The Riding Game (deel 18)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weleens eerder naar zo'n zweefvliegtuig gezocht, maar die werd ook niet gehaald door de spelers hier.. en in de buurt is hier niks te vinden.. nogal logisch met rotterdam airport in de buurt. Dan wil je geen zwevers tegenkomen alszijnde een passagiers vliegtuig.

Lijkt me weer een sport voor mooi weer en niet voor regenachtig bewolkt dag zoals deze.
Ze zitten niet altijd héél ver van (grotere) luchthavens af hoor ;)
Wel zijn ze dan beperkt in hoogte en afstand vanaf het vliegveld.

De regenachtige weersomstandigheden houden ze niet tegen hoor. Het is wel zo dat ze bij goed weer talrijker zijn, maar ook nu vkiegen ze.

En hier breekt de zon nu zelfs door ook :o
...
btw gefeliciteerd met je eerste plek.. geniet ervan.. slim gespeeld !!
Dank je! *O*
Maar daarmee ben ik nog lang niet zo goed als jij ;)
Jij deed het in véél minder tijd 8-)

En "slim gespeeld"? Denk vooral wat geluk.
Jou (korte) afwezigheid kort geleden heeft mij wel geholpen 8-)
Dat gebeurt nu eenmaal in dit spel. Vorig jaar november toen ik twee en halve week tussen de palmbomen zat heb jij je voorsprong sterk vergroot ;)
Nu heb ik dat tijdens jou korte afwezigheid kunndn goedmaken.

Geen nood, dit jaar november gaan we voor minimum drie weken 8-)
Uiteraard gaan we er ook :]
Maar hebben niet altijd de tijd om te checken op MF, en ook niet overal internet connectie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze zitten niet altijd héél ver van (grotere) luchthavens af hoor ;)
Wel zijn ze dan beperkt in hoogte en afstand vanaf het vliegveld.

De regenachtige weersomstandigheden houden ze niet tegen hoor. Het is wel zo dat ze bij goed weer talrijker zijn, maar ook nu vkiegen ze.


Hier zitten ze best ver vandaan hoor. Al zitten de bedrijfjes (hoofdkantoor) wel in de regio, hun vlieglocatie is tegen de duitse grens aan. Dus hun speelgoed zal daar ook in de buurt gestald zijn.

Geen nood, dit jaar november gaan we voor minimum drie weken 8-)
Uiteraard gaan we er ook :]
Maar hebben niet altijd de tijd om te checken op MF, en ook niet overal internet connectie.



Met dat foto geweld van je van de afgelopen weken zal je tegen die tijd zover voorliggen dat je daar geen zorgen over hoeft te maken.. :+
 
Laatst bewerkt:
Probleem met zweefvliegtuigen in de lucht in combi met de complete motor in beeld is dat met de telefooncamera het vliegtuig niet zichtbaar is.
Voorbeeld:


igbw9j.jpg


Er vloog er toch echt een ..,,.
 
Wat bedoel je exact met "onder"?
Dit?
full

Dat je hem er direct naast zet?

De motor staat namelijk wel echt onder de armen die de kabels dragen:
Fotootje van in de verte
full



En een verticale panorama foto van dichtbij
full



Er letterlijk IN gaan staan kan namelijk niet. Ze ztaan altijd op een betonnen sokkel en als je er wel onder kan zijn ze om veiligheidsredenen omheind.
 
Ik ga er toch vanuit dat het dit is wat je bedoelt met "onder", dat je gewoon niet wil dat we vanop straat een foto maakten met een hoogspanningsmast in de verte?

Omdat ik begrijp dat je in het weekend niet continue online bent ;) ...

... Indien goed, nieuwe opdracht:

Je motor bij een hoogspanningslijn-splitter
Dus zo een punt waar van een bepaalde hoogspanningslijn afgetakt wordt naar een andere hoogspanningslijn.
Voorbeeldje ...
Dus géén elektriciteitscentrale waar meerdere lijnen vertrekken.
Het mag wel een splitter EN transfo zijn, want er kan bijvoorbeeld van een 150.000V lijn afgetakt worden naar bijvoorbeeld een 30.000V lijn.

De motor moet er niet vlak naast staan, want da is meestal niet haalbaar bij deze, maar buiten de splitter wil ik wel minstens 1 hoogspanningsmast per richting (minstens drie richtingen dus) kunnen zien.
 
Over die panoramische foto, als ik die vanuit mijn documenten lijst open (door op de download knop te drukken), krijg ik die rechtop te zien.

Waarom die in het bericht op zijn kant ligt weet ik niet :N
 
Wat bedoel je exact met "onder"?
Dit?
[afbeelding]
Dat je hem er direct naast zet?

De motor staat namelijk wel echt onder de armen die de kabels dragen:
Fotootje van in de verte
[afbeelding]


En een verticale panorama foto van dichtbij
[afbeelding]


Er letterlijk IN gaan staan kan namelijk niet. Ze ztaan altijd op een betonnen sokkel en als je er wel onder kan zijn ze om veiligheidsredenen omheind.

Ik keur 'm goed!
 
Laatst bewerkt:
Hoe denk je over een ondergrondse onderverdeling? Met de trafo's en schakelaars natuurlijk wel bovengronds maar de schakelaars en onderverdeling binnen achter slot en grendel?
 
Hoe denk je over een ondergrondse onderverdeling? Met de trafo's en schakelaars natuurlijk wel bovengronds maar de schakelaars en onderverdeling binnen achter slot en grendel?
Dan zijn ze niet zichtbaar he :P

Maar hoogspanningslijnen lopen nog steeds bovengronds hoor ;)
(zeker de zeer hoge hoogspanning, die vanaf 30.000V en meer)
 
Dan zijn ze niet zichtbaar he :P

Maar hoogspanningslijnen lopen nog steeds bovengronds hoor ;)
(zeker de zeer hoge hoogspanning, die vanaf 30.000V en meer)

En dan in een onbewaakt moment gel in haar smeren en de auto te werk pakken _O-

Onze hoogspanningsnetten zijn ondergronds /ingegraven. 150/50/20/6 kV. Maar het beste wat ik hier op de foto hand kunnen zetten is een vierkant gebouw met een paar trafo's ervoor met 3 betonnen muren eromheen. Hij is voor een ander :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan