Raar ventiel

motormuisAn

MF'er
26 jan 2017
46
0
Utrecht
Heeft iemand van jullie een idee wat voor ventiel dit is?

Kwamen hem net tegen bij het verwisselen van mijn achterband en hij was met geen mogelijkheid los te krijgen behalve door slopen. Nu blijkt er zo'n zelfde ventiel te zitten aan de voorband en het is een beetje onhandig als ik elke keer mijn ventiel moet slopen om een band op te pompen... _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Een foto van het ventiel zou al wat meer duidelijk maken ;)
 
Het lijkt op zo'n poser ventieldopje in de vorm van een zuiger.
Beetje Halfords tuning.
 
spuit wat wd40 of kruipolie op de schroefdraad....halfuurtje laten intrekken en proberen.
Is het dopje van aluminium? dan kun je het voorzichtig inzagen tot je net niet de schroefdraad raakt...dan schroevendraaier in zaagsnede zetten en kapotbreken. daarna gewoon plastic dopjes erop, die gaan niet zo snel vastzitten *D
 
Twee tangen gebruiken, nachtje weken in bv WD 40 of kruip olie.

Alu dopje ff verwarmen met bv aansteker... moet lukken.. :Y

Twee tangen was geen beweging in te krijgen, is het gek om te vragen hoe ik een ventieldop laat weken bij een staande motor?

Verwarmen met aansteker is wel een optie. Ga eens klooien 👌
 
Twee tangen was geen beweging in te krijgen, is het gek om te vragen hoe ik een ventieldop laat weken bij een staande motor?

Verwarmen met aansteker is wel een optie. Ga eens klooien 👌

Wiel draaien totdat ventiel boven zit, een flink inspuiten.

Loopt de jiggel zo het dopje in... :Y
 
Twee tangen was geen beweging in te krijgen, is het gek om te vragen hoe ik een ventieldop laat weken bij een staande motor?

Verwarmen met aansteker is wel een optie. Ga eens klooien 👌



Grote bak en voorwiel en al erin :Y *D

Niet gelijk erna gaan rijden want kan glad zijn :]
 
Heeft iemand van jullie een idee wat voor ventiel dit is?

Kwamen hem net tegen bij het verwisselen van mijn achterband en hij was met geen mogelijkheid los te krijgen behalve door slopen. Nu blijkt er zo'n zelfde ventiel te zitten aan de voorband en het is een beetje onhandig als ik elke keer mijn ventiel moet slopen om een band op te pompen... _O-

[afbeelding]

en dan geen nieuw ventiel plaatsen ?

het lijkt een sierdopje in de vorm van een zuiger
 
Laatst bewerkt:
en dan geen nieuw ventiel plaatsen ?

het lijkt een sierdopje in de vorm van een zuiger

Er is in de achterband een nieuw ventiel gezet ja (kregen hem met geen mogelijkheid los dus ventiel eruit gesloopt en nieuwe erin) maar voor zelfde probleem en als het makkelijk kan plaats ik liever niet een nieuw ventiel (want kan het niet zelf 😋)
 
Grote bak en voorwiel en al erin :Y *D

Niet gelijk erna gaan rijden want kan glad zijn :]

Grote bak lijkt me nogal onhandig, maar thanks voor de tip :Y

Wiel draaien totdat ventiel boven zit, een flink inspuiten.

Loopt de jiggel zo het dopje in... :Y

Oh dat is wel een goeie, ga morgenavond even proberen voor ik hem wegzet. Nachtje intrekken en dan eens op zoek naar tangen om hem hopelijk easy open te krijgen :t
 
Laatst bewerkt:
Band draaien dat het ventiel aan de bovenkant zit en dan inspuiten met kruipolie. Na twee dagen nog eens proberen te draaien.

Deze zitten erop :Y

ventieldopjes_zuiger_aluminium_t_2013s_11_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
On topic graag...


Okee zonder gein dan ;)

Een dopje (diep genoeg voor ventiel of alleen ventiel dopje) vullen met kruipolie
dan ventiel erin en dopje even vastzetten met wat tape om de band.

lijkt rare constructie maar heeft mij al eens geholpen toen ik aftermarket dopjes vast had zitten. Ik hou het voortaan bij plastic dopjes.

succes :t
 
Heeft iemand van jullie een idee wat voor ventiel dit is?

Kwamen hem net tegen bij het verwisselen van mijn achterband en hij was met geen mogelijkheid los te krijgen behalve door slopen. Nu blijkt er zo'n zelfde ventiel te zitten aan de voorband en het is een beetje onhandig als ik elke keer mijn ventiel moet slopen om een band op te pompen... _O-

[afbeelding]

Wiel eruit halen en bij de bandenboer een nieuw ventiel in laten zetten
 
Ik vraag me dan meteen af hoe vaak je je bandenspanning controleert........
Anyway, ventiel vervangen voor een nieuw exemplaar en een kunststof dopje gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan