het niet-debuut in de MotoGP. *O*

Wat is er met Rea gebeurd, dat heb ik gemist?

Laverty viel, Rea raakte met z'n rechterbeen de fiets van Eugene, ging pits in, voor nieuwe laars, maar is niet meer gaan rijden.
 
Vanaf de GT tribune: Max p1, vdM 2x podium in 2 weekenden! Nu Bo nog :t
 
Vond het een compleet sfeerloos gebeuren, met te weinig toeschouwers (met die idiote 2-dagen races) die ook nog eens een stuk van de baan af zitten. Tel daarbij op een Rea die -op zaterdag- secondes per ronde harder rijdt dan zijn collega's (concurrentie heeft hij niet) met daarachter een zeer bescheiden merkenoptocht; en dan vraag ik mij af waarnaar ik aan het kijken ben!

Dit kun je toch moeilijk als een boeiend WK bestempelen: even kort door de bocht: er komt geen hond en er kijkt geen hond. Dus graag over en sluiten, een paar naar de GP's ( MvdM, Rea, Davies) en de rest? BSB?

Supersport was weer wel leuk, maar ja, dat is ook een halve merkenrace geworden. Weet je wat? We gaan weer gewoon doen, en dan maken we van de Moto 2 klasse weer een gewone 250cc klasse! En dan de supersports in het voorprogramma en de zijspan als klapstuk aan het einde!
 
Laatst bewerkt:
Wel een aardig weekend voor de Nederlanders. Schotman ook netjes 3de. Deroue zijn fiets komt veel langzamer de bochten uit.
 
Dus graag over en sluiten, een paar naar de GP's ( MvdM, Rea, Davies) en de rest? BSB?

Of: héééél goed kijken naar wat men in het BSB voor elkaar gekregen heeft, dat kopiëren, en dan voorzichtig uitbouwen. Lijkt me een lastige opgave, vooral omdat de kern van de Superbikes (spannende races) zo'n opzichtige concurrent heeft die hetzelfde biedt maar dan beter (MotoGP).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan