K75s uit 87 - 1e fiets - veel beginnersvragen :)

blastajp

Rookie
7 mrt 2017
19
0
Mokum
Ha mensen,

Ik ben een echte newbie die zijn eerste fiets gaat kopen. Zaterdag ga ik kijken dus ik wil goed voorbereid zijn en zeker zijn dat ik een goede fiets koop.

Nu heb ik al heel veel gelezen over de onverwoestbare fiets maar ik heb toch wel een aantal vragen. Ze vragen er 4600 euro voor dus dat is goed veel geld. Maar het aantal kilometers is wel heel erg laag. Het verhaal daarachter is wel geloofwaardig dus het zou nog kunnen kloppen.

Link marktplaatshttp://www.marktplaats.nl/a/motoren...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=7


Aandachtspunten:

- Koppeling controleren; is dit gewoon een kwestie van aanvoelen?
- Hoe kan ik eenvoudig controleren of deze idd weinig kilometers heeft gereden. Helemaal open maken of zijn er nog andere tips/trucs?
- waar moet ik nog meer op letten?
- Zijn de remmen krachtig genoeg of zou ik er 4 pistons opzetten?
- Vinden jullie deze custom het geld waard?

Ben benieuwd naar jullie reactie. Jullie reactie helpt mij enorm.

Grt, JP.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij vragen ze er €4.250 voor en staat de motor sinds mei 2016 te koop en dat is niet voor niks. 40dkm op een motor van 30 jaar oud kan, maar is bij een toerfiets als dit onwaarschijnlijk, zeker als de originele teller niet meer op de motor zit.

Ik zie er geen € 3.500 aan verbouwd.
 
Leuk al die kritische feedback ;)
Waarom juist deze motor?
Wil je een vers gepoetste waar je niets aan wilt doen?

Dit is niet bepaald een gewild model van BMW, en toch een fikse prijs!
Voor dit geld kan je ook een leuke boxer kopen bijvoorbeeld, of van een ander merk een gewilder model.
Neem je deze bedenk dan wel dat je het nooit voor een zelfde prijs verkoopt, hooguit 1500 euro als je geluk hebt.
Het is nooit zo dat je het geïnvesteerde geld aan onderdelen eruit haalt, laat staan de tijd die erin gestopt is.
(ook als je een echte klassieker hebt lukt dat zelden)

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=25
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=8

Laat je er een scrambler zadel op maken bij Hawk (hier op het forum en hebje iets leukers dat wel waarde houd.
 
Laatst bewerkt:
Leuk al die kritische feedback ;)
Waarom juist deze motor?
Wil je een vers gepoetste waar je niets aan wilt doen?

Dit is niet bepaald een gewild model van BMW, en toch een fikse prijs!
Voor dit geld kan je ook een leuke boxer kopen bijvoorbeeld, of van een ander merk een gewilder model.
Neem je deze bedenk dan wel dat je het nooit voor een zelfde prijs verkoopt, hooguit 1500 euro als je geluk hebt.
Het is nooit zo dat je het geïnvesteerde geld aan onderdelen eruit haalt, laat staan de tijd die erin gestopt is.
(ook als je een echte klassieker hebt lukt dat zelden)


K75S voor rond en in de stad schijnt perfect te zijn. Ben verliefd op BMW en deze is precies ook hoe ik hem zou willen hebben.. Ik ben niet heel handig dus wil het liefst zo weinig mogelijk onderhoud..Maar idd veel negatieve reacties. Wat vind jij?
 
Het ding zal gerust goed zijn, K75 motoren zijn min of meer onverwoestbaar.
Zoiets is alleen voor de bouwer waardevol.
Er staan plentie BMW k modellen voor veel minder te koop.
 
Vaak zie je bij dit soort motoren teksten als: Kosten noch moeite gespaard, uniek exemplaar, hier is er echt maar een van. Meestal is dat maar goed ook. Dan is de kans dat je onverwacht ermee geconfronteerd wordt gelukkig niet zo groot. De K75 is wel een oerbetrouwbaar ding, die gaat niet zomaar stuk, die moet je stuk maken. Maar je moet wel heel verliefd zijn om zoveel geld voor dit ding neer te leggen. Persoonlijk zou ik voor een origineel exemplaar gaan. Die koop je voor minder dan de helft van deze.
 
K75 is ontworpen en gebouwd door een aantal mensen die alles eigenwijs anders deden, en dat hebben ze erg goed gedaan imho.
Wat ik niet weet is door wie deze motor uit elkaar is gehaald en in elkaar gezet, er staat niets bij over aantoonbare (foto's rekeningen) revisies.
K75 met normale slijtagetoestand max 1000
Demonteren, tank frame en blokdeksels spuiten, en monteren, max 1000?
Achterschokbreker 500?
Niet originele verlichting en banden 500

Lijkt mij op z'n minst een beetje overpriced.


Kilometerstand kan best echt zijn, maar ik zou liever een K75 kopen met 100Kkm waarbij alle dure slijtdelen aantoonbaar nieuw zijn (kettinggeleiders en kleppenstellen(manuren), koppeling, remschijven, cardanas) al het andere gaat gewoon zo veel km mee dat wordt toch nooit een probleem.
 
O ja, K75 is ideaal voor woon werk, stad en buiten, toeren vakanties, en daar zullen de aanpassingen niet veel afbreuk aan doen.
Dus als jij dit leuk vindt zou ik hem daarvoor niet laten staan.
Als je geen ervaring hebt zou ik minstens op meer dan 1 K75 gaan proefrijden; anders ben je sowieso verkocht op de eerste twee meter van de proefrit.
Dit rijdt (ook met alles versleten) zo geweldig soepel, comfy en makkelijk, dat je moeilijk kritisch kan zijn op de rest van de rit *O* .
 
Wat een geld zeg, ik vind het persoonlijk zeker niet waard....

Ik heb vorig jaar mijn K75S proberen te verkopen met 70k op de teller, daaraan had ik enorm veel gedaan zoals het frame en de wielen laten poedercoaten, nieuwe montage hardware, stalen remleidingen, nieuwe hyperpro achter schokdemper en de voorvering laten servicen, blok geheel laten reviseren en spuiten, alle overige slijtage delen laten vervangen, heel het land doorgereisd voor in uitmuntende staat verkerende kuipwerk en daarnaast nog het geheel professioneel laten spuiten. Hiervan had ik alle bonnen nog zelfs. Ik heb dus hetzelfde, zo niet meer gedaan dan die 'caferacer' waarin je geïnteresseerd bent.

Daarvoor was ik hooguit 2000 euro kwijt inclusief de aanschaf van de motorfiets en die kreeg ik toen der tijd niet verkocht voor mijn vraagprijs van 2100 euro. Had mijn K75 uiteindelijk maar weer in onderdelen verkocht.
 
Sorry, dit is de link van MP.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=7

Tja, ik ga wel even kijken omdat ik helemaal verliefd op die K ben geworden..pfff emotie kost geld blijkbaar ;)

Aardig verbouwd, maar wat een bak geld voor een K! Het is ook erg onwaarschijnlijk dat de kilometerstand klopt. Trouwens wat ben je van plan met de motor te gaan doen, alleen mooiweerrijden, of ook langere afstanden?
Altijd oppassen met verliefdheid!


Allemachtig, wat een prijzen :? :? :? :?
Ik weet er nog wel eentje staan, maar dan helemaal origineel. Voor 1/3 van de prijs van bovenstaande motor. Hou je zelfs nog een bult geld over om te laten restylen naar je eigen smaak.
 
Allemachtig, wat een prijzen :? :? :? :?
Ik weet er nog wel eentje staan, maar dan helemaal origineel. Voor 1/3 van de prijs van bovenstaande motor. Hou je zelfs nog een bult geld over om te laten restylen naar je eigen smaak.
Ook prachtig hoe de onderrand van de tank gespoten is om de lijn te veranderen, maar dat die dan vervolgens net wat te hoog gespoten is waardoor het niet netjes door loopt vanuit het frame _O-
 
De waarde van zo'n verbouwproject bepalen is altijd lastig, en vaak wordt er geprobeerd een hoge prijs voor te krijgen om zo wat van de uren terug te verdienen.
Want als je die mee moet tellen is zo'n project al snel 'onbetaalbaar'.

Maar wat maakt nu iets geld waard;
- dure onderdelen; liefst met bon. is het een nieuwe dure schokdemper, of een nette van de sloop?
wielen, remmen, zadels, uitlaten.. laagje verf of echt iets nieuws en aparts?
- aantoonbare historie? foto's van verbouwing, km standen, rekeningen van onderhoud
- revisie; is het technische deel mooi gemaakt of ook 'vernieuwd'

probeer het vooral technisch te bekijken en niet teveel met de emotie. Tenminste als je jezelf een goede koop gunt waar je lang blij mee blijft. Laat hem staan als de prijs niet wordt wat hij waard is.

ik 'zit' zelf in de Yamaha Xs'en.
Deze motor zag ik op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-oldtimers/m1137730648-yamaha-xs-750-c-bj-1979.html

deze stond tot een week geleden voor 9,999,- op Marktplaats
Nu ineens voor 1/3e: kennelijk toch geen animo.
technische waarde van die fiets: misschien 1500??
Redelijke verkoopprijs voor iemand die het werk er zelf niet in wil steken? Roep het maar.
ik denk dat 2000-2500 (voor de Yamaha) redelijk is, maar de markt bepaalt :P

De K75; ik vind hem wel leuk. is hij echt mooi in het echt en technisch in orde, denk ik dat je voor 3500-4000 max moet proberen te gaan. Er zit in elk geval een hoop moeite in om er wat leuks van te maken, of je er van houdt of niet.
Een originele voor de helft is leuk, als je die wil, maar niet als je er dan nog zo iets van moet gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Aardig verbouwd, maar wat een bak geld voor een K! Het is ook erg onwaarschijnlijk dat de kilometerstand klopt. Trouwens wat ben je van plan met de motor te gaan doen, alleen mooiweerrijden, of ook langere afstanden?
Altijd oppassen met verliefdheid!Allemachtig, wat een prijzen :? :? :? :?
Ik weet er nog wel eentje staan, maar dan helemaal origineel. Voor 1/3 van de prijs van bovenstaande motor. Hou je zelfs nog een bult geld over om te laten restylen naar je eigen smaak.


Eigenlijk alleen maar weer rijden van april tot oktober, thats it. Wellicht een keer over de A2 van Amsterdam naar Utrecht maar meer ook niet. Ik ben niet handig dus zelf ombouwen is geen optie en laten ombouwen in ook erg prijzig..
 
De waarde van zo'n verbouwproject bepalen is altijd lastig, en vaak wordt er geprobeerd een hoge prijs voor te krijgen om zo wat van de uren terug te verdienen.
Want als je die mee moet tellen is zo'n project al snel 'onbetaalbaar'.

Maar wat maakt nu iets geld waard;
- dure onderdelen; liefst met bon. is het een nieuwe dure schokdemper, of een nette van de sloop?
wielen, remmen, zadels, uitlaten.. laagje verf of echt iets nieuws en aparts?
- aantoonbare historie? foto's van verbouwing, km standen, rekeningen van onderhoud
- revisie; is het technische deel mooi gemaakt of ook 'vernieuwd'

probeer het vooral technisch te bekijken en niet teveel met de emotie. Tenminste als je jezelf een goede koop gunt waar je lang blij mee blijft. Laat hem staan als de prijs niet wordt wat hij waard is.

ik 'zit' zelf in de Yamaha Xs'en.
Deze motor zag ik op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-oldtimers/m1137730648-yamaha-xs-750-c-bj-1979.html

deze stond tot een week geleden voor 9,999,- op Marktplaats
Nu ineens voor 1/3e: kennelijk toch geen animo.
technische waarde van die fiets: misschien 1500??
Redelijke verkoopprijs voor iemand die het werk er zelf niet in wil steken? Roep het maar.
ik denk dat 2000-2500 (voor de Yamaha) redelijk is, maar de markt bepaalt :P

De K75; ik vind hem wel leuk. is hij echt mooi in het echt en technisch in orde, denk ik dat je voor 3500-4000 max moet proberen te gaan. Er zit in elk geval een hoop moeite in om er wat leuks van te maken, of je er van houdt of niet.
Een originele voor de helft is leuk, als je die wil, maar niet als je er dan nog zo iets van moet gaan maken.

Er is helemaal niets meer van het project beschikbaar dus dat is wel jammer. Wel een verhaal dat de fiets uit Putten komt en dat een monteur er heel veel liefde in heeft gestoken en dus helemaal van de grond af heeft opgebouwd.

Ik ga nu ook maar andere scramblers bekijken want 4600 blijkt toch wel heel erg veel te zijn :)

De yamaha is overigens mooi maar de vrouw moet heeel soms mee kunnen ;)
 
Wat een geld zeg, ik vind het persoonlijk zeker niet waard....

Ik heb vorig jaar mijn K75S proberen te verkopen met 70k op de teller, daaraan had ik enorm veel gedaan zoals het frame en de wielen laten poedercoaten, nieuwe montage hardware, stalen remleidingen, nieuwe hyperpro achter schokdemper en de voorvering laten servicen, blok geheel laten reviseren en spuiten, alle overige slijtage delen laten vervangen, heel het land doorgereisd voor in uitmuntende staat verkerende kuipwerk en daarnaast nog het geheel professioneel laten spuiten. Hiervan had ik alle bonnen nog zelfs. Ik heb dus hetzelfde, zo niet meer gedaan dan die 'caferacer' waarin je geïnteresseerd bent.

Daarvoor was ik hooguit 2000 euro kwijt inclusief de aanschaf van de motorfiets en die kreeg ik toen der tijd niet verkocht voor mijn vraagprijs van 2100 euro. Had mijn K75 uiteindelijk maar weer in onderdelen verkocht.

Shit, dan had ik iets eerder moeten zijn ;) Maar waarom verkocht dan? Voldeed de fiets toch niet?
 
Gewoon een ouwe brik waar wat onderdelen vanaf gevallen zijn.
Kijk eens naar de koppelingshandle.
Zelfs geen 500 euro waard.
 
Ik snap het dilemma wel. Als je veel zelf kan is een verbouwde motor van een ander al snel te duur. Maar als je veel moet laten doen loopt het financieel al snel op. Als je zelf een motor helemaal verbouwt moet je bij verkoop maar net iemand treffen die jouw smaak kan waarderen. Dat valt vaak tegen waardoor bij verkoop de investering er vrijwel nooit uit komt.

Ik heb vorig jaar een standaard K75S verkocht voor zo'n € 2.300,=. De motor had 46.000km op de teller en was in nieuwstaat. Persoonlijk betaal ik liever € 2.300 voor een hele mooie dan € 1.300 voor een lelijke. Frame, wielen, blok, alles is goed en ziet er goed uit. Als je zo'n motor laat verbouwen ga je toch al snel naar de € 4.000 toe. En als je hem dan later gaat verkopen krijg je dat er niet voor. Ik vind € 4.900 daarom ook erg veel. Als de motor echt naar jou smaak is en goed is dan zou ik er wel € 3.500 - € 3.700 aan uit durven geven, er vanuit gaande dat zelf bouwen geen optie is.

De K75 in goede staat is een dijk van een motor. En de S uitvoering heeft nog wel een markant design, volgens mij een klassieker voor de toekomst. Ik vond alleen de zitpositie te sportief en oncomfortabel. Ik zou best weer een K75 willen, maar dan met hoog stuur. Maar dat moet dan wel een verbouwde zijn, want de standaard K75 vind ik er echt niet uit zien.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan