Raar ventiel

Heeft iemand van jullie een idee wat voor ventiel dit is?

Kwamen hem net tegen bij het verwisselen van mijn achterband en hij was met geen mogelijkheid los te krijgen behalve door slopen. Nu blijkt er zo'n zelfde ventiel te zitten aan de voorband en het is een beetje onhandig als ik elke keer mijn ventiel moet slopen om een band op te pompen... _O-

[afbeelding]
Vervangen band = vervangen ventiel

Ventiel los snijden, nieuwe trekken, nieuwe band er op.
 
Ik vraag me dan meteen af hoe vaak je je bandenspanning controleert........
Anyway, ventiel vervangen voor een nieuw exemplaar en een kunststof dopje gebruiken.

Eerste deel ben ik het mee eens, tweede deel; ik ben erg tegen kuststof doppen, je draait ze makkelijk stuk en dan helpen ze je niet meer tegen een lekkend ventiel, metalen doppen wel.
 
ik vraag mij af, hoeveel berichten zouden we krijgen voor het monteren van een ventielopje
 
Eerste deel ben ik het mee eens, tweede deel; ik ben erg tegen kuststof doppen, je draait ze makkelijk stuk en dan helpen ze je niet meer tegen een lekkend ventiel, metalen doppen wel.
Ik zie meer problemen met metalen dopjes, dan met kunststof.
 
Eerste deel ben ik het mee eens, tweede deel; ik ben erg tegen kuststof doppen, je draait ze makkelijk stuk en dan helpen ze je niet meer tegen een lekkend ventiel, metalen doppen wel.

De functie van zo'n dopje is dan ook niet het voorkomen dat de band leegloopt in geval van een kapot ventiel, maar er voor zorgen dat er geen vuil in het ventiel komt.
(waardoor het eventueel zou kunnen gaan lekken)
 
Ik vraag me dan meteen af hoe vaak je je bandenspanning controleert........
Anyway, ventiel vervangen voor een nieuw exemplaar en een kunststof dopje gebruiken.


huh moet daarvoor het ventieldopje eraf? Ik kijk gewoon op m'n display, mooi grafiekje van het drukverloop enzo O-)
 
Er bestaat nog nog zoiets als "met gevoel aandraaien" |(


De functie van zo'n dopje is dan ook niet het voorkomen dat de band leegloopt in geval van een kapot ventiel, maar er voor zorgen dat er geen vuil in het ventiel komt.
(waardoor het eventueel zou kunnen gaan lekken)

Niet helemaal mee eens. Iets met middelpunt vliedende kracht en pinnetje wat ingedrukt kan worden.
 
Oliën zal ng even moeten wachten trouwens, vandaag mee onderuit gegaan dus hij staat momenteel bij de garage. Fijn zo'n nieuwe achterband en glad wegdek en (vooral, eigen schuld) weinig ervaring 😂

Iemand nog een passend stuur liggen? 😜
 
maar even serieus, dremel met zaagblad, en gewoon op een paar plekken inzaen, dan pak je hem zo met de tang er af...
Natuurlijk met beleid
 
Bij een motorkeuring op het circuit kunnen ze afkeuren zonder ventieldopje. ;)

En deze dingen met een tang losdraaien?
Dan maak je er juist een soort van pershuls van. _O-
 
Oliën zal ng even moeten wachten trouwens, vandaag mee onderuit gegaan dus hij staat momenteel bij de garage. Fijn zo'n nieuwe achterband en glad wegdek en (vooral, eigen schuld) weinig ervaring 😂

Iemand nog een passend stuur liggen? 😜
Waarom geen nieuw ventiel bij bandeneissel?
 
Die zuiger ventiel dopjes kun je kopen bij de action die zijn van aluminium dat oxcideert op messing.maar met wd 40 of kruipolie zou ikniet doen zitten weekmakers in ( tast de band aan ) maar je mag niet op een motor rijden zonder ventiel dopje levens gevaarlijk is al eens een motorrijder mee verongelukt door de middelpunt vliegende kracht is het ventiel open gegaan loopt de band binnen een seconde leeg ( licht natuurlijk ook aan het ventiel veertje) er zijn proeven mee gedaan dus altijd ventiel dopjes gebruiken .
 
Terug
Bovenaan Onderaan