WSBK seizoen 2017

Vond het een compleet sfeerloos gebeuren, met te weinig toeschouwers (met die idiote 2-dagen races) die ook nog eens een stuk van de baan af zitten. Tel daarbij op een Rea die -op zaterdag- secondes per ronde harder rijdt dan zijn collega's (concurrentie heeft hij niet) met daarachter een zeer bescheiden merkenoptocht; en dan vraag ik mij af waarnaar ik aan het kijken ben!

Dit kun je toch moeilijk als een boeiend WK bestempelen: even kort door de bocht: er komt geen hond en er kijkt geen hond. Dus graag over en sluiten, een paar naar de GP's ( MvdM, Rea, Davies) en de rest? BSB?

Supersport was weer wel leuk, maar ja, dat is ook een halve merkenrace geworden. Weet je wat? We gaan weer gewoon doen, en dan maken we van de Moto 2 klasse weer een gewone 250cc klasse! En dan de supersports in het voorprogramma en de zijspan als klapstuk aan het einde!

Goeie ideeën, maar dat zijspan moet je maar ergens anders gaan doen.
 
Was die geur van jou daar.😠
Wij Zijn gouw naar de winterdijk gevlucht ;)

Zou zomaar kunnen. Je begint er zelf over: Ik had vanaf net voor de aanvang van de 2e manche inderdaad mijn eigen race -O- :X Van de tribunes naar het toilet en terug en dat 4x :$

Heb de eerste 3 ronden van de 2e manche gemist en zo ongeveer de hele zijspanwedstrijd. Maar toch erg mooie races gezien :t
 
Zou zomaar kunnen. Je begint er zelf over: Ik had vanaf net voor de aanvang van de 2e manche inderdaad mijn eigen race -O- :X Van de tribunes naar het toilet en terug en dat 4x :$

Heb de eerste 3 ronden van de 2e manche gemist en zo ongeveer de hele zijspanwedstrijd. Maar toch erg mooie races gezien :t
Nou lekker dan _O-
Heb de zijspan ook nog ff op de gt gekeken
Was gaaf :t
 
Dorna zal iets moeten veranderen, anders bloedt het WSBK snel dood.

Qua uitstraling win je het nooit van de MotoGP, dus moet je iets bieden waardoor de mensen toch komen.
Grote namen, een vol programma, maar het belangrijkste zijn uiteindelijk toch spannende wedstrijden.

Grote namen? :N (gezien vanuit de niet die-hard motorsportvolgers)
Een vol programma? :N
Spannende races? :N

Zonde, want het WSBK heeft natuurlijk een schitterende historie.
 
Dorna zal iets moeten veranderen, anders bloedt het WSBK snel dood.

Qua uitstraling win je het nooit van de MotoGP, dus moet je iets bieden waardoor de mensen toch komen.
Grote namen, een vol programma, maar het belangrijkste zijn uiteindelijk toch spannende wedstrijden.

Grote namen? :N (gezien vanuit de niet die-hard motorsportvolgers)
Een vol programma? :N
Spannende races? :N

Zonde, want het WSBK heeft natuurlijk een schitterende historie.

Als ik vandaag zie hoe helden als Brookes en Guintoli het in de BSB doen, dan zeg ik: Beiden een gemiste kans voor het WSBK! Ik kan echt genieten van hun kunsten en die van anderen. En beiden werden gedwongen om naar de BSB te gaan. We kunnen lang discussiëren of dat met hun talent te maken heeft, ja of nee. De een zal dat wel vinden, de ander niet. Feit blijft dat ze beiden aardig kunnen sturen en niet meer in de WSBK te bewonderen zijn. Verder draait het bij het BSB nog aardig om het racen. En niet of minder om alle opsmuk erom heen. Iets dat men bij de organisatie van de WSBK lange tijd geleden kwijt geraakt is.
 
Iemand dat ongeluk nog gezien met die Hayabusa vlak voor Assen(Beilen)?zag er niet best uit.

Net in het BSB topic vermeld. Ik zag niet dat het een Hayabusa was. Maar wel dat het niet goed was. Lees net dat hij met ernstig rugletsel is afgevoerd. Wel stabiel wat dat dan ook mag betekenen.
 
Net in het BSB topic vermeld. Ik zag niet dat het een Hayabusa was. Maar wel dat het niet goed was. Lees net dat hij met ernstig rugletsel is afgevoerd. Wel stabiel wat dat dan ook mag betekenen.

Ai,hij lag wel erg ver van de motor,was precies bij de uitrit van het tankstation,reed er om half 10 (ongeveer langs)ook behoorlijk wat olie op de weg.
Daarvoor nog een crash meg 2 autos en op de terugweg bij Zwolle nog 2 op elkaar :X
 
Nope,naasr Assen BSB,goeie races zeg,de supersport leek wel een moto3 race uit de gp's :}
Topdagje


Gewoon een werkdag! helaas nog wel de WSBK gezien maar kon geen vrij krijgen dit weekend. Stonden al met Flexers en beveiligers. Dus vast personeel was in de minderheid...
 
Wat een verschil in rijstijl :]

DLDJpsgWAAAUDT1.jpg
 
Wat een verschil in rijstijl :]

Valt mij ook op dat Mickey niet echt de typische GP-stijl heeft, maar er de 'oude' Superbikestijl op nahoudt zoals Edwards en Rea. Laat de motor maar werken. De volgende keer dat een CRT-instructeur zeurt dat je meer moet hangen, deze foto uit je motorjas trekken. :+
 
Wat een verschil in rijstijl :]

[afbeelding]
MvdM verzit wel erg weinig? :o :$

Valt mij ook op dat Mickey niet echt de typische GP-stijl heeft, maar er de 'oude' Superbikestijl op nahoudt zoals Edwards en Rea. Laat de motor maar werken. De volgende keer dat een CRT-instructeur zeurt dat je meer moet hangen, deze foto uit je motorjas trekken. :+
Ha, precies dat ja! :Y
 
Laatst bewerkt:
Valt mij ook op dat Mickey niet echt de typische GP-stijl heeft, maar er de 'oude' Superbikestijl op nahoudt zoals Edwards en Rea. Laat de motor maar werken. De volgende keer dat een CRT-instructeur zeurt dat je meer moet hangen, deze foto uit je motorjas trekken. :+
Bijna de enige rijders die het boekje aanhouden in minder snel - en ik tegenkom op circuitdagen zijn dames.
Een prachtig gezicht om te zien hoe ze zich voorbereiden op een bocht en perfect het knietje en een bil ernaast hangen.
Het kan echt nauwelijks beter. :}
Ik kan het niet, maar rij wel minimaal een seconde per bocht sneller. :o :$

Deze (fulltime racer) is wel sneller:
Blog :t

full
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan